Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man ha LAP før IVF/icsi? Noen som evnt ikke har hatt det?

Takk for svar :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Jeg har ikke hatt det. Tatt vanlig utredning med innvendig ul.lyd. Ingen tegn til at det var noe feil.Konklusjonen var svømmerne var litt labre, derfor skal vi ha icsi om noen uker!

Skrevet

Takk for det...

Men hva med HSG (røntgen m/kontrastvæske)?

Skrevet

Jeg har ikke hatt lap-

men har hatt hyscoscopi undersøkelse av livmoren.

Skrevet

Hei

Hos oss er det mannen som har en opplagt "feil". Jeg har ikke tatt lap,hysteroscopi, kontrast undersøkelse av eggledera eller annet. Har bare tatt vaginal ultralyd og blodprøver. Gikk så rett på ICSI. Husker at jeg var litt redd for om vi måtte ta slike undersøkelser før vi fikk starte

Skrevet

Nei ingen slike undersøkelser på meg heller!

Skrevet

Jeg fikk nok en ganske grundig utredning; har hatt både HSG og laparoskopi før vi ble henvist til IVF. Konklusjonen var uansett at vi er uforklarlig barnløse.

Skrevet

Jeg ble utredet først, så mannen. Derfor fikk jeg LAP. Ingen feil med meg men mannen hadde dårlige svømmere. Synes allikevel det var greitt, for det kunne jo vært de fant feil hos oss begge. Tror det er vanlig når du hører til Riksen at man tar full sjekk på begge. Tydeligvis forskjellig praksis.

Skrevet

Jeg har ikke hatt hverken lap eller HSG. Jeg er nå igang med mitt første IVF forsøk :-)

Skrevet

Hei,

Her i Tromsø fikk vi beskjed om at de har sluttet med LAP og HSG før IVF\icsi. Vi venter på prøvesvar (blodprøver\sædprøve) så blir nok veien videre bestemt for oss. Har prøvd i 16 mnd nå uten resultat.

Ganke gladfor å slippe HSG og LAP....

Skrevet

Hei, jeg hadde ikke LAP, men hadde HSG for aa sjekke at alt var i orden foer vi starta..

Skrevet

Takk for alle svar!!

Har fått time til HSG neste uke, så det gikk jo fort da! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...