Gå til innhold

Noen som har vært i Mexico med barn? (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Vi har veldig lyst til å ta en ferie i september, og vil veldig gjerne at snuppa skal være med. Hun vil da være 9mnd.

Drømmen er å kunne reise til Mexico.

Har funnet endel hoteller vi liker, som er all inclusive, og familievennlige.

Men jeg kjenner at en liten del av meg er litt skeptisk.. jeg er mest redd for hvordan hun vil takle flyturen som blir ganske lang, og været der nede.

Siden vi vil velge et all inclusive hotell trenger vi jo ikke bevege oss så mye utenfor nærområdet til hotellet, vi vil bare ha en "slappe av" ferie denne gangen, så det funker helt fint for oss, og da blir jo også snuppa skjermet for endel støy og bråk.

Er det noen som har reist til mexico med så små barn? Eller ande steder som er litt lenger unna enn spania, hellas osv?

Og hvordan gikk det?

Noe spesielt man må tenke på før man bestemmer seg eventuelt?

Fortsetter under...

Vi var i USA og Karibien da ungene var 7mnd og 3 år. Flytur (11 timer+1,5t) og ferie gikk kjempebra. Jeg var skeptisk til flyturen på forhånd, men det gikk over all forventning, bare husk å bestille "babyseng" på flyet. Ungene koste seg!

ja jeg har reiste med min på 3,5 mnd og var der i 5 uker. Skal reise igjen i juli.

Hvor skal dere?

Flyturen gikk kjempebra, men han var jo liten og sov mye av tiden. Fikk sånn bag på veggen. Det er jo ikke aktuelt når de er større nei. Siden jeg reiser før deg så kan jeg gi deg "rykende ferske" tips når jeg kommer hjem igjen hvis du ønsker det. Holder på å undersøke det med mat osv. på nettet. Gerber og Nestle har slått seg sammen. Foreløpig har jeg funnet ut at glassene inneholder salt og sukker i minimale mengder, og inneholder melkeprodukter (dvs smør). Her brukes olje (min har allergi)

Litt usikker på om det er ok å reise i september pga. regntid. kan spørre pappa, men det kommer litt ann på når regntiden begynner også. Ikke noe koselig å komme ned og bare ha grumsete vann når det ellers er så vakkert.

Glemte å skrive at temp var 25-32 grader, helt perfekt syns jeg. Det er ikke for varmt for ungene, men deilig for dem å slippe å ha så mye klær på. Har vært et sted når eldstemann var 6 mnd og da var det 40grader, det var forn varmt så tenk litt på det!

Tusen takk for mange fine tips =)

Embarazada;0) med baby, jeg leste litt om regntiden i Mexico, og det sto at den var ikke like kraftig som den er i Thailand osv, det kommer bare en skur i ny og ne sto det visst... Men det hadde vært supert om du hadde orket å sjekke litt om det :) Litt synd hvis vi bare må være innendørs når vi først drar så langt :)

Er ikke så veldig kjent med steder der, men kikket hotell i Cancun,

http://www.apollo.no/Travelling+with+apollo/Catalogue/Mexico/Riviera+Maya/Cancun/Hotel/RIU+Cancun.htm?Search=True&

og på dette

http://www.apollo.no/Travelling+with+apollo/Catalogue/Mexico/Riviera+Maya/Puerto+Aventuras/Hotel/Catalonia+Riviera+Maya.htm?Search=True&

Jeg falt veldig for det som er på den siste linken der.

Men som sagt så har jeg aldri vært der, og kjenner ingen som har vært der heller, så je aner ingenting om hva vi bør, og ikke bør :)

Du MÅ bare gi meg tips når du kommer tilbake, da hadde jeg blitt evig takknemlig :)

da legger jeg til nicket ditt i lista mi så skal jeg huske på deg. Vil bare si at Cancun er et veldig fint sted det, men veldig amerikanisert....så jeg trodde jeg var i USA og ikke i MEX da jeg var der. Men jeg har en onkel som bor der så jeg kan rådføre meg om what must do osv.

ehm...har ikke vært i Thailand men regntiden i Mex kan ikke sammenlignes med regn i Norge altså....og jeg vet om flere som har blitt skuffet når de har kommet midt i den værste regntiden. På høsten kommer det dessuten tropiske regnstormer i Golfen så det kan bli litt av et uvær. Men jeg kan sjekke litt nærere for deg.

Annonse

glemte å si at min sønn er ca. 11-12 mnd når vi reiser, så da er det nesten samme alder som din da du reiser. Vet ikke hvor lenge dere skal bli, men jeg ville ha tatt med litt glass og grøtpulver....dvs. jeg skal det. Men jeg blir nok borte over 1 mnd. igjen så jeg kan jo ikke ta med meg all mat herfra

Supert!! =)

Veldig veldig snilt av deg altså.

Har veldig lyst til å feriere på et annet sted enn de vanlige charterstedene for en gangs skyld, men jeg vil absolutt at snuppa skal bli med, så det er betryggende å høre at det har gått helt fint for andre :)

Vi bli forresten i 2 uker, så jeg tar med mat hjemmefra.

Cancun er jo partyby da, ikke så lurt å dra dit med baby akkurat.

Mexico er et farlig sted, altfor mye kriminalitet, hvorfor ikke dra et roligere sted? ¨Så kan dere dra på party når datteren deres er eldre og kan få barnevakt i Norge?

Eh, vi skal ikke akkurat dit for å dra på party da.

Hvis du leste i hovedinnlegget mitt så står det at vi skal bo på et all inclusive hotell, nettopp så vi skal slippe å måtte dra ut i byen. Jeg skrev også at vi ville ha en slappe av ferie, så hvor du har klart å få det til at vi vil på party det skjønner jeg ikke.

Dessuten er det like mye party-mennesker på de tradisjonelle feriestedene. Mye mer festglade ungdommer som har råd til det enn å bruke titallstusen kroner på å dra til Mexico.

Når det gjelder kriminalitet så finnes det overalt.

Jeg er såpass godtroende at jeg føler meg trygg innenfor hotellets grenser.

Sitat:

"Som identifikasjon er det obligatorisk for gjester å bære hotellets armbånd."

Så jeg tror det skal gå fint jeg.

Ja det er sikkert FULL fest overalt 24/7, kan nok ikke titte litt rundt på dagid heller.

Ingen tar vel med en 9mnd gammel baby ut i byen på kvelden/natta uansett hvor man er.

Iallefall ikke vi.

Annonse

Hei, jeg var i mexico juli/agust 2006. Bodde faktisk på hotellet du nevner, catalonia på riviera maya. Veldig fint sted, hotellet er fint, er på et stort lukket område. Kan fint rusle turer innenfor området. Kan ta buss eller taxi til "byen", er sånn typisk "syden gate" der en finner barer, resturanter og butikker! Litt kjedelig sted, vi hadde riktignok inne barn på det tidspunktet, men jeg hadde ikke hatt probemer med å ta med den lille ned dit.

Det var regntid når vi var der, men ikke noe problem. Regnet og var skyer periodevis, men gikk greit- ble brun selv om :)

De snakket bra engelsk på hotellet, det var en liten strand på den ene langsiden av hotellet, der det ikke var bølger - veldig fint for de små å bade der :) Maten er typisk buffe mat, noe for enhver smak- men ingen kjempe stor mat opplevelse på hotall maten !

Bare til å spørre hvis du lurer på noe annet !!!!

Ps: det var grusomt med mygg der nede- men så skal det sies at myggene har en stor forkjærlighet for meg da :)

Da er det jo rart at Phuket vinner over Cancun når det gjelder uteliv, og Cancun vinner over Phuket når der gjelder barnevennlighet.

Var i Phuket i fjor og synes utelivet var TRAGISK, da er det tydeligvis dårligere i Cancun, og jeg synes barnevennligheten var fantastisk i Phuket (hadde ikke barn den gang, men var med noen som hadde det) men den er visstnok bedre i Cancun.

Så da skal jeg gi deg tilbakemelding på om det virkelig var så ille som du skal ha det til, når vi kommer hjem jeg :)

Hei, jeg var i mexico juli/agust 2006. Bodde faktisk på hotellet du nevner, catalonia på riviera maya. Veldig fint sted, hotellet er fint, er på et stort lukket område. Kan fint rusle turer innenfor området. Kan ta buss eller taxi til "byen", er sånn typisk "syden gate" der en finner barer, resturanter og butikker! Litt kjedelig sted, vi hadde riktignok inne barn på det tidspunktet, men jeg hadde ikke hatt probemer med å ta med den lille ned dit.

Det var regntid når vi var der, men ikke noe problem. Regnet og var skyer periodevis, men gikk greit- ble brun selv om :)

De snakket bra engelsk på hotellet, det var en liten strand på den ene langsiden av hotellet, der det ikke var bølger - veldig fint for de små å bade der :) Maten er typisk buffe mat, noe for enhver smak- men ingen kjempe stor mat opplevelse på hotall maten !

Bare til å spørre hvis du lurer på noe annet !!!!

Ps: det var grusomt med mygg der nede- men så skal det sies at myggene har en stor forkjærlighet for meg da :)

Tusen tusen takk for info S@nne.

Jeg sender deg kanskje en PM hvis jeg lurer på noe, for jeg tror det blir Catalonia hotellet :)

Og du anonym, hvis du leser nøy hva jeg har skrevet så ser du at hotellet jeg mest vil til ikke ligger i Cancun, men hele Mexico er vel en eneste stor fest, så vi burde vel heller dra til Sverige eller noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...