Gjest Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Sliter med veldig tett nese.. Umulig å puste gjennom. Har brukt nesespray mye for lenge allerede.. Å salrvann hjelper ikke..
ELIMARITA Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 Det er so travelt å ikkje kunne puste skikkleg igjennom nasa.Fikk et råd med jordmora, det var å ta et glas med lunka vatn med 1 ts salt. Hold for eine nasebora og drag inn i den andre og gjer det same med den andre.. og blås ut igjen.Du får renska skikkelig...
Sj¤kkus med prinsen i magen Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 Har det samme problemet! Hadde samme problem med første svangerskapet også. Brukte otrivin HELE svangerskapet, og en uke etter fødsel var alt normalt og jeg trengte ikke otrivinen mer. Er avhengig av otrivin nå også, bare MÅ få puste skikkelig, har nå sprayet meg to ganger for dag siden november....og gleder meg til å slutte i begynnelsen av Juli!!! Lykke til!
Gjest Skrevet 21. april 2008 #4 Skrevet 21. april 2008 Ja nesespray er det som redder nattesøvnen min for tiden... Men det har i det siste begynt å komme mye blod ut fra nesen.. Så da ble jeg veldig skeptisk.. Å ønsker å bli kvitt avhengigheten.
lolipoli Skrevet 21. april 2008 #5 Skrevet 21. april 2008 Jeg sliter også med tett nese. Bruker nerespray og sesamolje ratiopharm i tillegg mot tørrhet og blødninger i nesen. Så det hjelper meg. Fikk anbefalt det fra legen min. Noen som vet om tett nese blir bedre etter fødselen?
Gjest Skrevet 21. april 2008 #6 Skrevet 21. april 2008 jeg bruker å smøre mentolathum eller kamferatum inne i nesen, på neseslimhinnen. bruker q-tips og smører så langt inn det går. det trekker sammen blodårene og hevelsen går litt ned. fikk tipset av en øre-nese-hals lege. vet ikke om det er anbefalt under graviditet da.
Gjest Skrevet 22. april 2008 #7 Skrevet 22. april 2008 Det at man føler seg så tett i nesen under svangerskapet kommer jo som oftest ikke av at man er forkjølet. Slimhinnene hovner opp og tetter igjen. Dersom man kan finne en løsning som senker hevelsen på slimhinnene, uten bruk av otrivin, måtte jo det være perfekt! Jeg bruker også otrivin når nesen blir for tett, men bruker det på langt nær hver dag. Jeg tenkte jeg skulle prøve å sette saltvannssprayen i kjøleskapet nå i dag og se om den hjelper bedre når den er kald. Ellers så går det jo an å prøve peppermynte/menthol under nesen, for da føles jo luften man puster inn litt kjøligere...
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 22. april 2008 #8 Skrevet 22. april 2008 Det eneste som hjelper her og er Ortrivin og sesamolje. Bruker barnesprayen på dagen..
jente08nyttbarn2011 Skrevet 22. april 2008 #9 Skrevet 22. april 2008 Jeg sover med en ekstra pute under hodet nå. Har vært plaget med å være veldig tett i nesen den siste tiden, og brukte nesespray for å få puste om natten. Men da jeg fortalte dette til min lege, fikk jeg beskjed om at jeg helst ikke burde gjøre dette. Dermed sluttet jeg på dagen med dette.
Tina0508 Skrevet 22. april 2008 #10 Skrevet 22. april 2008 kjøp noe som heter nasaline på apoteket. Er en "sprøyte" man fuller med saltvann, sprøyter inn det ene neseboret og lar det renne ut gjennom det andre. GJør det hver morning til nesen er bra. Vanvittig deilig, rensker opp noe helt sykt!!!
Anicol Skrevet 22. april 2008 #11 Skrevet 22. april 2008 Jeg fikk beskjed av legen om å ikke bruke otrivin så seint i svangerskapet.. Har ikke hjelpa noe særlig heller, begynte bare å blø neseblod.
lolipoli Skrevet 22. april 2008 #12 Skrevet 22. april 2008 Jeg bruker nesespray Rhinox for sedbarn under 2 år. Den er ufarlig for gravide.
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 22. april 2008 #13 Skrevet 22. april 2008 Ingen nesesprayer er farlige for gravide, brukte otrivin for voksne hele sist svangerskap og har gjort det dette svangerskapet også..håper jeg får slutte når småen entrer verden:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå