Gå til innhold

uke 11 og nå begynner kvalmen å komme!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg blir kvalm hvis jeg spiser godteri/søtsaker kvelden før. Eller hvis jeg ikke spiser med én gang jeg står opp. Helst bør jeg stå opp grytidlig og spie en banan eller noe, for å gå og legge meg igjen. Da slipper jeg faktisk unna... Også spiser jeg små, hyppige måltider. Maksimalt tre timer mellom hver gang jeg spiser...

Heldigvis så begynner kvalmen å avta her. Har aldri hatt noko oppkast i desse 3 mnd. Kun ein gang. Da var det kun magesyre som kom opp. Men, eg klarer ikkje å ha noko slim i halsen eller noko slikt.

Og så spiser meg mat til faste tider kvar dag. Da unngår eg og denne kvalmen. Må ha mat med det same eg står opp. Ellers går det ikkje bra nei. Da blir eg dårleg.

Prøv med peppermyntetyggis. Det hjalp på meg.

Jeg er ikke så plaga av kvalme denne gangen som forrige gang, selv om det helst ikke bør gå så lang tid fra jeg står opp til jeg har spist. Har hørt at man er mer kvalm når man venter en jente- Noen som har erfaringer med det? Kanskje jeg får en gutt denne gangen?

Annonse

Nei!

Ikke si at man kan bli kvalm senere.... er i uke 9 nå og har ikke vært kvalm hittil.

Men jeg kjenner en som var kvalm med en gang hun reiste seg - hun fikk mat på sengen, som hun spsiste og så slappet litt av etterpå. Da gikk det bra - lett mat altså.

Håper det er til hjelp. =)

huff. stakkars oss damer!!!:)

jeg er litt annerledes fra dere jeg da. Jeg kan ikke spise før kl 10 om dagen. Hvis jeg spiser frokost før kl 10.00, så kaster jeg opp alt etter 30 min. Så jeg tar frokostn kl 10 hver dag. Da går det bedre:)

Hører noen sier at man får gutt hvis man er mye kvalm jeg da. Ikke at det blir jente. Men jeg spøy til jeg var 5mnd på vei sist gang, og jeg fikk en gutt. Derfor trodde jeg at jeg kanskje fikk ei jente denne gangen, da jeg ikke fikk kvalmen i uke 7. Men så kom den gitt, til gangs:(

Hei

Et godt tips mot kvalme og spying er akupunktur.Det virket for meg. Jeg satt inn et befruktet egg for nesten 10 uker siden. Dette var en torsdag.Søndagen begynte jeg å spy(egget festet seg) Jeg spøy 5-6 ganger om dagen,gikk ned 3 kg .Bare jeg beveget meg etter at jeg hadde spist så spøy jeg. Jeg gikk til 4 akupunktur behandlinger og borte var spyingen. Nå er jeg bare litt kvalm innimellom. Og hvis jeg spiser litt dessert eller noe digg etter jeg er mett så spyr jeg;-)

Håper at det ordner seg for deg.Det er utrolig kjipt å spy og har 0 overskudd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...