kaisa Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 Først: gratulerer med 9 egg ut og 6 befrukta. Det er jo kjempe-bra:-) Ser at du tidliger har fått få egg ut - og lurte på om, og evt hva du og/eller klinikken har gjort anderledes nå? Har du byttet medisin, endrett dose eller gjort noe annet lurt denne gangen? Grunnen til at jeg spør er selvfølgelig at jeg også har produsert få egg ved de tidligere forsøkene mine (kvaliteten har heller ikke vært veldig bra...Nitrist kombinasjon) Lykke til videre:-)
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 22. april 2008 #2 Skrevet 22. april 2008 heu. Nå er ikke jeg Brum, men tenkte jeg skulle spørre dg om noe. jeg har ikke noe særlig med egg selv, og fikk kun ut 2 stk hvor kun ett ble befruktet nå. jeg gikk på menopur 300 og puregon 150. Hva har du gått på? Nå vet jeg ikke hvordan kvaliteten er før i morgen
kaisa Skrevet 22. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. april 2008 Heisan Tryne:-) Tror jeg har prøvd det meste - Gonal f (fra 125 til 300 IE), Menopur (275-300 IE) og Puregon (450-300 IE). På gonal har jeg fått ut 7 egg, som er personlig rekord - men, bare 3 av dem hang med til innsettings dagen.(Dette var det første forsøket) På menopur ble det 5 egg ut - ingen befrukta. Puregon 4 egg ut - 2 befrukta, men bare ett som delte seg som det skulle. Har også hatt et par forsøk som har blitt avbrutt pga at man bare har kunnet se en eller to follikler på ul - da har jeg satt el-sprøyte og blitt inseminert istedet for å ta ut egg. /Alt med negativt resultat. Har et forsøk igjen i det offentlige - og er på grensa til å bli små-desperat. Lykke til med egget ditt:-)
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 22. april 2008 #4 Skrevet 22. april 2008 du har ikke prøvd å kombindere de forskjellige?? jeg får jo små panikk når jeg tenker på at det kan være en hvis mulighet for at det ene egget jeg har som jeg skal sette inn i morgen, plutselig ikke vil dele seg
Brumm Skrevet 22. april 2008 #5 Skrevet 22. april 2008 Hei! Ja det er trist med få egg, og jeg skjønner godt frustrasjonen din. Virker som du tålte gonal best, da du fikk 7 egg. 7 egg er jo bra! Kvalitet er bedre enn kvantitet. Men når begge svikter, skjønner jeg jo godt frustrasjonen. Da jeg var i Danmark brukte jeg puregon de første forsøkene. Flere forsøk ble avbrutt, da det kun var 1 eller 2 egg. Prøvde også menopur, men ingen endring i eggproduksjon. Jeg begynte på 150IE, gikk nedover og nedover helt til 100IE. Senere prøvde jeg å stadig øke dosen, pp til 300IE, ingen forskjell på noen av forsøkene. Hadde mange follikler i starten, men var bare 1 eller 2 som utviklet seg.Da kontaktet jeg Klinikk Hausken, og følgende program fulgte jeg: - Begynte på metformin -P-piller i 3mnd -Spray -Menopur og puregon sammen, 150 av hver. Fordelen med p-piller i forkan, er at alle de gamle eggene forsvinner, og alt er rensket opp i eggstokker. En starter på en måte på scratch. Denne gangen gikk jeg på p-piller i 2mnd i forkant. Jeg var hos akupunktur idag og hun sa at noen ikke "tåler" melk og det kan forhindre at et egg fester seg..... Så jeg tør jo ikke å drikke kaffe latte nå... hehe Det er bare å spørre, jeg håper selvfølgelig min historie kan hjelpe andre. Ganske irritert på klinikken i Danmark..... Var jeg som måtte forslå alle endringer osv... Da jeg kom til Hausken, sa han "sånn skal du gjøre, DET er riktig for deg". En føler seg jo mer sikker da. Egget ditt har helt sikkert delt seg til imorgen, Tryne. Krysser alt for det!!! Har Hausken foreslått noe du kan gjøre for å få flere egg? Eller vet du hva som er "problemet"? klemmer
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 22. april 2008 #6 Skrevet 22. april 2008 han sa at vi måtte prøve noe annet neste gang om jeg ikke ble gravid. jeg vet hva som er problemet ja. jeg har en unormal tisltand for min alder. det sies at jeg faktisk er på vei inn i overgangsalderen allerede. Da jeg var 18 år fikk jeg vite at jeg hadde høye FSh verdier. dette tyder på lite eggreserver og dårlig kvalitet. det forsåvidt ikke så mye å gjøre med det, men vi klarte jo faktisk å få en jente etter 2 årsprøving. har nå prøvd 1,5 år på nr.2. desverre haster det for vår del, da jeg snart ikke har flere egg og tilstanden min blir berre dårligere. Kjipt å¨tenke på at jeg er på vei inn i overgangsalderen og snart er tom for alt som heter egg:( . Det som sjokkerte både meg og Jon, er at jeg har aldri hatt så lite egg. da jeg var på UL i nbormale sykluser så har jeg alltid hatt rundt 10 egg tilsammen 8selvfølgelig små egg9, men denne gangen hadde jeg jo bare 3 tilsammen, 2 ble tatt ut, men kun ett var i en optimal størrelse. uansett så er løpet kjørt for oss om vi ikke klarer det på disse 3 forsøkene
Mille38 Skrevet 22. april 2008 #7 Skrevet 22. april 2008 Hei Brumm, jeg er også en av de med få egg. Er midt i forsøk nå, og denne gangen er det ekstremt dårlig. På Ul i går truet de med å avbryte forsøket. Etter litt diskusjon fikk jeg fortsette på sprøyter til torsdag, så ny UL, og deretter får jeg beskjed om jeg får fortsette. Kan jeg spørre deg hva som er problemet deres? Hvorfor sa Hausken at du skal gå på Metformin? Og SELVFØLGELIG; Gratulerer med så menge egg, det må være en fantastisk følelse:) Klem
Brumm Skrevet 22. april 2008 #8 Skrevet 22. april 2008 Ja nå husker jeg jo historien din. Skjønner jo godt frustrasjonen å skulle komme i overgangsalder så tidlig. Da er det ihvertfall fantastisk at dere har en datter!!! Å skulle få beskjed om at en er i overgangsalder når det er for sent, det måtte jo har vært verdens undergang.... Men skjønner jo så alt for godt hva det vil si å ville ha et søsken..... Vi har en datter på 5 og et halvt.... Prøvd på søsken siden hun var 1år. Føler det er en brikke som mangler, for å si det sånn. Sorgen er jo like stor selv om en har et barn fra før. Hun blir med på innsettingen imorgen, så da ser du oss nok:o) Nå satser vi på at det er gullegget du har og at det blir et fantastisk søsken av det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Krysser alt for deg!!!!!!!!!!!!! klem
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 22. april 2008 #9 Skrevet 22. april 2008 Ja, jeg vet hva det vil si å slite med å få nr.1 og nr.2, og det er vondt begge deler. datteren min skal være sammen med besteforeldrene i sunnhordland, så tar vi henne med oss til Bergen rett etter innsettingen. dersom du har lyst å se vår private hjemmesiden så kan jeg sende dg en link på PM. Ellers kan du gå inn på hjemmesiden som jeg bruker i BIM, den er www.tryne-dagbok.piczo.com uansett, masse lykke til i morgen. jeg har helt vondt i magen, er redd det ikke har delt seg som det skal
Brumm Skrevet 22. april 2008 #10 Skrevet 22. april 2008 Å ja, send meg gjerne linken til min PM. Skjønner du er redd for at egget ikke har delt seg, men er sikker på at det har det, krysser alt!!! Mille38, trist med få egg da...... Vet egentlig ikke hva problemet vårt er. Før ble jeg kjempe lett gravid, inntil min exu og jeg fjernet en eggleder. Hausken foreslo metformin. Jeg har ikke insulin tolleranse, men han sa at alle reagerer på den maten vi spiser, viktig med stabilt blodsukker. Det kan metformin hjelpe til med!!!!!! Så prøvde det. Har også gått ned noen kilo ed det:o) klem
kaisa Skrevet 22. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 22. april 2008 Tusen takk for svar:-) Har ikke prøvd å kombinere de ulike preparatene og har ved de siste forsøkene gått rett på sprøyter (kort regime). Kanskje jeg har noe hente på et litt annet opplegg jeg også - en leter jo alltids etter ett eller annet halmstrå å klamre seg til. Nå ga du meg et:-) Lykke til videre.
Brumm Skrevet 22. april 2008 #12 Skrevet 22. april 2008 Jeg hadde også kort regime noen ganger i Danmark. Da jeg nevnte det for Hausken, sa han at mine sjanser til å lykkes med et forsøk med kort regime, var mye mindre. Det passer for noen, men med min historie passer det ikke. Ønsker deg lykke til kaisa, og jeg er glad mine råd og erfaringer kan hjelpe andre:o) klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå