Gå til innhold

skuffa over bum bleiene

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen med erfaring? prøvde en i dag og den holdt en time med to store inlegg i...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde du vaska de først?

vask 2-3 ganger med maks 20 ml flytende vaskemiddel, ikke bruk skyllemiddel. de absoberer bedre etterhvert. kom inn på tett inntil!!!

Skrevet

er inne på tett inntil:) har spurt der også:) og fått samme svar:) den var vasket rett og mangen ganger (lånt av en veninne) dobbeltsjekket at den satt slik den skulle med to dobble store inlegg:)

Skrevet

Innleggene skal ikke brettes dobbelt. Hvis du skal ha to innlegg i bleia, så må de bare ligge oppå hverandre. Det kan også være at bleia ble for full, og dermed "rant over". Prøv med ett innlegg først.

Det er vel ikke vaska med tøymykner. Da ødelegges alt som heter absorbsjon. Du vaska de vel etter du overtok dem?

Skrevet

En ting til, på tettinntil skrev du at du hadde brukt den i 1,5t og her skriver du 1t. Hva er rett?

Skrevet

1- 1,5 timer,husker ikke akkurat..(litt gravid for tiden) men skiftet rett før hu kvilte og hun pleier sove fra 1 time til 1.5 timer midt på dagen..tok henne opp av senga rett etterpå og da rant det nedover genseren og buksa mi..hun var selfølgelig ganske våt...de har ikke vert på mere enn 1,5 timer før det rant over..men er det nøye da? trudde tøybleiene skulle vare lenger enn 1,5 timer:) mulig eg har gjort feil også,men var så nøye med å gjøre alt "etter boka"...innleggene var ikke brettet...bleia var nyvasket uten skylemiddel...tusen takk for svar folkens,vi prøver igjen:)

Skrevet

Forresten....hvilke er bum bleier? Er det bum genius eller bumwear eller noen andre du mener?

Skrevet

bum genius onesize

Skrevet

Nå har vi brukt bumgenius onesize i litt over 2 mnd, hver dag, og jeg har aldri hatt en eneste lekkasje. Min jente tisser mye - vi slet litt med å finne en god nattbleieløsning til henne, men BG har holdt utrolig godt på dagtid. Det har til og med hendt at hun har gått med bleia veldig lenge (opptil 6-7 timer) fordi vi rett og slett har glemt å skifte, men ingen lekkasje likevel:).

Skrevet

Hmm...synes dette var rart ja...et lite tøybleiemysterium;) BG bleiene oleier jo a passe til alle barn og holde lenge....Vi har brukt de på natta med bare 2 innlegg og de har da holdt 12 timer....

Kansje du har en supertisser....?

Prøv igjen og si hvordan det går da!

Skrevet

hun tisser vanvittig mye..hun spiser og drikker myyye...har jo bare en bleie,den er til vask nå...kommer mere i posten:) så når den er tørr skal vi prøve:)

Skrevet

Det hørtes merkelig ut med en BG som lekker så fort. Etter å ha lest mange andre erfaringer med denne bleia ble jeg skikkelig overrasket...

Har du forsøkt å kjøre bleiene uten såpe i maskinen og sett om de kanskje er mettet med for mye såpe (hvis det skummer i maskinen da er det for masse såpe)? Har hørt om andre som har hatt problemer med absorberingen som følge av å ha brukt litt for masse såpe og tettet bleiene på denne måten...

Kan jo være et tips?

Skrevet

Jeg svarer deg her jeg.

Igår prøvde jeg Bumgenious med to innlegg, og det lak (lekte? Hvordan i faen bøyer man å lekke???) no helt sinnsykt.

Prøv med bare ett innlegg, tror det må være mer enn nok. Det virka som om at urinen ble skvisa ut at beina på bleien.

Så det må nok være det som er årsaken.

Skrevet

Vi har prøvd BG onesize og måtte selge dem igjen, for de passa rett og slett ikke til gutten min. Hadde også det problemet at det lakk, og det gjør ikke andre tøybleier (som var vaska sammen med BG og like mange ganger). Prøvde med både ett og to innlegg, men hadde faktisk lekkasje hver gang. Kan kanskje være noe med passformen, at de ikke blir helt tette rundt lårene eller noe? De lommebleiene vi er mest fornøyd med nå er Pea Pods, de har vi ikke hatt lekkasje med i det hele tatt, brukte den etter bare en vask. Har til og med brukt den som nattbleie, og den holdt fint i 10 timer.

Nå er gutten min god og rund (5 1/2 mnd og 9 kg), så kanskje det bare er forskjellig hva som passer til forskjellig kroppstype?

