Bella74 * baby 2 i magen :)* Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 Hvordan går det med dere? Jeg er tilbake i jobb, finform. Kjenner egentlig ikke så mye, bortsett fra murringer de første dagene. Hmmm....dette er så spennende at jeg snart sprekker. . . . få høre fra dere ) Når skal dere teste ? Jeg må prøve å vente til 30.april .... hvis jeg klarer ( skrattelatter ! )
♥ Bea savner nurket i magen♥ Skrevet 22. april 2008 #2 Skrevet 22. april 2008 Hei Bella:o) Jeg er nå på min rugedag 7. Satte inn 15. April. Jeg har også hatt en del mensliknende følelse, ikke akkurat vondt- men jeg kjenner liksom at det er noe som skjer der nede i magen. Vet ikke om det er mensen som kommer for tur eller om egget bare rett og slett fester seg. Håper på det siste:) Jeg har også hatt et par ganger hvor det bare plutselig har blitt vondt i magen, men det har liksom gått like fort over igjen. Jeg går enda skole og har begynt i dag i praksis, er utplassert i 7 uker på et sykehus. Det var godt å komme igang igjen, ble litt kjedelig å bare være hjemme om dagene! Ellers så skal jeg å ta blodprøve den 2. Mai, men tenker nok at hvis ikke mensen kommer til helgen så vil jeg nok ta en hjemmetest:) Hehe! Det sikkert på lørdag, og da er jeg vell på rugedag 11.... Det er sikkert litt for tidlig, men men... Hvilken rugedag er du på?
lita78ღ Skrevet 22. april 2008 #3 Skrevet 22. april 2008 Hei jintutter! Jeg prøver så godt jeg kan å tenke på andre ting. På jobb går dette ganske greit. På fritiden bor jeg her inne på BIM (akkurat som om det hjelper...*ler*), prøver å la realiteten styre, men har jo så klart et stort håp. Kjenner ingen verdens ting utenomjordisk, kunne ønske at puppene kunne være mer ømme, at kvalmen kunne ta meg og masse murringer...men null, niks, zero... Jeg kikker hele tiden på crinonerestene, er de misfarget ennå? Nei heldigvis ikke, det har som regel vært et dårlig tegn hos meg på forsøk tidligere. Er på rugedag 8 i dag, har planer om å teste fredag eller lørdag. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx for uke 16-gjengen!!! klem
Gjest Skrevet 22. april 2008 #4 Skrevet 22. april 2008 Hei jenter:)) Her er formen aldeles strålende:)) Synes det er kjempegodt og være på jobb, og dagene går da også fortere selv om det er situasjoner der jeg må komme meg unna og finne på div dårlige unnskyldninger:)) Ledelsen behandler meg som om jeg er gravid, og er flinke til og passe på meg:)) Sambo behandler meg også mer som gravid denne gangen enn tidl. Han er så søt atte:)) Synes nok jeg merker at han er mer babysyk nå enn før. Jeg er på rugedag 6 i dag, og er kanskje litt mer optimistisk enn jeg var i går og forleden dag, men sååååå redd for og håpe og tro for mye for så og ende dypt under jorda når jeg tester negativt.... Kjenner mye mer i magen denne gangen enn under de to første forsøkene. Har murringer med jevne mellomrom, og kjenner også den "tyngdefølelsen" jeg har i underlivet når jeg har mensen...Og jeg venter jo ikke ha mensen, jeg, siden jeg ikke har syklus:))) I puppene er det ingen forandring, men jeg er meget merkelig i humøret, gitt.....På jobb i dag ble jeg plutselig så rørt over små bagateller, og så ble jeg kjempesur på sjefen min over en avgjørelse hun tok som jeg ikke var enig i....Det verste av alt var at jeg sa til henne at dette var urettferdig og bla bla bla....Hadde jeg vært ved mine fulle fem hadde jeg trukket på skuldrene og ikke brydd meg mer om det:)) Hihi:)) Jaja, disse hormonene:)) Jeg skal forresten teste i helga engang....Klarer ikke og vente lenger enn det:)) Håper jeg holder til søndag. Da er jeg på rugedag 11!! Ha en fortsatt flott ettermiddag og kveld, jenter!!
Tasim Skrevet 22. april 2008 #5 Skrevet 22. april 2008 Hei sann jenter jeg er på rugedag 5 og skal testes ons 30. Føler at det er så lenge til. Jeg har idag fått meg sykemelding. Er så påvirket av de hormonene. Griner masse og vil bare sove. Jobber med ungdommer og mye ut å kjører. Måtte bare ta den avgjørelsen. Følte ikke at det var så forsvarlig å være ute på veien med øyne tunge som bly. Idag har vært en tung dag. Hadde besøk av venn i forrige uke. Ungene hennes fikk i helgen vannkopper. Jeg vet ikke om jeg har hatt eller ei. Måtte derfor til legen og få rek på blodprøve. Litt uheldig om det viser seg at jeg er av de virkelig få som ikke har hatt vannkopper...huff Ble plutselig litt bekymret. Og da var det jo ingen stopper på disse tårene. I en slik situasjon blir det så enkelt å tenke negativt. Men så utrolig godt å høre at det står bra til med dere.. det lysner på dagen. Ellers har jeg fremdeles murringer.. og jeg som dere håper det ikke er mensen. har også hatt stikksmerter. Igjen tenker jeg at det er bra.. hehe. hvem sa noe om pupper??? jeg bruker til vanlig a cup. Og den fylles ikke helt.. nå holder de på å dette ut i tillegg til at de er så såre. Jeg tar gjerne alt dette jeg, så lenge det får et positivt utfall... Ha en forsatt flott dag jenter Klem
Raspberry Skrevet 22. april 2008 #6 Skrevet 22. april 2008 Hei, hei. Håper det er ok at jeg henger meg på her. Jeg satte inn ett pent lite egg på riksen 16.april. Hadde det helt fint bortsett fra forstoppelse og sinnsykt ømme bryst frem til søndag. Fra søndag av har jeg vært så trøtt og sliten at jeg har trøbbel med å holde meg våken. Har vondt i halsen og er litt småforkjøla i tilegg så nå er jeg sykemeldt tilogmed i morgen. Ligger som et slakt på sofaen og så er det såå deilig vær... Skal til rikshospitalet for å ta blodprøve på mandag, har tenkt å holde meg unna testing frem til det. Dette er mitt første forsøk og jeg har en god følelse(og det skremmer meg litt). Raspberry:)
Tasim Skrevet 22. april 2008 #7 Skrevet 22. april 2008 Velkommen Rasberry Du har det akkurat som meg de første dagene. Først idag føler jeg mg noe bedre i magen. Og ja... hvorfor skulle det ikke gå bra. det er jo så positivt med slike tanker. Håper virkelig det går bra på ditt første forsøk. Jeg er også på mitt første. noe usikker på hva jeg skal tolke som positivt og hva som er negativt. Er vi heldige går det bra for oss begge. Klem
MK73 Skrevet 22. april 2008 #8 Skrevet 22. april 2008 Velkommen, Raspberry :-) Tja, føler og føler - det er jo et ladet spørsmål til oss rugedamene som føler på å analyserer det minste tegn i kroppen ;-) Jeg er idag på rugedag 4 og har så langt hatt litt annerledes erfaringer denne gangen enn ved tidligere forsøk - men hva det evt betyr aner jeg ikke. Denne kroppen vår går jo gjennom så mye hormonbehandling, så det er ikke så greit å tolke det ene eller det andre riktig - i alle fall når man ikke har vært gravid før. Det startet med at hodeverken hang i lenger enn vanlig etter sprøytestart. Så ble jeg litt treg i magen et par dager før egguttaket, det er fortsatt ikke tilbake til normalen. Etter innsetting har jeg vært mer sliten og trett enn tidligere. Har også hatt noen "tak" i magen, og vært mye oppblåst lenger enn ved tidligere forsøk. Innimellom har jeg vært litt småuggen. Idag fikk jeg den samme "tyngdefølelsen" i magen som Frøya beskriver, føles litt som om mensen er på vei - men det er den ikke (for da ville jeg hatt mye mer vondt, og det er uansett altfor tidlig). Dessuten har jeg de siste par dagene hatt litt vondt for å ta "muserakettene" som Frøya kaller dem :-) Virker som om et eller annet der nede har sagt at nok er nok - nå er det STENGT! ;-) Uansett er det jo altfor tidlig for symptomer. Jeg velger å føle at disse endrede erfaringene er noe positivt (ettersom alle tidligere forsøk har vært negative) og tar det bare dag for dag. Satser på å teste tidligst på rugedag 12, dvs onsdag neste uke (30.04). Hvis mensen skulle dukke opp før det, så får jeg ta det når det kommer. Lykke til, alle - jeg gleder meg til å høre om maaange positive tester!
MK73 Skrevet 22. april 2008 #9 Skrevet 22. april 2008 Tja.. og så har jeg fortsatt litt vondt i magen/ryggen når jeg går på do, og vanligvis har jeg kun hatt det et par dager etter uttak... Mye rart på gang nå!
MK73 Skrevet 22. april 2008 #10 Skrevet 22. april 2008 Mhp at det er "stengt" for muserakettene: samboeren foreslo at det var noen der nede som hadde satt foten i døra ;-)
Gjest Skrevet 23. april 2008 #11 Skrevet 23. april 2008 Hihi:)) Foten i døra:))) Så spennende at du også opplever endring i kroppen i forhold til tidligere forsøk, MK73:)) Dette er nesten for spennende for meg... Har ikke så mye murringer lenger, bare litt av og til, og tyngdefølelsen er nesten ikke der lenger. Jeg har istedet fått endel utflod....går tvers gjennom de tynne truseinnleggene, så jeg er begynt og bruke bind... Har ikke utflod hele tiden, men det "tømmer" seg liksom plutselig, så både i går og i dag har jeg blitt skikkelig fuktig/våt i trusa....(her ryr det ut med diverse udelikate detaljer... Ellers har jeg vært endel svimmel og rar i dag. Humøret er fortsatt merkelig, og jeg blir rørt av ingenting:)) Rugedag 7, og enda en stund til test....Tro når jeg sprekker??? Om det blir tvillinger burde vel testen bli positiv snart eller??
♥ Bea savner nurket i magen♥ Skrevet 23. april 2008 #12 Skrevet 23. april 2008 Jaja, der var mensen kommet... Rugedag 8! Er dette for tidlig enda, eller er den virkelig kommet for å si at det ikke har gått denne runden?! Er så lei meg, hadde jo håpet at det skulle sitte...
MK73 Skrevet 23. april 2008 #13 Skrevet 23. april 2008 Jeg synes det er litt tidlig, Bea... det vil si 10 dager etter uttaket? HVor lange syklusen har du vanligvis? Jeg pleier ha rundt 28-29 dager, og har på det tidligste fått mensen rundt rugedag 10-11. Håper det bare er en blødning..Er du sikker på at det er mensen? Mengde, smerter??.. Mange blør på tross av at de er gravide,,
♥ Bea savner nurket i magen♥ Skrevet 23. april 2008 #14 Skrevet 23. april 2008 Det er 13 dager siden uttaket... Har ca samme sykluser som deg 28-29 dager. Har en del smerter, men nå har jeg tatt en paracet. Oppdaget at jeg hadde fått det for litt siden, så det var ikke så mye, men det pleier det heller ikke være i begynnelsen.
Bella74 * baby 2 i magen :)* Skrevet 23. april 2008 Forfatter #15 Skrevet 23. april 2008 Tidlig Bea, men lykke til uansett. Ikke kast inn håndkleet ennå kan være normalt dette
♥ Bea savner nurket i magen♥ Skrevet 24. april 2008 #16 Skrevet 24. april 2008 Skal til legen kvart over ett i dag. Hadde så vondt imagen i dag da jeg kom på jobb at jeg rett og slett holdt på å besvime, så jeg kom dit kvart på 7 og bare sa i fra at nå hadde jeg prøvd å gå på jobb, men at jeg ikke klarer. Det er som om noen vrir rundt alt jeg har nederst i magen. Nå har jeg også begynt å blø mye. Det går greit når jeg enten ligger på høyre eller venstre side- i ro. Så snart jeg er oppe for å gå på do eller noe, så blir det like vondt igjen. Det er liksom akkurat samme vondt som ved egguthentingen, bare at dette ikke bare varer i 20 minutter.... Nå har jeg nok kastet inn håndkleet for denne gang...
♥Irbeni♥ Skrevet 24. april 2008 #17 Skrevet 24. april 2008 Hei Hei alle sammen! Jeg fikk satt inn egg den 16.4, så jeg er ruger på dag 7 (8). Men saken er den at jeg begynte å blø kraftig rugedag 6. Så det er nok over for min del... Desværre! Så formen er bra her.. Kjære Bea! Tenker masse på deg.. Håper det går bra med deg.. Tenk at det ikke skulle klaffe for nån av oss (du vet hvem jeg er?...) Lykke til alle dere uke 16 rugere.. Xer alt jeg har for dere!!!
Tasim Skrevet 24. april 2008 #18 Skrevet 24. april 2008 Hei Irbeka og Bea Jeg ble så lei meg da jeg leste innleggene deres. Føler med dere. Men ikke gi opp håpet . Det går sikkert bra neste gang. Sender dere masse gode tanker og klemmer. Huff.. merker selv at for hver dag som går blir jeg bare mer og mer engstlig... Hvordan har dere andre det?
Bella74 * baby 2 i magen :)* Skrevet 24. april 2008 Forfatter #19 Skrevet 24. april 2008 Så utrolig leit Bea og Irbeka ! det er ikke alltid det går som man vil, ønsker dere bare lykke til videre på neste spennende forsøk.
lita78ღ Skrevet 24. april 2008 #20 Skrevet 24. april 2008 Jeg synes dette er helt pyton... skulle ønske jeg i det minste følte meg gravid!! Kjenner jeg blir mer og mer negativ...er nok kroppen som mobiliserer for den eventuelt negative testen som kommer... Jeg er egentlig ganske sliten..... Men i morgen er det bp, og lørdag skal det testes. Da er det rugedag 12 og over 14 dager siden uttak. Hvis testen blir postiv da......ja da vet jeg da søren hva jeg gjør. Men blir den negativ skal jeg finne på noe gøy! men kjenner jeg meg selv best blir det depping med pledd, godis og masse brus tenker jeg:-( Jeg tror jeg er en av de første i uke 16 gjengen (satte inn på mandag). Noen andre som nærmer seg testing??
Gjest Skrevet 24. april 2008 #21 Skrevet 24. april 2008 Jeg skal også teste på lørdag, Lita...Selv om jeg bare er på rugedag 10, da, så vet jeg at da sprekker jeg.... Krysser alt jeg har for at vi får positiv test!! Vi bare MÅ det.. Vet ikke om jeg takler så godt og få en negativ test nå....Kjennes ikke sånn ut. Er sliten og lei, og ALLE rundt meg er og blir gravide for tiden... Nei, dette bare MÅ gå veien!! Lykke til!! Trist at forsøket endte negativt for dere, Bea og Irbeka:((
MK73 Skrevet 24. april 2008 #22 Skrevet 24. april 2008 Uff, ja, jeg beklager, Bea og Irbeka. Det er utrolig trist og vondt og håpløst når det går galt. Det vet jeg dessverre altfor godt - og det eneste jeg kan si er at det er viktig å prøve å se fremover så snart dere kommer over den verste skuffelsen. Gode, varme klemmer fra meg til dere! Jeg har visst mye av de samme følelsene som dere andre som ikke vet resultatet enda. Jeg har litt ømme bryster, men det pleier jeg å få av Crinone. I tillegg er jeg trett, sliten, småkvalm innimellom og har stikninger i magen. Den "tunge" følelsen er borte, og på en måte føles det som om mensen er på vei, men ikke med samme type smerter som jeg pleier å ha.. Ikke for det, foreløpig så prøver jeg mest av alt å psyke meg opp, og prøver å tolke alt i best mulige mening - for følelsemessig er jeg helt på tur denne gangen i forhold til tidligere :-( Vi får bare se... Jeg venter med spenning på de positive testene deres, damer!!!
MK73 Skrevet 24. april 2008 #23 Skrevet 24. april 2008 Lita og Frøya: I helga har jeg ikke tilgang til internett, så jeg får ikke fulgt med dere på testdagen :-( Jeg håper det går rette veien!! Jeg skal til vestlandet i konfirmasjon i helga, så jeg skal prøve å tenke på noe annet...
Nergård Skrevet 25. april 2008 #24 Skrevet 25. april 2008 Så utrolig trist Bea og Irbeka. Blir så lei meg når noen ikke lykkes. Har en sterk følelse at det er vår sjebne også. Har blødd i går, og da jeg var på do da jeg sto opp i dag var det mer blod enn i går. Kjenner fortvilelsen bygger seg opp- jeg bare griner om dagen og er sliten. Det er på sånne dager at det er spesielt godt å ha denne siden, alle vet hvordan det er.. Vet ikke helt om jeg klarer et negativt svar akkurat nå. Lita og Frøya, lykke til med testing i morgen. Krysser fingre og tær for dere:) God tur til vestlandet MK.
♥Irbeni♥ Skrevet 25. april 2008 #25 Skrevet 25. april 2008 Hei alle sammen!!!!! Takk for gode tanker! man prøver å ikke ha før store forhåpninge i den her prosessen.. men alikavell har man jo et ørlite håp.. Å når nedturen kommer så kjenner man at håpet ikke var så lite allikavell...Desværre! Nå er mitt tilfelle at jeg sluttet å blø etter 2,5 dag....???? Men samtidig var blødningen så stor at jeg anser dette som gådd. Det sa de i Tromsø å. Så i stede for å ta BP den 2. mai skal jeg ta den i dag. (svar på tirsdag)... Er ikke det tidlig??? Etter 8 (9) rugedager?? Skulle det mot formodning være noe der vill de se det allerede da?? Ha en fin dag dere rugere! Hilsen ei som går på med friskt mot over sommeren (2.forsøk) Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå