Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen her som er alene med to barn? Da mener jeg at du med viten og vilje har fått to barn uten en eventuell partner? Jeg har så lyst å forsøke å få et barn til fra Storken, men er alene. Lurer på om det blir mye pes med en tass til, en er en og to er ti liksom. Det er i alle fall det folk sier.... ;) Takker for alle svar!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

yess. to flotte storkebarn. det ER sant som de sier. for det første er det dette med mangel på søvn o.l., i tillegg bringer nr 2 inn en hel haug med konflikter. med nr 1 hadde vi en herrrlig, harmonisk tilværelse, med lillesøs ble edens porter lukket opp, og vi kom ut i den virkelige verden... he-he...

det blir mye flere konflikter, rett og slett fordi det er to barn som vil ha oppmerksomhet - og kanskje ikke bare når de har behov for det - når den andre sitter på fanget dukker det plutselig opp et behov for OGSÅ å sitte på fanget som kanskje ikke haddet vært der ellers... om du skjønner.. og dermed får jo også mor et større behov for å sitte litt i fred... og når en trenger hjelp er det større sjanse for at man er opptatt og ikke kommer fra og det skaper konflikter.

for meg var det viktig å ha litt avstand mellom dem, og det er jeg veldig fornøyd med. å slippe to bleiebarn gjør mye!! dessuten blir det også helt klart færre "status"-konflikter, når èn ser fram til å begynne på skolen og èn klart er "bare baby". men det er skriking og slåing til tider..

stort sett er de gode venner!

listen for barnepass blir såklart også litt høyere, og det kan være litt vanskeligere å få pass.

Skrevet

Tusen takk, Charlie! Tenker og tenker om dagen... Har blitt klokere etter å ha lest innlegget ditt! Kjekt med søsken, men det blir nok litt heftig til tider! Hvor mange år er det mellom dine to? Hos meg blir det rundt tre år om alt klaffer. Småen her er veldig rolig, har sovet rundt fra fem ukers alder, men det er jo ingen garanti for at en eventuell nestemann blir lik!

Lykke til videre med de to goungene dine.

Skrevet

3.5 år mellom, og skulle jeg valgt igjen, ville det blitt såpass avstand, ja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...