monique_d Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Hei. Vi får en gutt i sommer og jeg har lyst til å kalle hann Camil. Noen som vet noe om det navnet? Noen som syns det er dumt/teit eller veit hvor det kommer fra? M.V.H Monika
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 Har aldri hørt navnet før, så vet ikke noe om det. Personlig syns jeg ikke noe om det fordi det blir altfor likt jentenavnet Camille.
Gulp Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 Står på navneguiden at Kamil er arabisk, men høres egentlig mer øst-europeisk ut for meg. Uttales det med vekt på a`en eller i`en?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #4 Skrevet 21. april 2008 Jeg vet om en eldre herre som heter Camilo
Vannmann35 Skrevet 22. april 2008 #5 Skrevet 22. april 2008 Camil er litt vel likt Camilla synes jeg.... Kjenner for øvrig en gutt som er adoptert fra Colombia, og som har Camilo som andrenavn. I følge navneguiden her er Kamil, med K, arabisk og betyr "perfekt". Jeg ville personlig ikke valgt et så utpreget utenlandsk navn på mitt barn.
Bebis08 Skrevet 22. april 2008 #6 Skrevet 22. april 2008 Jeg synes det høres ut som Camille på engelsk, altså et jentenavn. Men det er jo sikkert fordi jeg ikke har hørt det før. Synes det var litt uvant.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #7 Skrevet 22. april 2008 Guttenavnet Camil har jeg aldri hørt før. Det første jeg tenkte da jeg så navnet var at det manglet noen bokstaver og skulle stå Camilla. Selv ville jeg aldri valgt et så utenlandsk navn til mine barn, men vi har heldigvis forskjellig smak.
Lejla Skrevet 22. april 2008 #8 Skrevet 22. april 2008 Camil er utrolig tøft, neste formel av Camilla. Camil, Kamil, Kameel, Camilo, Camiil betyr perfekt og kommer fra arabisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå