Gå til innhold

Stripe håret.. Etter hvilken skill...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte stripe håret mitt hjemme snart, men lurer på om det er alltid sånn at man skal ha midtskill når man tar det..? Bruker sideskill til vanlig, så tenkte jeg skulle prøve å ha det sånn også, under hetten da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som frisør så bruke jeg å spørre kunden hvilket skill dem bruker til vanlig å stripe uti fra det.Både i hette å med folie,mange ganger også på fri hånd!

Striper man etter et bestemt skill så blir jo stripene mere konsentrerte der også.For noen kan det bli veldig mye hvis man legger stripene for tette,mens andre liker det.Det kommer selvsagt ann på om det er helstriping (fjerne ettervekst) eller bare for å få litt mer spill i håret (Da har jeg som regel mer mellomrom mellom stripene)

Så når du skal gjøre dette selv,så anbefaler jeg deg til å bruke det skillet du bruker mest,strip med litt mellomrom å hvis håret ditt er mørkt å du skal ha lysere striper med bleking,ikke ha på blekingen inmed rota eller hetta først,da dette som regel blir veldig fort lyst pga varmen hodet gir fra seg.Da blir håret å lysne først innerst å bli mørkere ved tupp..Smør helts på tuppen først så eventuelt mørk farge får lysne først,tar som regel litt tid det!!Når du ser at tuppene tar,smør så på hele..Så lysner det i takt å du får lyse striper,ikke lyse innerst å små mørk i tuppene...

Lykke til med stripingen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...