Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #1 Del Skrevet 21. april 2008 Vi skal snart i gang med å prøve på nummer to, har ventet slik at det vil bli nesten tre år mellom dem antar vi. Men jeg bekymrer meg for hvordan jeg skal klare det "energimessig". Føler meg ofte sliten og trøtt. Sexlivet tar jeg lite initiativ til, rett og slett pga. det at jeg er sliten. Jeg jobber fullt og det er sikkert en sammenheng med det. Hverdagen går virkelig i ett og det er ikke sjelden jeg løper fra jobb og til barnehage. Mannen min gjør sitt beste, men han jobber veldig mye, så det blir litt ekstra på meg i Heimen. Er det noen som har erfaringer med det å få nummer to, sånn som vi lever? Tips om hva som kan få energien til å stige er også velkomment. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137527796-hvordan-f%C3%A5-energien-tilbake-f%C3%B8r-nummer-to/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #2 Del Skrevet 22. april 2008 Hei! Sliter med det samme som du, har en på halvannet år som krever mye, og nå er jeg halvveis i neste svangerskap. Fikk tips om energidrikk (Floradix) av jordmor som jeg nå tar, og kanskje hjelper det litt, sammen med ekstra jerntilskudd. Men føler ikke at overskuddet kommer - har ikke følt meg helt som meg selv siden før forrige fødsel. Føler meg rett og slett tom for energi hele tiden, og orker ikke alle de tingene jeg orket før. Er ikke helt meg selv. Og sexlivet ja... hvilket sexliv?? Uansett, mitt råd er iallefall å få opp energien din før dere prøver igjen - en ny graviditet tapper deg bare for enda mer energi, og særlig hvis du er dårlig. Kanskje bør mannen trappe ned litt og hjelpe deg mer? Det er jo dumt å redusere stillingen din mtp. foreldrepengene, så kanskje far skulle stille på? Ta en uke ferie eller to? Du trenger masse energi hvis du blir gravid på nytt, så du bør iallefall gjøre noe! Som jordmor sa - det er ikke det samme å gå med nr 2, for denne gangen har du en til å ta hensyn til - du kan ikke legge deg ned på sofaen når du kommer hjem eller slappe av akkurat når det passer deg. Blir du gravid nå, så husk for all del at det er du som er viktig - jobb og alt annet kan ligge til senere. Ingen grunn til å ha dårlig samvittighet for jobben. Sykemeld deg om nødvendig. Jeg har gjort det + at jeg tar ut ferie som en fridag i uka frem til termin. Vet ikke om dette hjalp deg noe, men... Masse lykke til iallefall Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137527796-hvordan-f%C3%A5-energien-tilbake-f%C3%B8r-nummer-to/#findComment-137533515 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå