Gå til innhold

Hvordan slutte å amme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hjelp!

Jeg må slutte å amme siden jeg snart skal tilbake på jobb og må jobbe noe kveldstid, og får ikke ammefri fra jobb.

Hadde egentlig planer om å amme enda noen mnd, men det er en annen historie. Blir bare stress hvis jeg maser mer på jobben om dette.

Det jeg lurer på er, hvordan slutter man å amme?

Har ammet morgen og kveld en periode nå, men han er ikke spes interessert i kveldspuppen. Har latt han suge det han vil og gitt opptint mm, 100 ml i går. I kveld fikk han kun opptint mm, 200 ml. Men her sitter jeg med spreng. Finnes det noen måte å slutte å amme som ikke gir sånn spreng?

Forøvrig gråter mammahjertet mitt når jeg sitter her med spreng men ikke får amme :-( synes bare litt synd på meg selv.

Er det noen som tror man kan amme bare på morgenen? Uten å miste melken helt, men har man da nok melk til et måltid?

Takker for svar.

Kjenner det rører mange følelser å slutte ammingen, ja...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) høres ikke ut som du er helt klar for å slutte å amme enda;) det går fint an å bare amme morgen også. og om du ikke har så mye melk så er de dråpene veldig metta med antistoff. dess mindre melk en får etterhvert så er de dråpene godt metta med antistoff. jeg begynte i halv aften natt stilling da han var 9 mnd. men jobber da bare 1-2 ganger i uka. jeg sliter med å planlegge ammeslutt nå jeg når han er 23 mnd gammel. har enda pleid å amme to ganger morgen, før kvilen og til kvelds. men som deg er det ikke så mye han tar om kvelden, men den er liksom viktig for han da likevel. han suger raskt i seg det han vil ha. og det gjør han alltid. bruker ikke lang tid på amming lenger(5-8 min). i staren på jobb måtte jeg pumpe på jobb, det har du rett på! deretter kun pumping når jeg kom hjem. men det minket raskt fra 2-300 ml til 150 ml. men den siste tida har jeg bare pumpet 60-80 ml. men det fryser jeg og så får han det på flaske når jeg er på jobb. han bryr seg ikke så mye om meen, bare han får den kosen også når jeg er på jobb. men nå skal jeg slutte å amme og planlagt at han ikke skal få flaske mer når jeg er på jobb, og jeg skal ikke pumpe meg. håper han gradvis blir mindre interessert når melka forsvinner mer... pappaen klarer fint legge han uten flaske. i plassen for å sovne med en gang da, så ligger han kanskje en time og bare snakker og synger for seg selv i senga. kos det og;) lykke til:) samme hva du bestemmer deg for! men noen barn slutter jo selv når ammeintervallet blir mindre og da er det jo greit. men tenk så mange goder det er med å amme...du motvriker brystkreft, eggstokkreft og leddgikt:) og for barnet mange gode ting. eks nedsatt sjanse for lufveising, mellomørebet og magetarminfeksjon. de får bedre syn, intelligens og motorisk bedre. motvirker allergi, fedme, diabetes, inflammatorisk tarmsykd, cøliaki, kreft( leukemi, mbhodgin, lymfomer), leddgikt, motvirker høyt blodtrykk:) ikke det at alle som ikke ammer får dette og de som ammer ikke, men dette lærte jeg på kurs og er basert på vid forskning over flere år:)

Skrevet

Ja, jeg kjenner til alle de positive sidene ved å amme.

Men nå er nok løpet kjørt allerede. Har begynt å få veldig lite melk om morgenen og. Og han er ikke særlig interessert i puppen om morgenen lenger heller. Har ammet i over 11 mnd , så det er vel ikke så ille.

Trist er det,men blir slitsom og stressende å tvinge han, nå som han ikke er intressert i morgenpuppen heller. ikke så lett å gjøre noe med det.

Takk for svar.

HI

Skrevet

Har du ikke rett på ammefri??? hmmm..trodde alle hadde rett på 1 time ammefri hver dag..

Skrevet

Alle har rett til ammefri, det står i Arbeidsmiljøloven, men det er dessverre ikke alle bedrifter som er særig begeistret for at man må amme i arbeidstiden, og da blir det veldig stressende å trumfe det gjennom og da mister man melken likevel. Dessverre, men that's life.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...