Gå til innhold

HJELP!!!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 barn med 2 forskjellige fedre, har ikke vært særlig heldig på kjærlighetsfronten.

Gjorde det slutt med pappaen til minstejenta fordi han ikke behandlet meg bra, og skjelte meg stadig ut foran barna.

INGEN kan si jeg ikke prøvde, han fikk maaange sjanser ogadvarsler, en dag tippet det over for meg.

vi var sammen i 5 år.

Like etter bruddet fikk jeg og en gammel kamerat varme følelser for hvernadre, noe x oppdaget,og han ble sykelig sjalu.

jeg hadde presset fra begge hold, bortsett fra at kameraten min er verdens snlleste, roligste person, mens x er temperamentsfull og hissig og har presset meg bevisst.

Jeg taklet det ikke,og gjorde det slutt, ville være for meg selv, ifred for begge. Men det klarte ikke x å godta, så han har bare fotsatt å mase på meg.

Det som er trist er at jeg har det kjempebra med kameraten min, men x er et stort hinder, siden jeg tenker for mye på ham og bekymrer meg.

Så til dilemmaet mitt, jeg er over tiden! og igår testet jeg positivt på gr.test...

jeg ble helt skjelven og måtte sette meg ned..

der ble jeg sittende en time, helt på gråten.

dette skulle ikke skje!!!

Min første reaksjon var å bestille time hos legen for abort.

MEN i ettertid har jeg fått det litt på avstand, og jeg vil jo egentlig beholde, vet jeg hadde fått verdens beste pappa til barnet mitt, og han vil gjerne beholde...

Men hva skal jeg si til x da??

Han vil jo klikke i vinkel...midt sagt.

og jeg aner ikke hva han kan finne på da.

Samtidig er det jo forferdelig synd at xn min skal være et hinder for å sette et nytt liv til verden...

Så tenker jeg på at det blir mitt 3. barn med 3. pappaen... hjelpes.... jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.... synspunkter????????????????????

Fortsetter under...

oj da.... ikke bra han xn din tror jeg....hvorfor la en sånn ekling ødelegge for deg og en du virkelig kan få ett kjempe liv sammen med?? du får event. true med politianmeldelse,hvet ikke hvordan dette hadde funket, men det hadde jo gått ann å forhørt seg...

at det blir 3. med 3. pappaen er ikke noe å tenke på mener jeg så lenge barna har det bra og blir elsket:) hva andre mener og synes er det bare å drite i.... ikke la dette ødelegge for dere om dette barnet er noe begge vil ha og vil elske, tenk på alle som sitter og blir presset av typen til å ta abort...

nei få snakket med noen som kan hjelpe deg med xen sånn att dere alle får det bra....

lykke lykke til

varme tanker og klemmer:)

Hei! :)

Du må nå i hvert fall ikke tenke noe mer på abort! Dere to vil beholde barnet, og det er deres valg, og her ikke noe med eksen din å gjøre.

Jeg syntes at du burde tatt et "problem" av gangen, og ikke se på dette som en stor suppe.. :) At du er gravid med en snill mann er jo kjempepositivt! :) At du får tre barn med tre forskjelige er ikke noe problem i dag. I dag drar kvinner fra menn som ikke behandler dem godt, det er ikke slik som før i tiden da alt skulle dysses ned og en skulle leke at alt var fint og fortsette å leve i et ulykkelig forhold.

Du trenger ikke å ha kontakt med eksen din. Hva med å skrive han et brev der du forklarer situasjonen, og at du ikke vil ha noe mer med han å gjøre (utenom kontakt ang felles barn)? Gi han noen regler å forholde seg til. Du kan få hjelp til å formidle kontakt ang barnet dere har sammen, om han ikke klarer å forholde seg til situasjonen. Ikke bare godta at han kan plage deg nå når du er kommet deg bort og gått videre.

Lykke til! :)

Tusen takk for mange synspunkter, fy søren trodde virkelig ikke det gikk ann å måtte ta en så vanskelig avgjørelse...

