Gå til innhold

Om å handle på finn.no eller lignende

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvilke erfaringer har dere med å handle vogn, eller annet på finn.no?

Noen som har blitt "lurt", eller har dere alltid fått det dere trodde dere skulle få? Jeg snakker da om når man kjøper og får varer tilsendt fordi man bor for langt unna til å komme å titte på det som selges.

Hvordan ordner dere betaling?

Noen som har tatt sjansen på å forhåndbetale flere tusen?!

Noen som har vært ute for at banken ikke godtar finn sitt payex/betalingssystem? (Eller blir man lurt dersom selger påstår dette?

Fortsetter under...

Jeg har også bare gode erfaringer, men finnes jo dem som blir lurt så tror ikke jeg hadde turt å betale alt for mye uten å kunne sjekke at alt var i orden.

Jeg har sjekket annonsene og sett etter dem som ser seriøse ut, og som har mange bilder. HAr fått varen som beskrevet.

Har også god erfaring med postoppkrav. Da jeg solgte ene vogna mi satte kjøper penger direkte på konto med en gang (hennes forslag), det hadde aldri jeg turt. Heldigvis for henne var jeg ett ærlig og redelig menneske =)

jeg har bare gode erfaringer både med kjøp og salg gjennom FINN :-)

hvis du skal handle en vogn - som da koster flere tusen - ville jeg valgt å bruke payex - der er veldig enkelt og greit både for kjøper og selger!!

:-)

Du kan virkelig gjøre noen kupp på FINN altså - ofte mye bra som er mye rimeligere :)

Annonse

Hei. Har kjøpt og solgt mye på finn.no. Aldri hatt problemer, men man hører jo "historier". Ville ikke satset på postoppkrav. Da får du ikke sett varen før du har betalt. Kjenner du noen som kunne reist å sett for deg? Ville brukt enten betalingssystemet til finn.no eller bet kontant (men det siste høres ikke ut til å være et alt for deg). Ved postoppkrav har og selger risikoen om ikke vedkommende da henter ut pakken, så mange som ikke vil det.

Eg har akkurat handla på finn.no. Fekk vogna mi på mandag, og den var i tipp topp form :o) Godt innpakka og alt. Me blei enige om å sende på postoppkrav, slik at eg fekk varen før eg betalte, då komme frakt inni der og, og ho slapp å sende fra seg varen uten å få peng.. Kjempejente eg kjøpte av, så det gjekk fint!

Jeg har handla en god del, men ikke så masse som har måttes sendes. Men skal det sendes har jeg valgt postoppkrav. Var da borti en merkelig skrue som ville ha forskuddsbetaling av 200kr på konto siden hun hadde opplevd folk som ikke hentet ting på oppkrav (da må jo avsender betale alle omkostninger).. Heldigvis gikk også dette kjøpet i orden..

Generelt foretrekker jeg å se og prøve ut varer før jeg handler så styrer unna sendinger på finn.. Skulle gjerne visst mer om det betalingssystemet til finn og hvordan det virker, syns det også er litt merkelig? hvordan skal man vite og være sikker på at de utbetaler summen???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...