Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er et skikkelig fint navn :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He, he - den måtte jo komme. Synes det er et helt greit navn, men begynner å bli farlig mye brukt. Kjenner nå 3 Oliver + en Olivia.

Skrevet

Betydning: oliventre eller muligens noen av Ole Iver - sterkt økende bruk, nr 19 av nye navn i 2006.

For 2 år siden visste jeg bare om katter som het Oliver, men plutselig tok det helt av, og nå heter annenhver unge det! Jaja. Ikke min favoritt, men så har visst jeg litt spesiell smak da, tydeligvis. ;)

Forøvrig synes jeg det er litt vanskelig å vite hvordan jeg skal uttale Oliver. Noen sier Ålliver, noen sier Olliver og noen sier Oliiver. Hva sier dere?

Skrevet

Olliver er fineste måte å uttale navnet på. Jeg har to forskjellig dialekter og sier Olliver på trøndersk, men Ållivar på stavangersk.

Skrevet

Mange uttalemåter ja!

- Jeg er sørlending og sier faktisk Ollivår...

- Mannen som er østlending sier Olliver

- Har en på jobben med en sønn som heter det, de uttaler det som Oliiiiver, med lang i

- Venninnen min er bergenser og sier mer Ollivår til sønnen sin

Skrevet

Mye snakk om Oliver her inne du...

Et navn vi tenker på til vår navnelose sonn på 4 uker. Vi har det i tankene fordi vi er en engelsk/norsk fam. og det er et navn som er kjent og kan uttales lett på bagge språk. jeg er fra Oslo området og uttaler det 'Olliver'. Synes det er kjempefint. På engelsk er det også veldig fint.

Her på BIM er det mye snakk om at Oliver er et 'Poppis navn...kanskje så. I USA/UK er det et gammelt navn. Min Irske mann som hadde forst 'gammel mann' assosiasjoner med navnet fra Irland/England. Han har nå varmet opp til at navnet kan være flott også til en liten lyslugget pjokk! Musicalen 'Oliver Twist' er jo gammel.

Skrevet

At navnet er et poppis-navn betyr jo ikke nødvendigvis at navnet er nytt. Tvert imot er de fleste poppis-navn gamle navn. Poppis betyr bare at navnet er populært akkurat nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...