Gå til innhold

Quinny bag til vinteren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om quinny bagen vil bli for liten på vinterstid?? Jeg tenker da på at det må være plass til både pose ol og baby... hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æ trur den blir for litn. Har ikke hardbagen men vogna og skal heller kjøpe simo duo for å ha i vinter. Har termin 27 juli. Hardbagen til quinny e væll under 70 cm. Og simo duo e 83cm. HAr lest at den quinnybagen vare til ongen e ca 4 mnd. Æ bor i Finnmark og treng å kunne bruke hardbagen til ca 9mnd.

Du kan sjekke på barnevognguiden.no

Håpe d hjalp litt:)

Skrevet

Tror også den blir for liten. Det tar plass å ha i tykk vognpose og baby i tillegg. Har hørt om babyer som har vokst ut av dreamibagen sin når de er 3 mnd gammel!!!

Jeg har kjøpt Bugaboo Cameleon til babyen vi får i mai, bagen er lengre og bredere enn Basson Roma Duo vognen jeg hadde til førstemann;)

Skrevet

kommer ann på når du får. Får du i januar og utover vil den passe fint, hvis du ikke bor ett sted vinteren er lang og kald.

Her i oslo område måtte jeg legge bort dunposen (odenwalder) rundt 1 april og da var vår 2 mnd (født i 2006).

Hadde fortsatt hatt plass til posen men det ble for varmt.

Uansett kan du ikke garantere at du kan bruke en bagg så utrolig lenge. Vår jente nektet å ligge i baggen når hun fyltye 4,5 mnd. så når hun var 5 tok vi frem sportsdelen.

Den hadde nemlig full liggestilling og der var det mer plass under kalesjen slik at hun så mye bedre når hun var våken.

Skrevet

Snuppa mi har ligget i bagen helt til nå, vi byttet til sportsdelen av praktiske grunner for ca en uka siden. Oppi bagen hadde vi dunpose (ticket to heaven) og hun hadde god plass. Hun er forresten nesten 7 måneder og 68 cm. Null stress!

Skrevet

Hei på deg!

Tenkte jeg bare ville dele min lille historie/erfaring med Quinny vogn... :)

Jeg fødte ei jente i slutten av januar, og hadde dengang ei Quinny freestyle 3xl med tilhørende dreamibag. Det kommer an på hvor du triller tur. Er du som meg, triller ute i allslags vær og på altslags føre, så velg ei anna vogn. Vogna er nærmest ubrukelig på norsk vinterføre! Bagen er altfor liten til vinterpose, og ellers var vogna veldig ustødig/vinglete på slaps og klumpete snøveier. Pass også på når det blåser litt mer en frisk bris... Men, triller du bare på fineværsdager, på flat asfalt eller på et kjøpesenter, er derimot vogna genial... lita og lett å manøvrere rundt omkring.

Jeg solgte vogna, og kjøpte ei Simo kombi. Nå er jenta mi snart tre måneder, og fortsatt for lita til å sitte i sportsvogndelen. Nedi dreami-bagen hadde hun ikke fått plass. Eller... jenta hadde vel fått plass, men ikke dyne og pute rundt. En annen ting er at jenta sover mye bedre i simovogna, enn hun noengang gjor i den første vogna vi hadde... merkelige greier :)

Skrevet

Takk for mange fine svar! Her vi bor er det ikke rare vinteren, men det er en november baby så vi må gjerne vurdere andre.. søren at jeg har så lyst på den..... digger det med maxi cosi sete også.

Skrevet

Det fås kjøpt adaptere til ulike merker bilstoler til ulike vogner, så det er mulig å kanskje få tak i det på en annen vogn også:)

Vet ihvertfall Bugaboo selger adaptere til både maxi cosi og akta graco til sine vogner:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...