Håper i hvertfall du finner en løsning som passer for dere:)

Skrevet

skal prøve med et inlegg ikveld:) bleia er tørr,så da prøver vi igjen..vi tenkte på å kjøpe en 20-30 bum bleier,men ville prøve det ut først,er litt glad for det nå:)

Skrevet

Det er alltid lurt å prøve først, ja. Her hos oss fungerer bg kjempe bra, men jeg legger inn ett mickrofiber innlegg og ett hjemmesydd bambus innlegg. Microfiber suger supert, men det blir som en svamp om det blir for fult.

Du må nok bare prøve deg frem, og kanskje så kommer du til det at dette ikke er bleien for dere. Alle barn kommer i forskjellige former og fasonger så ingen ting kan passe perfekt til alle.

Hør inne på ti om kanskje noen er villige til å låne bort noe du har lyst til å prøve så du slipper å bruke penger på noe du ikke kommer til å bruke.

Bare for å tipse så har jeg hørt mye bra om Thirstes aio som bleieboden fører, men jeg er kjempe fornøyd med bg her så jeg har ikke prøvd denne.

Lykke til i jakten på den perfekte bleia ;-)

Skrevet

Har veldig lyst til å høre hvordan det gikk i natt..

Skrevet

da har vi prøvd igjen,vet ikke akkurat når hun vart våt,(hun hadde mørk dongeri bukse på seg og gjekk rundt),men etter 2 timer var hun våt helt ned i sokkene..denne gangen fikk eg min kjære til å hjelpe meg å se at bleia satt perfekt....prøvde med bare ett inlegg denne gangen,fikk det annbefalt..hjalp ikke det heller....så nå blir eg litt lei meg...skal prøve noen ganger til og så gå over til pull trekk og brettebleier...viss ingen av delelne funker etter x antall forsøk går vi tilbake til papirbleiene som kan vare opptil 12 timer....takk for tips folkens:)

Gjest dagdrømmer
Skrevet

Kan jo godt hende at den ikke passer ditt barn, men når det blir så vått på så kort tid høres det nesten ut som om det ikke er sperrelag som fungerer i det hele tatt. Ta kontakt med forhandleren og spør om det kan være en produksjonsfeil?

Skrevet

Men du, siden du sier at hun er våt helt ned i sokkene så lurer jeg på om den ikke er tett jeg, og at det renner ut ved beina...

Prøv å ha vann oppi bleia og se om det preller av eller suger seg inn. Da kan den ha blitt vasket med tøymykner (eller i en maskin med rester av tøymykner...) Samme gjelder innleggene... er de klissklass?

Skrevet

det rann ikke ut rundt beina,trur eg,de var tett når vi tok på bleia...men hele bleia var kliss klass og kjempe tung...venninna mi brukte den belia fast før eg fikk prøve den...hun hadde ikke problemer med den...skal eg ha vann på utsida av bleia?

Skrevet

Da er den nok ikke tett nei, men da er det ikke rette bleia til henne.

Du har nok en stor tisser.... Du sier du er villig til å prøve brettebleier, men jeg tror nok ikke det heller vil holde på henne da uten mye innlegg. Bambus og hamp er stoffer som suger kjempe godt og du får fine formsydde i dette. Bum genius har en bambus formsydd som får kjempe god kritikk, ellers så hører jeg mye bra om mamabless bambus.

Skrevet

har lett en del for å finne den perfekte papir bleia,blir litt oppgitt viss eg ma lete like lenge blandt tøybleiene...viss eg bruker bambus eller hamp inne i brettebleia som innlegg da?

Skrevet

Isj så kjipt. Men hamp og bambus suger visst endel, ja. Du må bare vaske dem en HAUG med ganger først (ikke vask hamp sammen med BumGenius eller andre lommebleier, for oljen kan tette bleien).

Men har du vurdert å bruke formsydde med PUL eller ull utenpå? Vi bruker ofte BabyBeehinds om natta. Mine er ikke stortissere som din, men de må ha et stort og to små mikrofiberinnlegg i lommebleia om natta. Når de bruker BabyBeehinds, holder den tett hele natta.

Også den vaska jeg minst 10 ganger før den virkelig begynte å fungere.

Vet en del med stortissere som har måttet gi opp Bum Genius og andre lommebleier. Det er jo grenser for hvor mye man kan stappe dem også.

Jeg hadde kjøpt noen forskjellige brukt (eller kanskje du til og med kan få lånt hos noen som bor i nærheten av deg - hør på tett inntil!) og prøvd meg fram. Kjipt å måtte gi opp hvis du har lyst å bruke TB. Litt av fordelen er jo at man kan finne en bleie som passer *perfekt*, men det kan jo ta litt prøving og feiling.

Men det er mange andre bleier enn BG der ute!! :) Ikke gi opp helt ennå!

Skrevet

Kanskje tøybleie ikke er noe for ditt barn, du har i hvertfall prøvd:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...