Gå til innhold

Oppdatering fra oss :) (Født uke 28+4)

2 nøster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei...

Nå har det gått noen uker og ting begynner å roe seg litt. Eller skal man si at det er hodet mitt som begynner å komme i kapp med hendelsene ;) Nyfødtintensiv er ett sted med mange snille og hjelpsomme mennesker, både sykepleiere og andre mødre :) Mye og mange å forholde seg til, og ganske tøft til tider! Men utrolig hva man kan holde ut med..

Tilde og Sarah er i dag akkurat 32 uker gml hadde de vært i magen, og mye har skjedd på de 3 uker og 3 dagene de har vært her ute hos oss.

Siden vi ble overflyttet til nyfødt intensiven Fr.stad har jentene blitt mer stabile ang pustestopp og puls. De "sliter" ennå med oksygen metning i blodet, men sykepleierene sier at dette er pga umodenhet. Altså noe de vil vokse av seg. De ligger fortatt på CPAP, noe de temprementsfulle jentene (og mor) er skikkelig lei! Håper i løpet av en tre uker at de skal av dette :) Ellers ser det bra ut. Det blir hele tiden tatt biler av hodet/lunger og andre undersøkelser..Inkl fysioterapi :)

Både Tilde og Sarah rundet hele 1500 gr i går...hurra! Legger på seg som bare det. Heldigvis har jeg melk nok som de får i sonde.

Her om dagen var det mye som skjedde. For første gang badet de - no de syntes var strålende! Så ble de kledd i klær og lagt sammen i en varmeseng. Altså ikke mer kuvøse !!! Hurra hurra!!

Jentene er super sterke og er små sjarmtroll. De bæsjer som mannfolk og matvett har de! Suger t.o.m. litt på pupp for kos sin skyld:) Det er utrolig godt å kjenne at de reagerer på min lukt og stemme. Vi koser oss masse, og gleder oss til neste steg på veien hjem!

Stor klem fra oss alle

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så godt å høre at alt står bra til, og at dere blir tatt godt hånd om!

Vi får tenke på det vi som klager over vondter og ubehageligheter med å ha bebisene i magen: det hadde vært mye styr om de hadde kommet tidlig også!

Skrevet

Høres ut som det er noen sterke jenter du har :) Jeg skal ha planlagt ks på mandag i Fredrikstad. Men mine er nok rundt 2 kg tyngre enn dine. Når de kommer ut på mandag er jeg i uke 39+1, og selv om det har vært tungt er jeg veldig, veldig glad for at de har holdt seg inni magen så lenge :) Bor du på sykehuset? Kanskje vi sees :)

Skrevet

så flott at det går fremover hver dag, og at de legger på seg og er sterke:)

har de sagt noe om når dere kan få ta de med dere hjem? vekt grense eller noe?

Skrevet

Hei igjen :)

Jeg pendler til sykehuset hver dag, jeg kunne selvsagt få bodd der - men valgte å bo litt hjemme etter Ullevål tiden ;) Jeg flytter inn når jentene skal begynne med amme trening og slikt, og det blir vel ikke mange ukene til :)

Vi skal få lov til å få ta de med hjem i juni en gang..Termin dato, pluss/minus to uker, og det var jo 20 juni.. Så i prinsippet er det ikke lenge til, tenker jeg...hehe

Så nå løper jeg rundt og kjøper utstyr og pynt ...veldig koselig!!

Skrevet

Flott å se at det går så bra. Fascinerende hvordan små og store finner fram superkrefter og pågangsmot når det er nødvendig! Fortsatt lykke til.

Skrevet

Tusen takk for flott oppdatering! Deilig å høre at alt går bare bedre og bedre og at jentene utvikles slik de skal. Syns du og jentene er kjempeflinke! Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...