Sunnybeach4gull :) Skrevet 22. april 2008 #1 Del Skrevet 22. april 2008 Jeg har diagnosen habituell abort og er gravid for 9`ende gang uten noen fullgåtte svangerskap imellom. På fredag blir jeg 12 uker!!! og har ikke hatt en eneste blødning eller sterke smerter, noe som er et mirakel!!! :-)))) Jeg skal på ultralyd på torsdag for å se om det er liv i magen og jeg bæsjer nesten på meg av nervøsitet og litt glede :-/ Vi har fått så mange slag i trynet så jeg er forberedt på det verste, men samtidig så nekter jeg å tro at babyen ikke lever siden jeg ikke har blødd og ligget og kastet opp i 6 uker nå. Men noen ganger får man ingen forvarsler når det er Ma, og jeg er så ufattelig redd for at babyen er død. Er det noen som har efaringer der det har gått bra? eller der kroppen har "lurt" dere og babyen faktisk døde men dere selv ikke fikk noen tegn? Lykke til alle sammen:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137534485-noen-med-beroligende-ord/
Tove_71 Skrevet 28. april 2008 #2 Del Skrevet 28. april 2008 9 ganger... Huff, du har virkelig vært uheldig. Jeg har ikke tatt like mange "strafferunder". Men jeg har opplevd 2 MA og 2 SA før jeg - endelig - ble mor for et halvt år siden. Da hadde vi prøvd å bli foreldre i fem år. Jeg har prøvd "alt". Dvs utredning, blodfortynnende medisin, akupunktur, fotsoneterapi + + Ingenting så ut til å ha noen effekt, med unntak av siste graviditeten. Jeg ble sykemeldt så fort jeg visste jeg var gravid og denne gangen bare ga jeg blaffen i alt og alle. Gjorde kun ting jeg orket og hadde lyst til sjøl, sov utrolig mye og "stengte inngangen" (dvs ingen sex eller innvendige ultralyder). Det hører med til historien at jeg ventet tvillinger og mistet den ene på veien. Blødde mye gjennom hele svangerskapet og måtte ligge en god del. Men det viktigste er at det faktisk gikk bra. Jeg tok Albyl-E frem til siste trimester. Etter anbefalinger fra Rikshospitalet så kan det ha en positiv effekt, sjøl om blodet mitt ikke er bevist tykkere enn andres. Det som var litt skummelt var at barnet kom litt tidligere enn ventet og jeg hadde ikke sluttet med medisinene. Siden det ble komplikasjoner under fødselen holdt jeg faktisk på å blø ihjel. Men det gikk også bra, etter en runde med blodoverføringer osv var jeg på beina igjen. Men velger du å bruke blodfortynnende anbefaler i hvert fall ikke jeg hjemmefødsel... Da hadde ikke jeg sittet her. Så, Sunnybeach, jeg håper virkelig det er din tur denne gangen. Det er ille så uflaks noen skal ha. Jeg krysser alle fingre for deg!!! masse, masse lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137534485-noen-med-beroligende-ord/#findComment-137592285
Tove_71 Skrevet 28. april 2008 #3 Del Skrevet 28. april 2008 Kom på en ting til... Ei venninne av meg fortalte at sammen med henne på sykehuset var en kvinne innlagt som var gravid, men som tidligere hadde mistet 10 ganger. Hun måtte ligge helt i ro og svangerskapet gikk faktisk bra denne gangen! Dr Bjercke på Rikshospitalet fortalte meg også om en kvinne som i sitt 10.svangerskap (uten å fått barn) dro til Finland. Der fikk hun befruktet det beste egget sitt (med sin mann). Det visste seg at hun hadde kun 2 levedyktige egg av 8. Av en eller annen grunn valgte ikke kroppen hennes de beste eggene i befruktningen, slik at hun stadig ble gravid med dårlige egg. I Finland kan hjelpe med dette, men i konservative Norge ser det dessverre ut til at de som bestemmer vil la det være opp til tilfeldighetene hvem som skal være så heldige å få barn. Jeg vurderte lenge å reise over til Finland selv, men gjorde det ikke. Uansett, finnene og spanjolene regnes visstnok for å være de beste i Europa på dette. To små glad-historier til. Ikke gi opp!!! En dag er det din tur Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137534485-noen-med-beroligende-ord/#findComment-137592366
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå