Gå til innhold

Hvor ble det av EL denne mnd....

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå er det en mnd til vi skal til danmark, og for første gang på mange mange mnd kom ikke el i går på cyklus dag 17.....har hatt el slim og alle symptomer på el, fortsatt litt murring i magen, idag er det cyklusdag 18...så håpet er vel ikke ute? blir nervøs av dette jeg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo selvfølgelig skje at den uteblir, men det er sjelden!

Så slapp av, den kommer nok, men det er ganske så vanlig at den forskyver seg litt når det nærmer seg tid for inseminasjon...

Min kom på dagen i mange måneder før jeg reiste ned første gang, så plutselig var den over to uker forsinket..... (men den kom, og jeg ble gravid!)

Det er vanskelig ikke å stresse med at tidspunktet fordi man har så mye som skal klaffe før reisen, men prøv å slå dere til ro med at den kommer når den kommer. Skulle det vise seg vanskelig kan dere jo vurdere EL sprøyte.

God tur neste måned :o)

Skrevet

takk for det:-)

awh er så typisk da når det nærmer seg, at den skal forsyves! vi har allerede bestilt danske turen, men kommer den ikke planlagt der nede så får jeg bare bli i danmark til den kommer:-)

jeg er ikke så kjent med hva El sprøyta gjør...eller hva som skal til for å ta en slik osv osv :-)

Skrevet

He, he, det var slik jeg endte med å tilbringe 2 uker i København :o)

Men den kom til slutt, og om et par uker er jenta vår 2 år!

El sprøyta setter igang EL, slik at man er sikker på at dette skjer, og kan time det ganske så enkelt. Det eneste som kreves er at man får tatt en UL, for deg vil jeg gjette på at dette vil gjøres ca.dag 15. Da måler man størrelsen på folliklene og regner ut nå sprøyten skal settes. Så setter du sprøyten til bestemt tid(1-2 dager senere) og insemineres ca. 1 døgn etter det igjen. Du må allikevel sjekke med el tester om dette kan være satt igang av seg selv, men de gangene jeg har brukt sprøyta har dette aldri skjedd.

Jeg har bare brukt sprøyte et par ganger, men synes egentlig det har vært veldig deilig. For det første får du sjekket med UL at det faktisk ligger ann til EL, og så er det litt mindre stress ift selve reisen. Sprøyta i seg selv koster en 3-400 kroner (tror jeg). Eneste minus er at den gir falskt utslag på graviditets tester, så for en testoman gjør den det umulig å teste før ganske nærme IKM....(men det fører jo igjen til at man sparer litt penger, slik at utgiftene til selve sprøyta forsvinner ;o)

Ved å bruke sprøyta fjerner man også behovet for ev. dobbel inseminasjon, fordi man med stor sikkerhet kan avgjøre når man skal insemineres (der er det også et par tusen å spare skulle man ha ønsket dobbel runde)

Men se det an, EL kommer helt sikkert!

Av mine to barn (det ene i magen) kom første etter dobbel inseminasjon 2 uker "på overtid", og andre etter sprøyte - barn blir det uansett!

Skrevet

må man til privat gynekolog for å få el sprøyte og ultralyd?

kanskje el kom for tidlig denne mnd...for jeg hadde vel ikke hatt el slim om el ikke "fantes" denne mnd... nei jeg har allerede brukt opp to el tester i dag, får vente til i kveld med å teste igjen :-) blir GAL av denne testinga hehe.

hvor bodde du i danmark? var å så på hoteller nå, vi har booket fly for 6 dager, men ser hotell er dyrt..hvertfall om man må være der en ekstra uke !

Skrevet

Man må vel ikke til en privat, men man må til gynekolog.

Etter hva jeg har skjønt kan man nok ha både slim og positiv test uten at det egentlig skjer noe, men dette er som sagt sjelden!

Så bare slapp av og ta en test til ikveld. (jeg opplever alltid slimet et par dager før testen slår ut, men dette er sikkert individuelt)

Da jeg var så lenge i København bodde jeg på Carstens guesthouse.

Bor forsåvidt der hver gang vi er der nede ;o)

Det ligger veldig sentralt like ved tivoli. Carsten arvet en gigantisk leilighet for mange år siden, denne har han gjort om til et gjestehus. Man får sitt eget rom (enkelt eller dobbelt) men deler bad, det er 3 bad alt i alt, og de er alltid rene og jeg har nesten aldri måttet vente.

Rommene er forskjellig innredet, og et dobbelt koster kr.590 dkr pr.natt.

De fleste av gjestene er homser, men treffer tit bade lesber og hetropar der. De har en hund som går fritt, og som bare er snill, men bjeffer en gang i mellom.Og så kan man fritt bruke deres kjøkken (de bor også selv i leiligheten) og kan lage seg frokost og middag der, noe som kan være ok om man skal være der over litt tid.

