Gå til innhold

Når faller navlestrengen av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Junior er nå to uker gammel og navlestrengen har ikke falt av enda. Og nå har den begynt å lukte ganske ekkelt. Noen som har noen råd? Vi skal vel ikke pelle noe på den?

Skrevet

På begge mine barn falt stumpen av etter 4 dager. 2 uker synes jeg hørtes lenge ut. Virker den løs når du tar på den?

Skrevet

Falt av rund 2 uker! De sier vel 4-10 dager tror jeg. Men det kan lukte litt surt. Rens godt! Du må ikke pelle på den.

Skrevet

Den virker veldig løs nå så det er nok ikke mye om å gjøre. Får vel gi den noen dager til....

Skrevet

Snuppa mi mistet navlestreng-knoppen etter 8 dager. Jeg fikk beskjed på sykehuset om å ikke fikle med den, så jeg renset den ikke eller noe.. Og den luktet skikkelig dritt.. Hehe!

Jeg fikk besøk av helsesøster hjemme og fikk henne til å rense den med klohexedrin(eller noe lignenede), fordi jeg syntes det var litt skummelt å kåle med den selv. Hun hadde derimot peiling og renset den skikkelig, og da datt den av samme natt:)

Skrevet

du kan jo dryppe litt pyrisept eller hlorhexidin i navelen/rundt navlestrengen og bruke q-tips forsiktig rundt, da får du renset litt iallefall.

går an å ta en tur på helsestasjonen og få noen til å se på den også, evt hjlepe deg med å rense den

Skrevet

Her fallt den av etter 14 dager akkurat- men fysj som den luktet før det. Selv om vi renset hver dag og tørket godt etter bading...

Skrevet

kan bruke kokt vann og q-tips også. Den løsner nok etterhvert...

Skrevet

Her datt den av den 5 dagen.

Jeg renset den med klorhexidrin og sånne gaz dotter. Og løftet den for å la det tørke godt under. Fikk beskjed om det på etterkontrollen på klinikken.

Fytti grisen så det luktet - sambo klarte ikke holde småen engang før den datt av.

Om det kun er en tynn "tråd" igjen, hadde jeg nok pillet litt på den ja. Det er jo tørt og dødt vev, så det begynner ikke å blø eller noe.

Skrevet

Navlestrengen lukter gjerne ekkelt etter en stund ja.. Med vår første tok det over 1 uke før den ramlet av, og da luktet det godt ja!

Med jenta vår falt den av da hun var 4 dager, men den var godt inntørket siden hun lå i lys (gulsot) i 2 dager... Dersom du føler at alt ikke er som det skal, så kan du ta kontakt med helsestasjonen, og høre om de kan sjekke.

Så hyggelig å se deg her inne forresten Modesty Blaise :) Gratulerer masse med den lille!

Hilsen MissUlv på BIM,

som på Dib har nicket...

Skrevet

Falt av etter ca. 10 dager. Kan ikke huske at det luktet noe særlig, men glemmer jo fort :-) "Vasket" hver kveld rundt den med en q-tips med lunket vann.

Skrevet

her falt den av etter 16 dager. Luktet ikke i det hele tatt. HS sa det var helt normalt at det kunne gå 16 dager også.Var ikke noe farlig d:)

Skrevet

Her falt den av i går, da var han 5 dager gammel! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...