♥ nr3 i juni 2011♥ Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 Jeg leter etter såkalte "urnorske" navn... alla Trym, Jorid, Sverre etc Hvilke urnorske navn liker dere?' ønsker så mange forsalg som mulig
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Jeg liker Brage Sigrid Sigurd Embla Tora
HappyMama :o) *fødeklar* Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 Mange fine urnorske navn! Her er noen jeg kom på: Ragnhild Ellisiv Anna Tora Runa Brynjar Vetle Brage Ole/Ola Lars Magnus Vet ikke om alle er norske opprinnelig, men de har ihvertfall vært brukt her til lands i riktig gamle dager
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #5 Skrevet 23. april 2008 Under navneguiden her på siden, er det et kapittel om gamle, norske navn med betydning. Fant disse: Birna Dagne Eir Venill Ernold Fartein Romar Åmund
prebs Skrevet 23. april 2008 #6 Skrevet 23. april 2008 Mine favoritter i den kategorien (tilfeldig rekkefølge) : Ingeborg Ingvild Astrid Hedda Dagne Olav Sigurd Eirik Hallvard Sigbjørn Einar Håkon Eivind
Synnøve_Solbakken Skrevet 23. april 2008 #7 Skrevet 23. april 2008 Snorre er kult, ellers liker jeg Sigurd og Ingeborg godt!
Gjest yrild Skrevet 23. april 2008 #9 Skrevet 23. april 2008 Ask Embla Eirik Ingebjør Eir Brage Frøya
Grid Skrevet 23. april 2008 #10 Skrevet 23. april 2008 Tyr-Hedin! (Det er navnet til min sønn, og vi har ikke behov for stygge kommentarer fra hormonbomber eller anonyme som vil skape kvalm...) Ellers: Vegard Sigurd Torstein -andre navn på -gard, Sig-, Tor- osv osv.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #11 Skrevet 23. april 2008 Tyr-Hedin???? For et kult navn!!! Aldri hørt før, men jeg likte det! Vanvittig tøft.. Her er noen jeg liker godt, kansje ikke alle er urnorske, men de fleste er hvertfall brukt i Norge i mange generasjoner: Storm Brage Vetle Jomar Ask Odin Magnar Ivar Ragnhild Anna Liv Kirsti Alvilde Eva Frida Tuva Tyra
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #12 Skrevet 24. april 2008 Amund Vemund Ådne Ånund Øystein Øyvind Vebjørn Sigurd Steinar Jostein Snorre Sverre Hallvard Håkon Eirik Ask Yngve Bjørnar Gaute Vetle Signe Sigrid Åshild Arnhild Tora Torunn Ingeborg Ragnhild Runa Gøril Gunnhild Ingvild Yngvild
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå