Gå til innhold

Sette i gang med vannballong(kateter)??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med det?? Jeg har ballong nå og det er veldig vondt

Skrevet

dette lurer jeg også på, skal vurderes for igangsetting med samme i morgen. Er du på sykehus nå, eller fikk du dra hjem med kateteret innsatt?

Skrevet

Fikk dra hjem, venter på at noe skal skje, tilbake i morgen hvis jeg ikke går i fødsel før. Er ganske mye smerter i rygg og mage. Konstant murring, men kommer også i kraftige tak. Lurer sånn på om det er noe positivt på gang eller bare mas. Hvor skal du føde?

Skrevet

rikshospitalet. og du? er spent på om de setter meg i gang eller ikke, har to induserte fødsler tidligere, med hormongel, men vet lite om ballongkateteret. har du hørt noe om hvor effektivt det kan være?

mannen har nemlig senvakt i morgen, vet ikke om jeg tør sende han avgårde hvis jeg får kateter, i tilfelle det blir vanskelig å få han fort hjem hvis det skulle starte ordentlig... men dumt å holde han hjemme hvis det tar flere dager...

Skrevet

Riksen her også:). De sa til meg at jeg måtte forberede meg på at det kunne ta tid samtidig som det liksågodt kunne starte i kveld. Jeg var ikke helt moden, men fremdeles kunne fødselen fort komme igang. var visst to sist uke som hadde gått i fødsel etter å ha fått kateter før på dagen, så ikke godt å si. Har aldri hatt slik murring og sånne smerter før, men tørr nesten ikke å håpe noe er igang før vannet går eller jeg kjenner hode i åpningen, hehe.

Jeg har sendt min mann på jobb i kveld, drar nok ut i tid hvis det først starter.

Skrevet

Var ikke akkurat moden forrige torsdag iallefall, babyen står høyt men hodet er festet. Tror det kan ta evigheter hvis jeg skal vente til jeg går i fødsel selv, har jo faktisk aldri startet av meg selv... Fikk styrtfødsel sist gang jeg ble startet med gel, så jeg er litt redd for at det kan gå fort hvis det først kommer igang...

Skrevet

Tror ikke katetere fører til styrtfødel, det starter liksom av seg selv da. Bare fremprovoseres av presse fra vannballongen. er visst det mest naturlige steget i prosessen. Går du ikke i fødsel av det blir neste steg modningspille dagen etterpå. Da blir man innlagt ettersom det er "kunstig" igangsetting. De sa til meg at de ikke brukte gel, men tbl i neste steg.

Skrevet

Ja, da gjenstår det å se om de vil sette inn ballongkateter på meg i morgen, da. Håper det! Ville jo helst ha en fødsel uten kunstige hormoner denne gangen, men nå er det viktigste å få ut denne ungen... Passe lei, ja. Men det høres bra ut at kateteret bare skal trigge riene til å starte selv. Hadde vært bra om det virket bra nok til å slippe hormonpiller. Er du førstegangsfødende? Kan jo være at det holder for meg med dette siden det er min tredje fødsel, den forrrige gikk mye raskere enn første iallefall.

Skrevet

thheeoo:

jeg ble satt i gang i dag tidlig med ballongkateter jeg også.. har utrolig mye smerter i form av murring i rygg og mage samt at magen blir steinhard.. veldig ubehagelig. håper på at dette fører til noe snart. har det skjedd noe hos deg eller? heldig du som fikk dra hjem! jeg ligger på sykehuset jeg. utrolig kjedelig å bare ligge å vente.

Skrevet

Førstegangsfødene ja:). Heldigvis mor som er jordmor og sykepleier selv, så har henne å spørre når bekymringene tar meg. Får krysse fingrene at det blir lettere når man har født før. Skulle jo tro det etter som du har vært gjennom åpningsfasen tidligere:)

IdaMelina:

Her gjør det utrolig vondt. Har rier hvert 20 min, men er redd de kommer til å dabbe av. Uansett modningspille i morgen. Hvordan er det med deg? Hvilket sykehus ligger du på??

Skrevet

skal ha modningspille i morgen jeg også. håper det hjelper på:) har fått smertestillende og innsovningstbl. nå så jeg kommer meg gjennom natten:) jeg ligger på Lillehammer sykehus.

håper på å få sett gutten min i morgen fordi da har jeg bursdag. hadde vært en fin 20 års gave=)

hvor moden var du når du fikk i kateter? hvor lang tid sa de det kunne ta med deg? de sa inntil 4 døgn til meg. får nå virkelig håpe det skjer noe før det!!

Skrevet

Var fremdeles litt umoden. Myk men fremdeles 1cm igjen på livmortappen. Åpningenen var ca 1-2cm, men de sa også til meg at jeg måtte forberede meg på 3 døgn. Heldigvis sovetbl og smertestillende her også, så får se om natten bringer søvn eller rier. Er 11 dager over, så håper virkelig hun kommer nå. Lille trollungen:)

Lykke til:)

Skrevet

okei. høres ut som vi er i samme situasjon.. jeg hadde også 1-2 cm. lykke til du også:)

Skrevet

IdaMelinda:

Hvordan går det med deg?? Noen forandring? Her gikk vannet inatt. Hatt rier siden. FY FAEN så vondt. Kun 3cm åpning foreløbig, så sendt hjem for å vente på hyppigere rier. Jeg skal ha epudural, uten tvil!!!!

Alle som lurer på om de er i fødsel med murringer og små tak, tro meg dere er ikke itvil når det er igang!

Skrevet

Jallaba:

Hvordan gikk det idag?? Ble det kateter?

Skrevet

ååå så heldig du er!! jeg fikk tablett kl 9. har tak hvert 4-5 minutt nå.. de blir bare verre og verre! håper det skjer noe snart!!!!!!

Skrevet

Idamelina hvorfor blir du satt igang? vurderer flytte sykehus til lillehammer

Skrevet

Ventet og ventet i timesvis...

Skal komme tilbake torsdags morgen for å sette inn kateter, det er visst rimelig hektisk der oppe nå... Og fikk beskjed om at hvis det er for fullt fredag, må jeg muligens vente til mandag før de kan ta vannet eller fortsette med hormonpille.. Håper jo på at det skal være nok med kateteret, men er fortsatt umoden og "lukket og låst".

Så bra at det kanskje er nok for deg med kateteret!!! Snart er det over, vet det er vondt mens det står på, men det er sikkert best at riene kommer selv uten kjemikalier (men det har jeg jo aldri prøvd..) Snart har du babyen din!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...