Gå til innhold

Noen forslag hva man kan servere utenom kaker på bursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å bake noen kaker til to årsdagen til sønnen min. *Men jeg har lyst til å servere noe annet også, i tillegg. Vi bruker å sette alle kakene på et bord så går de å forsyner seg selv. Vil ha mange tips:)

Skrevet

Brnebursdag eller voksen? Du kan ihvertfall servere masse oppskåret frukt. Lag grillspyd med forskjellige frukter, og stikk dem inn i en halv melon som du setter med hullet ned. Veldig dekorativt.

Skrevet

Snitter, rundstykker med pålegg osv...

Skrevet

Hjemme hos oss er en fast slager:

is, div. chips og skruer, evt nøtter..

Kjempe godt og ikke minst enkelt...

Skrevet

Muffins

Lapper

Vaffelkaker

Frukt punch

Oppskåret frukt

Div snacks

Gele

Skrevet

Tenker du da dessert eller mat?

Skal snart feire 2-årsdagen til tuppa vi også og da skal jeg lage spyd med kjøttboller, cherrytomater, osteterninger, kyllingbiter, avocado osv på, så skal jeg lage brytebrød med krydder og ha til + grønnsaksstenger med dip til :) Dette er virkelig en slager hos min toåring, hun kan sitte å plukke og dippe i evigheter og bare kose seg..

I tillegg kan voksne godt spise det også hvis foreldrene til barna skal være med.

Til dessert tenkte jeg å lage standard sjokkiskake, og fruktsalat med vaniljesaus til.

Skrevet

-Eksotisk fruktblanding (fås kjøpt frossen i store poser) m/vaniljesaus eller vaniljeis

- Is, Non-stop og peanutter (evt sjokoladesaus)

- Oppskåret frukt

- Mat: pølser i lompe/brød (forsyne seg selv), rundstykker/halve baguetter, gryterett m/ris, ost/kjeks, pizzastykker/pizzasnurrer, lapskaus/suppe

Skrevet

Tenkte først og fremst mat, men blir glad for tips om dessert også:)

Skrevet

Innebakt mini pølser er vel kult.

Lag deig og surr det rundt mini pølsene, enkelt å greit. Kjekt for barna oxo :o) Jeg synest det er digg som bare det, så har vi bare dippa det i ketchup & sennep

Skrevet

bakes i ovnen da i 8min

Skrevet

Jeg serverte kyllingsalat med baguetter. Det var veldig populært. (nå var det mest voksne på bursdagen til guttungen min da)

Skrevet

Hos oss er det tradisjon med innebakte pølser på barnebursdagene. Det store er kaka, de får vel selv velge hva den skal forestille (sommerfugl, tog, traktor etc) og så gjør vi litt ut av den - pynter med smørkrem tilsatt smak og ulike farger fra Panduro. I tillegg har vi gélé i stetteglass av plast, først ett lag med én farge og så ett lag med en annen farge. DET er populært, det!!:) Og veldig enkelt!!

Serverer aldri godteposer, ikke spør de etter, heller!

Skrevet

Fromasj er kjempegodt!!! Jordbærfromasj f.eks. NAM!!! :-)

Skrevet

Når jeg skal ha det lett, lager jeg noen gode smørbrød eller ganske enkelt rundstykker. Er sååå lite glad i kaker, og svigerfamilien min er eksperter på baare kaker.. tror de lager opp til 10(!) ulike kaker hver bursdag.. og jeg blir dårlig av alt sukkeret...!!

Lag noe god frukt, ser det har kommet mange gode tips om melonkuler m.m. ,og det høres deilig ut. Fat med plukk og miks grønt er også godt, sukkererter, cherrytomater osv..

Eller du kan lage smørbrødkaker.. mange som liker det, men en er vel litt avhengig av å være glad i majones da..

Eller noen goder ristede brød(crutonger, i litt stor størrelse) med peste, røyklaks m.m. på, det er digg..

ja, det er litt smak og behag:o)

Skrevet

eller noen gode pastasalater, så det var tips om kyllingsalat, men du kan lage alle mulige slags gode retter av pasta:

Kylling med karri og pasta, ananas, sukkererter/brekkbønner, tomater m.m

pasta med scampi i - legger de i marinade av olje og chili, hvitløk osv. det en syns er godt

Pasta med stekte grønnsaker, er også suuupergodt.. da serveres det kaldt, men ta med litt sopp som er godt krydret med pepper, det gir så godt smak, løk, gulrot i tynne skiver og ellers det en liker.

Og så har en den vanlige pastasalaten med rømmedressing og skinkebiter i

Dette er veldig godt med stekte baguetter/m eller uten hvitløkssmør på

litt langt, men :o)

Skrevet

Hei.

Her er alltid pølsebod fast innslag på barnebursdager. Bursdagsbarnet (evnt en voksen) deler ut pølser fra en provisorisk pølsebod (les: en benk!)

Ellers har vi også hatt minipizza og hamburgere. Alt er enkel og popuær mat blant de unge gjestene:)

Skrevet

Fruktsalat, gjerne med vaniljesaus til! :-D Kjempegodt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...