Gå til innhold

Hva er deres beste triks mot innpåslitne telefonselgere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et triks, men aldri turt å bruke det. Syns det blir litt for stygt, men kan skrive det her da.

Svare på telefonen, be telefonselgeren vente litt. Så legger man telefonen ved høytaleren til stereoanlegget, og setter det på full guffe.

*flire*

Fortsetter under...

Skrevet

Har reservert meg mot det.

Skrevet

Gir røret til mini på 2.

Han skravler fornøyd i vei hvor lenge det skal være, de legger alltid på til slutt......

hehehe..

Skrevet

Hehe..aha, det må jeg prøve. Det er jo ikke så stygt =)

Skrevet

Jeg også har reservert meg mot det, men de ringer likevel. Jeg bare legger på jeg, uansett hvor stygt det er.

Skrevet

Har mange, har ved eit par anledningar fortalt dei korleis dei skal selge. Har drive med telefon slag og anna salg i nesten 8år.

Også har eg vert veldig interesert for så å svare nei, og fortsetter dei så spør eg "hvilken del av ordet nei skjønnar du ikkje??"

Hvis ikkje så ber eg dei vaske listene sine for eg har reservert meg mot telefon salg nå. Har vert det sida 2004, og det er tull at du må oppdatere den reservasjonen, er du reserervert så er du reservert. Blei rimelig sur når dei ringte på hustelefonen og spurte etter manne min, det nr står kun på meg og har aldri stått på han. Så til slutt så sa eg han får du ikkje tak på på detta nr, han er ikkje registrert med detta nr.

Da var det mange som lura, svar også "han bor ikkje på detta telefonnr"

Annonse

Skrevet

Er det ikke bare å si nei takk og legge på ? Tror ikke de tar det personlig,dessuten har de valgt den møkkajobben selv! :) Ellers kan man jo spør ,hvis de feks selger selolje eller eplecidereddik,om de har et abonement selv,og om de er fornøyd .. :)

Skrevet

Har reservert oss, men de som likevel ringer får en kort ; NEI og legger på.

Skrevet

Har reservert oss på hus telefonen.

Det funger dårlig .

Sier nei og legger på.

De har jamen begynt og ringe mobilen telefonen.

Så den må reservere det telefon numre også.

Skjedelige greier.

Skrevet

Jeg begynner å synge jeg....svært svært effektivt...

Skrevet

Hehe..fikk noen noe triks der ja :-D

Skrevet

Ha ha, bra Ugla!

Jeg minner de strengt på at jeg med mitt personnummer er reservert mot dette og har vært det lenge og hva slags lister har de om de ikke vet det?

Om de ringer på hustelefon og spør etter min manns etternavn eller familien "min manns etternavn" forvirrer jeg de med å si at de strengt tatt har kommet til familien "begge etternavn" og at vi ikke er intr. Merkelig nok er det nok til å vippe mange av pinnen.

Forvirring er det beste våpen med andre ord!

Skrevet

Jeg sier høflig, "Nei beklager jeg er ikke interessert". Der er da tross alt mennesker i andre ende også, og de gjør bare jobben sin.

Annonse

Skrevet

Bare si

Å så hyggelig at du ringte. Skal jeg fortelle deg om Gud?

Da legger de på rimelig fort.

Skrevet

Jeg slet en del med at de ringte på mobilen min.

Når de ringer opp folk så tar de gjerne 4-5 nummer i slengen og når noen svarer så legger de på de andre....derfor er det kult å svare så fort som mulig (da legger de jo på de andre som de også har ringt samtidig) og så rett og slett si: Ingenting!

Sluttet kjapt å ringe mobilen min etter 2 ganger hehe

Skrevet

Du kan be om direktenr tilbake, for du må tenke på saken:)

Eg har reservert meg, men mange ringer likevel. Siste påsto til og med at det var Brønnøysundregisteret som var ansvarlig for å oppdatere og å passe på reservasjonane;) Dei han jobba for gjekk berre utfrå sine lister, og hadde ingenting med det å gjere..... Eg blei sint på han og ba han slette meg frå lista han hadde.

Han tigga pengar for ungar i afrika, som hadde vore SÅ uheldig å fått ødelagt den barneheimen dette "firmaet" hadde bygd opp. Så dei måtte bygge nytt, så dei fekk gå på skule. For det var visst umulig uten barneheimen.... Sjølv om dei hadde samla ungane i midlertidig hus....

Og så er det eit par nummer eg ikkje svarar på. Desse ser ikkje ut til å forstå at eg aldri kjem til å svare. Dei ringer og ringer og ringer.....

Skrevet

jeg opplyser at jeg er reservert og ikke intresert og så legger jeg bare på.

Skrevet

Jeg har reservert meg men siden de har lov å ringe meg dersom jeg har eller har hatt et kundeforhold med dem så opplyser jeg kort og greit om at jeg ønsker å fjernes fra listene.

Markedsundersøkelser kan man ikke reservere seg mot og da sier jeg som sant er at jeg er markedsøkonom, og da slutter de å ringe også, siden jeg ville ødelegge det representative utvalget med min deltagelse;)

Skrevet

Jeg legger bare på...ingenting å diskutere.

Skrevet

Dere er alle klar over at man må reservere seg både mot rent telefonsalg (f.eks alle disse helsekostproduktene, støvsugere osv.) OG "telefonsalg" som går til humanitære formål (f.eks foreneningen for hjerte- og lungesyke, redd barna osv.) ? Står det kun at du er reservert mot rent telefonsalg, så er du ikke automatisk reservert mot "telefonsalg" som går til humanitære formål.

Skrevet

Hehe... pleier å svare at den selgeren eventuelt spør etter (de spør jo ofte etter den som hadde bursdag sist osv) er i fjøset jeg. Og vi bor i blokkleilighet i byen... ble inspirert av ei jeg kjenner som bruker den :)

Skrevet

en gang ringte de fra flyktningerhjelpen eller noe til sambo og tagg om penger. han bare jabba med og sa at han ikke var interessert. når hun sa til han "er du klar over hvor mange som dør i afrika hver dag" så svarte han kjapt"ja det er bra dem rydder opp litt" ble hun helt satt ut og la på...

greit nok at den var stygg, men når de ringer ned telefonen din så kommer det til et punkt hvor du bare blir full av faen og bare MÅ være kvalm mot de som er plagsomme.

Skrevet

For en tid siden dreiv de å ringte fra statistisk sentralbyrå til kjæresten min.

Han tok ikke telefon da de ringte men de ga seg ikke,tilslutt tok han den og sa:Hvis dere ikke slutter å ringe tar jeg livet av meg.....Ja,da får du gjøre det sa stemmen i andre enden....(!)

Så ble det slutt på ringingen fra de....i noen uker!!

Neste gang de ringte og spurte etter (navnet på kjæresten min)..sier kjæresten min:Nei,han er død.......og siden har de ikke ringt! :)

Holdt på å le meg i hjel etter den siste samtalen.. :))

Skrevet

he he he, i fjøset!!!!

Jeg legger bare på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...