Gå til innhold

Innkjøp av babyting ???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Forstår korleis du tenker, men;

Skal ein tenke på den måten kan ein jo og tenke at det alltid kan gå galt.

Ungen kan dø under fødsel, krybbedød, bilulykke på veg heim frå sjukehus osv,osv!

Tenker ein slik kan ein aldri handle inn noke.

(ja, satt litt på spissen).

Kjøp inn ting når du har råd, finner den rette tingen eller føler at tida er inne.

Det er ingen fasit på slikt.

Lykke til med handelen!:)

Gjør hva enn du føler deg komfortabel med du. Er ingenting som er riktig eller feil. Noen starter å kjøpe ting med en gang de blir gravide og noen tar vel sikkert en innspurt siste ukene før fødselen.

Men - husk en ting - butikkene er åpne også etter fødslen :) Alt trenger jo ikke være på plass før fødselen liksom :)

For egen del så har vi en del etter 1. mann, så blir vel ikke de ekstreme innkjøpa. Men regner med jeg kanskje kjøper inn litt klær etter ultralyden hvis vi finner ut at det er jente - blir det gutt så kan vi gjenbruke litt mer. Men noe nye klær vil nok uansett bli kjøpt frem mot fødselen :)

Jeg har kjøpt et par bittesmå gullsko (tenker julaften) en liten nisse-sparkebukse med lue som var på salg, en rosa bukse (også på salg) og 2 bæresjal fra ebay. (halv pris i forhold til her hjemme)

Siden jeg har et barn fra før så har jeg jo både vogn og vugge/dyne og endel klær, derfor ikke noe stress med å kjøpe inn ting her. Tenker som så at hvis det går galt så er det alltids noen andre som kan få disse klærne, eller så går det på loftet til evt. senere barn :) Venter til jeg har vært på UL og evt. 3d-UL for å se sikkert kjønn før jeg går helt bananas med shoppingen.

Er 14+4 uker, og har ikke kjøpt noen ting enda. Men har laget meg en sparebørse som jeg sparer en del penger i, og gleder meg til å begynne å bruke de pengene. Har to barn fra før, så har jo en del etter de. Men trenger blandt annet ny vogn, lekegrind, badebalje. Men føler jeg har veldig god tid. Blir sikkert noe handling etter UL særlig hvis jeg får vite kjønn, og resten regner jeg med at jeg handler i august og september. Men har allerede bestemt meg for hva jeg vil ha.

Kjøp når det passer for dere. Mye av grunnen til at jeg ikke kjøper noe enda, er pga jeg ikke vet hvor jeg skal oppbevare det i mellom tiden. Pluss at jeg er typen som blir skikkelig lei av å ha ting liggende her..

Annonse

Sist kjøpte jeg vogn tidlig vår med termin sen august.

Vi kom over et supertilbud. var vel 20 uker på vei.

hadde tenkt til å ordne litt ukene før termin, men det endte med at jeg dro direkte på sykehuset fra ferie og fødte så jeg var glad vi hadde montert opp vogn og litt før vi dro på ferie, mannen min vasket hele kåken mens jeg lå på sykehuset.

Husket ikke hva jeg hadde hjemme engang men det var noe få klær og håndkler og vogn seng og stellebord

Alt kjøpt på ulike salg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...