Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #1 Del Skrevet 21. april 2008 Heysann! Jeg er 4 + 4 i dag.. har tatt 2 tester hjemme, den ene VELDIG SVAK positiv, å den andre svak, men godt synlig, jeg tok testene 3 dager før forventet mensen... ringte til legen da testene viste positiv for å bekrefte svangerskap, var kjempe glad å ventet å gledet meg kjempe mye til bekreftelse hos legen, visste inners inne at jeg var gravid uasnett pga. symptomer osv. men det var min samboer så vill ha det litt ekstra bekreftet da. Dro til legen i dag å legen var kjempe glad på våre vegne å snakket mye med oss osv. etterpå skulle jeg ta en graviditetstest på labben, jeg tisset på beholderen å satte det fra meg, hun ba meg vente utenfor. Hun ropte navnet mitt opp, å ikke før jeg hadde fått lukket døren sa hun med en ekkel ubehagelig stemme "Testen var NEGATIV" jeg ble paff å klynket at jeg hadde tatt 2 tester hjemme som var positiv, å at jeg ikke klarte forstå det pga. alle hormoner, hun gjentok "du er ikke gravid, testen var ikke positiv" jeg synes hun sa det på et stygg ekkel måte, hun sa ingenting om å ta en til test.. eller blodprøve, eller noenting, hun sente meg heller ikke inn til legen igjen, hun sa bare "hvis du ikke tror testen får du bare kommer igjenn en annen gang" jeg ble paff å dro jeg gråt, da jeg kom meg til hektene ringte jeg til legen å fortalte dette, de ble kjempe frustrerte over behandligen jeg hadde fått fordi de burde ta blodprøver i slike tilfeller, så de sente meg til sykehuset i dag, så nå venter jeg på svar.. fra dem... men så dro jeg hjem i dag å tok 2 tester selv.. å ikke av morgen urinen en gang, å testene var så sterke positive at jeg kan ikke være annet en gravid. Så i morgen skal jeg dra innom hun på legekontoret å slenge testene i trynet hennes, for dårligere behandlig har jeg ALDRIG vært borti..... Jeg var så lei meg HELE dageb fordi jeg trodde ikke jeg var gravid likevel...... jeg som skulle til legen for å bekrefte, i stede ble det bare voldsomme bekymringer. Takk å prsi for at jeg tok 2 tester selv hjemme, ellers hadde jeg vært ØDELAGT, for jeg tviler på at dem viser feil . Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137530843-forferdelig-behandlig-dette-gj%C3%B8r-meg-nerv%C3%B8s/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo84 Skrevet 21. april 2008 #2 Del Skrevet 21. april 2008 gratulerer med spire i magen!! det er dessverre mange som får denne beskjeden på legekontoret. noens konklusjon er at det bare blir brukt billig strips hos legen. de vi kjøper selv koster jo bortimot 100kr stykket! veldig kjedelig når man får denne behandlingen av helsevesenet. gi henne ordentlig beskjed i morgen! godt andre tok deg seriøst! lykke til videre med svangerskap og videre kontroller *klem* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137530843-forferdelig-behandlig-dette-gj%C3%B8r-meg-nerv%C3%B8s/#findComment-137530920 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 21. april 2008 #3 Del Skrevet 21. april 2008 jeg tok også to positive tester hjemme, men på legekontoret var den negativ. testet på nytt hjemme og de var fremdeles positiv. flere dager etterpå leverte jeg ny urinprøve og da var den svak positiv. det viste seg at legekontoret brukte en test som heter abbott legekontortest, som har en følsomhet på 100, men CB har på 25 eller 50. dvs at det må dobbelt menge hormoner til for å slå ut på legekontortesten. så det er nok du som har rett. men er enig i at de kunne vært en hel del mere følsom i uttrykksmåten sin ja. de var veldig ydmyke når de sa til meg at testen var negativ, og at jeg burde levere en ny etter en uke. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137530843-forferdelig-behandlig-dette-gj%C3%B8r-meg-nerv%C3%B8s/#findComment-137531497 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #4 Del Skrevet 22. april 2008 Det er egentlig ganske sykt, at legene har så dårlig utstyr... jeg blir redd, å kvalm om en annen, fordi det er jo alvorlig, folk kan jo virkelig gå av hektene, tenk på alle de som har prøvd i alle år, å endelig får positivt svakt test hjemme, så kommer man til legen å får negativ... nei huffa meg. Jeg har alltid hørt at man skal gå til legen for å bekrefte svangerskapet for å være 100% sikker.. men jeg skjønner jo at det ikke går ann. Jeg syns i hvertfall de kan forberede folk på at hvis de er tidlig i svangerskapet bør de ta flerre tester hjemme pga. testene de har er dårligere, og at de tar en blodprøve hos dem. Eller at dem kommer senere, sånn som i mitt tilfelle fortalte jeg at jeg var bare 4 uker, å at jeg hadde fått svak tester hjemme..... da burde dem si fra om dette Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137530843-forferdelig-behandlig-dette-gj%C3%B8r-meg-nerv%C3%B8s/#findComment-137533326 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 22. april 2008 #5 Del Skrevet 22. april 2008 jeg var hos legen da jeg var 4+3 , han ville ikke ta noen tester siden det var så tidlig, så han visste antagelig at disse testene ville slå negativt ut, men han spurte om jeg hadde tatt tester hjemme og jeg sa ja 2 stykker som var positive. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137530843-forferdelig-behandlig-dette-gj%C3%B8r-meg-nerv%C3%B8s/#findComment-137533839 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå