Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

- etternavnet begynner med K...

Uttalen blir jo uansett lik, men Eric blir litt "mildere" på papiret sammen med etternavnet..

Eller hva synes dere?

Eric (450) er jo heller ikke så vanlig som Erik (15.000...)

Blir snart sprø - klarer ikke å bestemme oss..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes Erik med k er flott!

Erik er et staut navn!! :)

Men til syvende og sist, deres valg;)

Skrevet

Personlig liker jeg Erik best. Jeg syns det er en mer norsk skrivemåte. Når folk spør om navnet hans vil han alltid måtte si Eric med c fordi folk i Norge regner med at det skrives med k.

Skrevet

Min lille godgutt heter Eric. Synes selvfølgelig det er det peneste.Blir ikke så hardt. I tillegg har bade jeg og pappaen c i navnet vårt.

Skrevet

Ville valgt Eric. Mykere, finerer på papiret med tanke på etternavn på k og sjeldnere.:-)

Skrevet

Erik! Så slipper han å si "Jeg heter Eric med c" hele tiden.

Skrevet

Helt enig! Erik med K.

Stødig og norsk... det er ikke Eric... norsk altså...

Skrevet

Kan ikke se en eneste grunn til at en norsk Erik skal skrive navnet sitt med c uansett hvilken bokstav etternavnet begynner med. Ser bare dumt ut.

Skrevet

Jeg ville uten tvil stavet det med -k, Erik. Vi er en engelsk/norsk fam. og allikevel staver vi alle barnas navn på den 'norske' måten, selv om det uttales likt som på engelsk. Seline med S istendenfor C f.eks.

hvis du og pappaen begge er norske så ville jeg hvertfall stavet med -k.

Skrevet

Erik -fordi det er den normale skrivemåten. Eric med c blir unødvendig vanskelig og kan oppfattes en smule jålete.

Skrevet

Slenger meg på og må si meg enig med fler tallet her, Erik med K..

Skrevet

Jeg har en god venninne som ga etter for mannen sin og endte opp med Eric med c. De angrer i dag begge to. Må alltid presisere skrvemåten, og forholde seg til at folk gir uttrykk for at de syns det er korny. Selv om ingen sier det til dem, merker de det jo. Velg erik med k - det er bare jålete med en annen skrivemåte!

Skrevet

Jeg ville faktisk skrevet Erich :-)

Skrevet

Takk for mange tilbakemeldinger! Registrerer at de fleste synest det er jålete med c. Men hvorfor verre med c i eric da det er svært vanlig etterhvert i de fleste navn som i utsspringet har k, som Christoffer, Christina, casper, caroline osv osv.........!?

Skrevet

Eric med C er absolutt ikke jålete. Tullbakk. Erik er altfor tungt og dystert, spør du meg, dessuten er Eric mye mykere, hvertfall på papiret. Greit med litt internasjonal svung over navnet. Ville uten tvil valgt med C:-D

Skrevet

Vi valgte Eric fordi det er lettere å skille seg litt ut blant alle Erik. Har selv et veldig vanlig navn og har vært lei av at folk lurer på hvilken "emilie" jeg er. Samtidig er det en litt mykere og ikke så trad måte å skrive det på. Synes ikke det er så farlig å skille seg litt ut jeg.

Skrevet

Eric er mye finere enn klassiske Erik. Litt mer moderne óg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...