Jeg må jo også flytte til et større sted hvis jeg beholder barnet, men "barnefar" er villig til å hjelpe til på alle tenkelige måter, han vil så gjerne... Men litt kort fortalt historie;

Igår meldte som vanlig x meg, sa han savnet meg, og trodde ikke det gikk ann å elske noen så høyt som han elsker meg, jeg er vanvittig glad i mannen, og er redd nyheten om et barn som ikke er hans, vil knekke ham totalt.

Han gråter og er fortvilt hver dag og angrer bittert for måten han har behandlet meg på. Sier han ikke engang takler tanken på et liv uten meg.

Han ber om en ny sjans hver dag,og har gjort det i et halvt år, han lover på tro og ære at han har forandret seg, og det skal han bevise med glans om han bare får en ny sjans...

x er en snill mann, men sliter litt psykisk pga vond barndom, jeg har vært der for ham i 5 år støttet ham hele veien, på godt og vondt.

Nå vet dere litt av bakgrunn for fr hvorfor valget er så vanskelig.

Hvordan i all verden skulle jeg fremlegge dette for xn min???

Har legetime idag, til abortprat og evt videre henvisning...føles som jeg snart ligger for døden her!!!

Syns dere fremdeles jeg skal beholde dette barnet???

Selvfølgelig bør du beholde barnet! Altså, skal ikke være forhåndssømmende her, vet jo ikke nok om eksen din til det, men slik jeg leser det høres han ut som en typisk "mishandler". Selvfølgelig lover han bot og bedring. Bare det at han hver dag i et halv år har bedt om en ny sjanse sier jo at han ikke er helt normal... Skjønner at du sliter med dårlig samvittighet og du føler sikkert skyld for at han har det vondt. Men det er jo ikke din feil. Faktsik er jeg sikker på at de i det lange løp vil lønne seg for ham om dere ikke har kontakt. Da får han faktisk tid til å glemme deg. Men om dere snakks/meldes flere ganger i uken, får han jo aldri denne muligheten.

Og skjønner ikke hvorfor du er så opptatt av han og hans følelser. Det er jo deg og barna som bør være det viktigste. =)

Så jeg mener, etter å ha lesr både første og andre innlegg, at du fortsatt bør beholde barnet. =)

Annonse

er enig i at jeg tror at mannen er en typisk misshandler... de lover altid bot og bedring...nei mener at om du nå har muligheten til å få dette barnet med en mann som også er snill og vil elske barnet er det ikke så mye å stusse på....

skjønner du er redd for hvordan x vil ta det, men det er der jeg mener at han har psyket deg ned til å ha dårlig samvittighet noe som er typisk for en psykopat(kanskje ett litt sterkt ord)men er det riktig å ikke få være lykkelig pga hensyn til en x??? mener hvertfall ikke det...

Hei :-)

jeg ville anbefale deg å slutte å ta ansvar for en voksen mann som behandler deg dårlig! Det finnes andre med grusomme barndommer som tar tak og gjør det beste ut av livet ! Jeg mener at man må slutte å unskylde dårlig oppførsel med vond barndom, man har selv ansvar for sitt eget liv og det er mye man kan gjøre for å forbedre det ! Jeg tror ikke at du kan "redde" ham... så du må tenke på hva som er best for deg og det barnet du har og det du får el ikke får... en snill og varm kammerat høres jo helt fantastisk ut :-) unn deg å ha et menneske rundt deg som tar vare på deg :-)

Lykke til med valgene!

Tusen takk for alle svar, det har vært til god hjelp for meg. Siden jeg tenker i sirkel,har jeg besluttet å beholde barnet, slå meg til ro med det og håpe jeg gjør det rette!

Har 2 barn jeg må ta meg av, og mamma konstant i tenkeboksen er ikke bra.

Takk for alle lykkeønskninger, det kommer godt med:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...