Finnmarkspia Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 Noen som har baby som har måtte begynne med briller som baby?? Min er 8 mnd og har nylig fått briller... Noen med erfaring???
Snappie Skrevet 22. april 2008 #2 Skrevet 22. april 2008 Men hvordan har de klart å måle synet da? For å finne riktige briller til babyen???
Me & Ne Skrevet 22. april 2008 #3 Skrevet 22. april 2008 Oi,det har jeg aldri hørt om engang,at de begynner så tidlig. Så søtt
Finnmarkspia Skrevet 22. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. april 2008 De målte han med et sånt apparat man vanligvis bruker med sånne glass foran for å finne rett styrke. Han skulle bare sjekke noe annet med øynene og så fant de ut at han var langsynt... Jo han e kjempesøt med brillene:) Men hadde lyst å høre med andre ang dette..
Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #6 Skrevet 22. april 2008 Jeg jobber som optiker og vi solgte briller til en baby på 7mnd, det gikk veldig bra! Hun rev av nesebroa (den plastdingsen over nesa, regner med babyen din sine har det også og ikke en plastdings på hver side) i løpet av den første dagen, men etter det gikk det veldig bra. Ofte når de er langsynte som barn, slipper de å bruke briller når de blir eldre. Veldig bra de oppdaget det så tidlig, for synet er ikke ferdig utviklet når de blir født og hvis det går lang tid før det oppdages er det større sannsynlighet for at det ikke blir helt bra. Selv når de blir større og kan snakke er det ikke lett å si man ser dårlig hvis man ikke vet det fordi man aldri har sett bedre!
Finnmarkspia Skrevet 22. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 22. april 2008 Kjempeglad for svar,for det er jo mye man lurer på... Ja det tar vel ei stund før han blir tilvendt men han får jo da en helt ny verden!! Ha en fortsatt fin kveld:)
Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #8 Skrevet 22. april 2008 Samme anonym som over (er sjeldent anonym, men optikverdenen er ikke så stor og vil ikke avsløre noe så noen kan kjenne meg igjen) Tilvenningen går ofte raskere enn man skulle tro. Hun på 7mnd sluttet veldig raskt å ta av seg brillene, tror det var stort sett første dagen. Har også solgt briller til en 2år gammel gutt med ca -10 i styrke (da ser man ca 10cm ut i rommet hvis jeg ikke har koblet ut hjernen helt i permisjonen) og han ble helt forskrekket når han fikk på seg brillene og satt og tittet rundt seg i noen sekunder før han skjønte at han kunne ta av seg brillene og da så han lettet ut. Og i følge moren så var det eneste gangen han prøvde å ta av seg brillene, så han måtte bare skjønne at det var ok å se verden sånn. Lykke til
aanonym Skrevet 25. april 2008 #9 Skrevet 25. april 2008 Fikk samme beskjed i dag, lillebror er 7,5 mnd... Spent på hvordan dette skal gå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå