miss_knl*babynr3påvei* Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 lurer på om det er en sammenheng... har prøvd nå i 6 mnd og enda ingenting.. sist satt hun på første forsøk men da var jeg heller ikke så overvektig som jeg er nå
tryde Skrevet 22. april 2008 #2 Skrevet 22. april 2008 ja det kan ha noe å si. jeg ble ikke gravid før jeg var langt under hundre. kg.
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 Jeg ble gravid i 6.pp og er ca 30 kg for tung...
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 Man sier jo at det er vanskeligere å bli gravid når man er overvektig. Jeg var ekstremt overvektig og prøvde i to år. Ingenting skjedde. Jeg gikk deretter ned 60 kg men er fortsatt ca 30 kg overvektig. Likevel tok det seg med en gang vi prøvde. Uheldigvis mistet vi første gang - men ble raskt gravid igjen Legen min sa at det frigjøres hormoner ved vektreduksjon, og disse kan hjelpe deg å bli gravid. Det er ikke nødvendigvis antall kilo som bestemmer om du kan bli gravid. Siden hormoner lagres i fett, vil disse bli frigjort ved vektreduksjon og dermed virke som hormonsprøyter gjør for de som får behandling for barnløshet. Det er dermed ikke sikkert at du må oppnå optimal vekt for å bli gravid, det kan godt være at det hjelper å frigjøre noen hormoner:)
Gjest Skrevet 23. april 2008 #5 Skrevet 23. april 2008 Jeg veide litt over 100 kg når jeg ble gravid og vi forsøkte bare 5 ganger, så det trenger ikke ha noe å si i forhold til vekten. men det skal også sies at overvektige sliter mer med å bli gravid enn nomalvektige. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #6 Skrevet 23. april 2008 For noen stemmer det, andre ikke :-) Jeg ble gravid på første forsøk og er 14 kg overvktig!!
MoccaMocca Skrevet 23. april 2008 #7 Skrevet 23. april 2008 Min erfaring er motsatt. Veide 104 og er 175 cm. Ble gravid ved et uhell, vi droppa prevensjon EN gang, og det ble full klaff. Det var første dag i fruktbar periode. Nå er jeg 15+6 og har ikke gått opp noe, men dette kommer sikkert av at det er mye som jeg ikke liker lengre, bl.a. sjokolade (",)
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 23. april 2008 #8 Skrevet 23. april 2008 Er ca. 25kg overvektig.. Satt på 3.forsøk. Så det kan være så mangt.. Hold motet oppe og fortsett å prøv:)
Frøken Svingtrapp Skrevet 23. april 2008 #9 Skrevet 23. april 2008 Hei Elisabeth Når du sier det satt på 3. forsøk, mener du da at du har mistet to ganger eller at dere hadde 3 prøveperioder? Jeg har lest at overvektige er mer utsatt for senabort enn andre og er veldig nervøs for dette..... Hvor langt er du på veg?
Fru Gravid Skrevet 23. april 2008 #10 Skrevet 23. april 2008 Det er en viss mulighet for at overvektige kan slite litt med å bli gravide, men dette gjelder slettes ikke alle! Hos meg slo det til på første forsøk og jeg er ca 25 kg overvektig
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #11 Skrevet 23. april 2008 Kjenner ei som prøver å bli gravid. Ho er overvektig og fekk beskjed om å gå ned i vekt viss dei skulle få hormontilskudd. Ho var over 100 kg. Men, går nedover i vekt no.... Så eg håper det blir søskenbarn til dattera mi
miss_knl*babynr3påvei* Skrevet 23. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 23. april 2008 er 178 og veier 114 så er ganske overvektig men får bare fortsetter og prøve da og ikke gi opp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå