--niffi-- Skrevet 21. april 2008 #1 Del Skrevet 21. april 2008 Jeg fødte på KK i forgårs (på Storken) og hadde en kjempefin opplevelse! Ble tatt veldig godt vare på hele veien, og var storfornøyd med jordmødrene. Jeg kom inn kl 5 med rier, hadde 3 cm åpning (litt skuffende) men var blitt 8 cm til kl 8:00. Men babyen brukte endel tid på å komme seg ned i bekkenet, og sluttroterte ikke ordentlig selv om jeg hadde full åpning - og riene dabbet av så jeg måtte ha drypp og slappe av på siden under rier (haha) for å hjelpe henne å snu seg ordentlig nedover. Endte opp i fødeseng med tre jordmødre som hjalp henne ut og utrolig nok klarte de å få meg til å slappe av i pressrier - jeg endte opp med verdens nydeligste datter og ikke en rift! Ikke til å tro - og jeg som var SÅ redd for pressrier etter sist fødsel. På Storken kunne vi liksågjerne vært helt alene. Jeg verken så eller hørte noen andre i fødsel, selv om de sa det var fullt. Rommet var litt kjipt syns jeg da jeg kom inn - de pusser jo opp - men det spilte INGEN rolle når vi først var i gang. Jordmødrene var fantastisk flinke. Jeg fikk akupunktur som hjalp veldig mot ryggsmerter og som hjalp meg å slappe av. De kunne ikke ha hjulpet meg bedre. Jeg rakk aldri å tenke på badekar - det var visst mulighet for å bruke det (et som var på et annet rom) om jeg hadde villet, men jeg hadde ikke behovet. Tre timer etter fødsel ble vi hjulpet bort på Barselsloftet. Der er det jo veldig fint - skikkelige hotellrom med tv og alt utstyr, og vennlige jordmødre som kom straks og svarte like hyggelig og fint hver gang jeg ringte med tåpelige spørsmål. Heller ikke her merket vi noe særlig til de andre før neste morgen i kø til barnelegen (satt i kø i hele ti minutter). Vi valgte tidlig hjemreise etter et døgn siden vi bor bare fem minutters gange fra Haukeland, så kom hjem i går og får da jordmor hjem til oss i morgen - et flott tilbud syns jeg. Vi måtte innom igjen i formiddag til barnelege og ultralyd av hoften til gullungen da den ene hoften er litt umoden - sannsynligvis ingenting, men vi skal til ny kontroll om seks uker på barneklinikken. Jeg syns det er veldig trygghet i at de passer så godt på. Så jeg var veldig godt fornøyd! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137530345-f%C3%B8dte-p%C3%A5-storken-under-oppussing-v%C3%A5ren-2008-og-var-kjempeforn%C3%B8yd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Swan Skrevet 22. april 2008 #2 Del Skrevet 22. april 2008 Gratulerer så mye!!! Dette høres jo veldig bra ut! Tror jeg ønsker meg til Storken jeg og...hvis bare denne lille snart vil komme!! Er en uke på overtid i dag, og mandag blir det overtidskontroll hvis han ikke har kommet før. Så da blir det visst føden uansett!! Men krysser fingrene for at det skjer noe snart!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137530345-f%C3%B8dte-p%C3%A5-storken-under-oppussing-v%C3%A5ren-2008-og-var-kjempeforn%C3%B8yd/#findComment-137537418 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathrine 85ogEmil Skrevet 22. april 2008 #3 Del Skrevet 22. april 2008 åå...herlig å høre at Storken er så bra!Gruer meg skikkelig til fødselen, og har blitt fortalt at storken er da ett bra sted for meg:) Gratulerer så masse forresten:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137530345-f%C3%B8dte-p%C3%A5-storken-under-oppussing-v%C3%A5ren-2008-og-var-kjempeforn%C3%B8yd/#findComment-137537475 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå