Gå til innhold

Desinfiserende våtservietter - er det farlig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt desinfiserende våtservietter som jeg alltid har i veska, så jeg kan få vasket meg før jeg skal spise, vaske toalettsete på offentlige steder osv. Bruker de ikke hele tiden, men når nødvendig... Blir ofte ikke mer enn et par ganger i uken.

Nå har jeg fått høre at dette er farlig når jeg er gravid - er det tilfelle?

Blir smårar jeg av alt som er farlig... Trodde det skulle være bra å være hygienisk, men...

Jobber også på et offentlig kontor hvor jeg tar i mot mye papirer og sånn, fra ikke alltid like renslige mennesker... Så hender seg at jeg bruker desinfiserende væske til å vaske meg på hendene der også... Men vasker som oftest med såpe og vann, fordi hendene blir så uttørret... Er jo sprit i det, men jeg drikker det jo ikke....

Skrevet

Det skal da ikke være farlig.

Det man helst skal unngå er faktisk å vaske hendene for mye, fordi man fjerner alt for mange av de bakteriene som faktisk er en del av imunnforsvaret.

Det er derfor man skal desinfisere for å få bort de farlige, men ikke ta livet av de gode. he he.

Var nettopp på kurs om dette- jobber i barnehage.

Vi fikk beskjed om at hendene kun skulle vaskes når det var synlig møkk på dem, så her er engangshansker flittig brukt

Skrevet

Som sykepleier så har jeg spritet hendene MANGE ganger hver dag gjennom hele svangerskapet. Aldri vært snakk om at det skal være uheldig. Hvis det hadde vært mistanke om at dette var farlig tror jeg nok vi i helsevesenet måtte få beskjed om det med en gang, for da ville vi virkelig vært i risikosonen :)

Sprit i vei når du trenger det :)

Skrevet

Takk for svar! ;)

Ja, det høres veldig logisk ut. Er ganske mange gravide damer som jobber i helsevesenet - og så lenge de ikke tar skade av det, kan neppe et par våtservietter gjøre skade!

Kan jo bli tullete av alt som er farlig! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...