Gå til innhold

Noen som har vært i Mexico med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har veldig lyst til å ta en ferie i september, og vil veldig gjerne at snuppa skal være med. Hun vil da være 9mnd.

Drømmen er å kunne reise til Mexico.

Har funnet endel hoteller vi liker, som er all inclusive, og familievennlige.

Men jeg kjenner at en liten del av meg er litt skeptisk.. jeg er mest redd for hvordan hun vil takle flyturen som blir ganske lang, og været der nede.

Siden vi vil velge et all inclusive hotell trenger vi jo ikke bevege oss så mye utenfor nærområdet til hotellet, vi vil bare ha en "slappe av" ferie denne gangen, så det funker helt fint for oss, og da blir jo også snuppa skjermet for endel støy og bråk.

Er det noen som har reist til mexico med så små barn? Eller ande steder som er litt lenger unna enn spania, hellas osv?

Og hvordan gikk det?

Noe spesielt man må tenke på før man bestemmer seg eventuelt?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har vært, men hun var da så gammel at hun hadde eget sete. Jeg kjenner meg så godt at jeg vet turen hadde blitt helt jævlig uten å ha et sete å sette fra meg ungen i:)

Skrevet

Ja du sier noe der..

Pappa'n får ha henne på fanget han eventuelt, hehe =P

Skrevet

Jeg har bodd i Mexico med barn. Og i nabolandet i sør, som er langt mindre sivilisert på de fleste områder.

Det er helt uproblematisk. Flyturen er slitsom, men man overlever jo. Været har ingen av mine hatt noe problem med. Døgnomstillingen har vært kjappere for ungene enn oss voksne, og verst på hjemtur.

Men jeg vet ikke om jeg hadde giddet å dra dit om det bare var for å henge på og spise på et hotell - det kan man like gjerne gjøre i Tyrkia for halve prisen, liksom?

Skrevet

Hehe, det blir ikke bare for å henge på hotellet egentlig :)

Men jeg synes det er greit å kunne ha det slik i tillfelle det er dager hvor snuppa er litt trøtt/sliten/grinete etc..

Det er jo dager her hjemme også hvor vi holder oss for det meste hjemme pga. forskjellige ting :)

Vi jo selvfølgelig oppleve mest mulig mens vi er der, ellers kunne vi jo likegodt reist til Tyrkia som du sier :P

Skrevet

Jau. Tror tingen for en litt charteraktig ferie hvor man likevel merker at man er i Mexico, kan være å fly inn til Cancun men bo i nærheten av Tulum. Og er man først på Yucatán, så bør man besøke Chichen Itza som en dagstur - det blir garantert arrangert organiserte turer fra enhver turistby på halvøya.

Annonse

Skrevet

Jeg hadde spart Mexico turen til ungen ble større. Tror det er begrenset hva dere får sett av Mexico med et barn på 9 mnd.

Chichen Itza er vel verdt et besøk, men uten spedbarn......Det samme med Isla Mujeres.

Men nå snakker jeg ut fra mine egne barn da. Har du et rolig fornøyd barn som tilpasser seg og sover mye og godt, god tur:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...