Mener adressen er www.carstensguesthouse.dk

De har også noen hybelleiligheter rundt om i byen, men disse er noe dyrere å leie, rundt 1000-lappen pr. natt.

Skrevet

Hei

Kjenner meg veldig godt igjen i situasjonen din lillebie. Jeg hadde selv regelmessige 28-29 dgr syklus før ins. Så kom måneden jeg skulle reise ned - da fant jeg ikke EL. Dag 17 dro jeg til priv. gyn og fikk undersøkt, da hadde jeg en follikkel på kun 11 mm og gyn mente at det ikke ble noen EL den måneden...stønn.. Mensen kom 2 uker på overtid så jeg lurer nå på om EL også rett og slett kom mye senere. Eller så kom den ikke i det hele tatt som gyn sa. Det er forresten vanligere enn man tror at en hopper over EL iblant ifølge min gyn. En kan ha tegn på EL, men egget slipper ikke.

Uansett - din EL kommer nok før eller senere :) Lykke til !!

Klem

Skrevet

takk for støtten, EL har enda ikke kommet, og jeg er nå på dag 19, pos el test er 2 dager forsinket, og jeg blir mer og mer frustrert..hvis dere hadde vært i min situasjon;

neste mnd har vi bestillt fly billetter fra dag 17 til dag 23 i cykl, burde jeg avbestille og heller satse på å hoppe på første ledige fly når el testen bli positiv? er så dyrt å bo på hotell fra før av, tilfelle el er feks 2 uker forsinket da....

jeg er litt overvektig så jeg er så redd for at jeg plutselig skal få noe hormon feil etc rett før jeg skal ned...men blodprøvene mine er helt fine, mangler bare vannscanning 2 uker før danmarksturen, så er alle tester tatt... nei jenter, det skal ikke være lett. veldig glad for dette forumets eksistens, hvis ikke hadde jeg blitt gal :-)

Skrevet

Hei kjære deg, EL kommer!!!

Er det noen spesiell grunn til at du frykter hormonfeil akkurat nå?

For hvis det bare er grunnet stress og nerver, så synes jeg du skal jobbe for å legge alle slike tanker vekk med en gang.

Alt kan skje, men det gjør det sjelden ;o)

Når det gjelder flybillettene dine er det desverre umulig å svare på, men jeg tenker som så at dette er deres første forsøk, reis nedover som planlagt og kos dere. Sansynligvis kommer EL mens dere er der, og hvis ikke har dere kanskje klart å "etablere" dere såpass der nede at når den endelig kommer så er det ok for deg å reise ned alene, opp og ned på dagen.

Forrige svangerskap ble jeg gravid på forsøk nummer to. Første gang vi reiste ned gjorde vi som dere, kjøpte billetter og hotell på forhånd og lot det stå til. Det endte med at vi måtte reise hjem med uforettet sak...og jeg dro alene ned noen dager senere. Nå har dere jo allerede planlagt å være der over noen dager, noe som øker sjansene betraktelig, men tell dager fra når du får positiv test denne gangen for å se om perioden stemmer fremdeles, og vent til da med å skulle bestemme noe.

Jeg tror stress påvirker EL til noen av oss i veldig stor grad!

For meg var det utvilsomt et økt stressnivå å ha kjøpt billettene på forhånd, det var et moment til som måtte klaffe. De gangene jeg bare har sett det an og bestilt billett når testen er positiv, så har EL kommet mye mer presist.

Det kommer også an på deres økonomi. Kan dere tåle å ta dette kun som en ferie, og tenke at slik blir det kanskje første gangen? For så å reise ned når det skjer?

Selv om vi alle håper å bli gravide på første forsøket er det jo slettes ikke sikkert så skjer, men for meg har det vært mye letter å reise ned alene etter at vi var der sammen først, og jeg har vært der alene hele 7 ganger tilsammen.

Gjør det som blir minst mulig stress for dere!

Skrevet

Nei det er ikke noen spesiell grunn til at jeg frykter hormonfeil, bare at jeg vet overvektige kan lettere utvikle dette...men blodprøver forrige mnd viste at jeg hadde el, så legen sa det ikke var noe galt på den fronten...

Ja det var kanskje litt "dumt" å bestille på forhånd, men vi får vel satse på å ta det som en ferie, så får jeg heller reise ned alene litt senere hvis el ikke kommer....det er nok sant som du sier, at første gangen er det greit å være to. Vi har tenkt at vi begge reiser ned kun første gangen likevel.

det er nok stress som er skylda...selv om jeg føler at jeg ikke stresser, tenker jeg på baby 24 timer i døgnet heheh og det kan jo være nok det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...