Tessa-81 Skrevet 22. april 2008 #1 Del Skrevet 22. april 2008 Har trent og trent beinhardt fra sønnen vår var 6 uker. Jeg går i tilegg flere mil i uken ved siden av treningen på helsestudio. Vekten vil ikke bevege seg, jeg har trent hardere og spist enda mer sundt og blitt flinkere å spise regelmessig, får ikke noe lønn for strevet annet enn god form og kondis. Jeg ble så desperat at jeg sultet meg forrige helg, spiste regelmessig, men veldig lite. Gikk ned 1kg. Ikke gått opp igjen det kiloet. Er veien å sulte seg??!! Er jo ikke det...jeg vet jo det.....sukk..... hilsen veldig deprimert og mor og dårlig samboer pga dette.-( Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137539229-fakerten-og-hater-vekta-og-figuren-m%C3%A5-jeg-sulte-meg-for-%C3%A5-g%C3%A5-ned/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tamira Skrevet 22. april 2008 #2 Del Skrevet 22. april 2008 Jeg anbefaler libra sitt kostholdsprogram, da kan man iaf spise, er litt sulten den første uka kanskje. Men når man er kommet inn i riktig rytme går det veldig bra syns jeg. Finn ut mer på www.libra-helse.no Har siden nyttår gått ned 13 kilo, kunne vært mer, men har hatt div utskeielser, så jeg er veldig fornøyd. Ikke bra at man går for fort ned heller. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137539229-fakerten-og-hater-vekta-og-figuren-m%C3%A5-jeg-sulte-meg-for-%C3%A5-g%C3%A5-ned/#findComment-137540559 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2søtesmåh Skrevet 23. april 2008 #3 Del Skrevet 23. april 2008 Hvor lenge er det siden fødsel nå da?? Om det er over halvåret så skjønner jeg frustrasjonen, men husk at selv Kari Jaquesson brukte 2 år på å komme tilbake til der hun var før graviditet.... Ikke alle går tilbake til det normale med en gang, men det er ikke noe du gjør feil forde....Stress om å gå ned er den verste faktoren, lite søvn kan også spille inn og om du ammer så kan kroppen din være innstillt på å holde på reservene koste hva det koste vil..Om du sulter deg/spiser lite over flere dager vil kroppen kjapt gå i sparemodus og ikke forbruke mer enn hva du spiser, uansett hvor lite det er. Når du da spiser normalt igjen vil den fortsatt ikke bruke mer, den vil da jobbe for å lagre meste mulig til neste "sultkatastrofe" setter inn.... Sunt kosthold og normale mengder med trim/trening, så vil du gå ned til slutt!!! Men det er mest trolig for tidlig for kroppen din enda,- den er innstilt på å gå gjennom ekstreme påkjenninger sm graviditet, fødsel og barseltid, og da må den prioritere annerledes... Plutselig får du en periode hvor du går ned flere kilo på kort tid, uten at du gjør noe "knep", også kan det komme en stillestående tid igjen. Så lenge man fortsetter å leve sunt så vil man nå vekta før ggraviditet, men man må ikke gi opp i de perioder hvor kroppen prøver å stabilisere seg...Det vil den prøve flere ganger før du når tilbake til førvekt.. Også må vi tenke på at vi blir eldre, så marchvekta er kanskje noen kilo mer enn før gtaviditet, og/eller fasongen har endret seg som en følge av alder ikke graviditet.... Lykke til, kos deg mer med barnet ditt enn å bekymre deg for vekta. Da går det mye lettere. Tro meg. JEg var som deg etter førstemann, slet og strevde for å gå ned i vekt. Gikk aldri ned alt, etter andremann så fokuserte jeg på sunn livsstil, tenkte ikke spesielt på vekta, koser meg med lillegull og nå, 8 mndr etter fødesl med nummer 2 er jeg ned i vekta fra FØR jeg ble gravid med førstemann... Stress ned, kos deg og lev sunt.....Ikke la din kropp gå foran barnet ditt, det er netop det du gjør nå når du stresser sånn....Du kommer til å angre senere for at du ikke koste deg mer med babyen.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137539229-fakerten-og-hater-vekta-og-figuren-m%C3%A5-jeg-sulte-meg-for-%C3%A5-g%C3%A5-ned/#findComment-137543755 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa-81 Skrevet 23. april 2008 Forfatter #4 Del Skrevet 23. april 2008 Takk for gode svar fra begge to. Jeg liker ikke ord som har "kur" i seg. Jeg har mye mer tro på trening og sundt regelmessig kosthold. Men skal likevell gå inn på siden til libra og se hva dette er. Det er snart 8mnd siden jeg fødte, så jeg har jobbet lenge for å gå ned i vekt. Venninner sier at hadde de jobbet like hardt hadde de vært syl slanke. Jeg har store deler av livet mitt vært opptatt av trening og kosthold og vært i god form. Til tross for opp til 13 timers treningsuker i studietiden, var jeg aldri super slank. Men jeg var så klart synlig trent. Jeg er 26år og føler nok at kroppen var startet på en forandring. Etter svangerskapet har kroppen i allefall forandret seg. Jeg nyter tiden med gutten vår og prøver å si til meg hver dag at jeg ser bra ut til å ha født barn og at jeg er flink å jobbe meg mot et mål. Men så prøver jeg en av de gamle dongeribuksene mine og ser at de er for trang....da kommer deppinga igjen. Har ikke ville kjøpe så mye nye bukser pga at jeg skal bli slankere. REsultatet på det er jo at jeg bare har en bukse jeg bor i hver gang vi skal noe. Føler meg ikke så fjong da når jeg må pynte meg med den samme buksa hele tiden. Jeg får nok kjøpe meg en til, og innse at det er langt frem i tid at de gamle buksene sitter som et skudd igjen! Takk for oppmuntrende og flotte holdninger #venterpåringpåfinger# :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137539229-fakerten-og-hater-vekta-og-figuren-m%C3%A5-jeg-sulte-meg-for-%C3%A5-g%C3%A5-ned/#findComment-137551484 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 25. april 2008 #5 Del Skrevet 25. april 2008 hei tessa! Kan jeg få spør hvor mye du veier? Det er mye vanskeligere å slanke seg om du er rimelig lettvekter fra før. De 5 siste kg er langt verre enn de 20 første kg en vil bli kvitt... Selv har jeg doblet min treningsdose siste 2 uker uten at vektnåla rikker seg. Har for øvrig stått stille på vekta 1/2 år nå selv om babyen er 10 mndr. Jeg orker heller ikke sulte meg eller kutte ut brød og annen karbo. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137539229-fakerten-og-hater-vekta-og-figuren-m%C3%A5-jeg-sulte-meg-for-%C3%A5-g%C3%A5-ned/#findComment-137565863 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa-81 Skrevet 26. april 2008 Forfatter #6 Del Skrevet 26. april 2008 Jeg veide 74kilo før jeg ble gravid og veier 80kilo nå. Når jeg ligger på 72kg er jeg ikke så værst. Jeg er 170cm. Jeg har alltid veiet mer enn det ser ut som i andres øyne og har fått reaksjoner på at jeg veier så mye som jeg gjør. Fikk mensen igjen for tre dager siden, så håper at kanskje det kan få litt til å løsne! Har håp om at piratbuksene mine fra i forfjor sommer skal passe igjen til sommeren! Opptimist :-/ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137539229-fakerten-og-hater-vekta-og-figuren-m%C3%A5-jeg-sulte-meg-for-%C3%A5-g%C3%A5-ned/#findComment-137573981 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 26. april 2008 #7 Del Skrevet 26. april 2008 Hei tessa! Ja, du bør kanskje ned til 72 kg, og da har vi ca 7-8 kg å gå ned begge to. Jeg er nå 67 kg og var før mine 3 barn 57-59 kg (168 høy). Hvis du har godt med muskler og er bredskuldret med litt pupper trenger du ikke se tykk ut med dine 80 kg heller, men jeg vet hvor irriterende det er å ikke gå ned til sin gamle vekt. Og det er hvordan vi føler oss selv som teller, ikke hvordan andre "ser" oss. Min lege sa at mange som ammer faktisk mister så mye kg at de blir slankere enn de noen gang har vært. Andre som ammer kan være så uheldige at de ikke tar av, eller at de faktisk legger på seg. Amming har aldri redusert min vekt, og jeg har lagt på meg nær 20 kg ved hver graviditet. Det overflødige fettet må trenes av, hvilket er tøfft og tidkrevende. Du kan sikkert nå din trivselsvekt igjen, men du må gi det litt tid. Sommeren er fin å trene på ute, Hvis du kombinerer vekttrening med aerob trening og får til litt kalorireduksjon hver dag vil kiloene dine sakte men sikkert brennes bort. Garantert! Men så har du en nydelig baby å kose deg med, og den er verdt all verdens irriterende ekstrakilo;) Ha fortsatt en fin helg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137539229-fakerten-og-hater-vekta-og-figuren-m%C3%A5-jeg-sulte-meg-for-%C3%A5-g%C3%A5-ned/#findComment-137575870 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa-81 Skrevet 30. april 2008 Forfatter #8 Del Skrevet 30. april 2008 Hei Lissi65 Takk for koselig melding tilbake! Jeg er ikke smal over skuldrene og er D-cup i BH og har muskler, så klart at noe vekt er det der og. Men likevell er nok 72kg mer det jeg bør veie. Jeg skulle virkelig ønske jeg kunne jogget, det er langvarig kondisjons trening som gir bra kaloriforbruk. Problemet er kronisk beinhinne betennelse i begge skinnleggene:-( Fikk det da jeg jogget mye på asfalt for flere år siden. Men sykling og spinning klarer jeg, og går på spinning! Nei, jeg får bare håpe at det kommer av flere kilo snart. Blir sprø av dette her! Får bare kjøpe meg en ny bukse i ny større størrelse! Lykke til med vektreduksjon til deg og:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137539229-fakerten-og-hater-vekta-og-figuren-m%C3%A5-jeg-sulte-meg-for-%C3%A5-g%C3%A5-ned/#findComment-137617557 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå