Gå til innhold

Ammepress

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er veldig mye prat om alt ammepresset som noen opplever. Jeg skjønner at jeg har vært kjempeheldig. På sykehuset så ga dem jenta mi erstatning med kopp fordi jeg var utslitt etter en tøff fødsel og hadde store problemer med å få til ammingen. Det var ikke noe problem.

Når jeg fortsatt hadde problemer med ammingen flere uker at snuppa var født så var det helsesøster som sa at jeg burde vurdere å gi flaske hvis jeg ikke hadde et kjempestort behov for å få til puppingen.

Og når jeg hadde pumpet i flere uker for å gi snuppa mm på flaske siden flaska fungerte kjempefint så sa igjen helsesøstra at jeg burde vurderer å trappe ned pumpingen siden jeg var så sliten. Var jo livredd for å miste melka så jeg stod opp 2 ganger hver natt for å pumpe for å opprettholde produksjonen.

Og når jeg endelig bestemte meg for å slutte å pumpe og bare gi mme, så sa en annen helsesøster på helsestasjonen: Du har vært flink som har holdt på så lenge, ikke ha dårlig samvittighet.

Men jeg skjønner at jeg er kjempeheldig med de personene jeg har hatt kontakt med i helsevesenet.

Jeg blir helt sjokkert av opplevelsene flere av dere har hatt og selv om jeg ikke forstår det siden jeg ikke har opplevd det presset, så vil jeg bare si at det finnes okey'e og forståelsesfulle mennesker i helsevesenet. Jeg har vært kjempeheldig tydeligvis, men neste gang er det kanskje dere som er heldige og jeg som er uheldig.

Nyt våren damer og gi flaske med god samvittighet. Det var ihvertfall det helsesøstra sa til meg så da kan jeg si det videre til dere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig hyggelig å høre sånt, jeg har en gutt som ikke ville suge, og har vært litt nede for at ikke vi fikk det til, når alle rundt meg ammer både en og to og tre barn. Deilig å høre at det er fler av oss og at folk som har greie på det sier vi skal gi flaske med god samvittighet. Helsesøster sa dette til meg også heldigvis.

Skrevet

Så godt å høre! Jeg har samme erfaring som deg, det var helsesøster som ba meg trappe ned pumping og heller nyte barseltiden.

Å de trengte jeg for jeg var totalt utslitt. Hun skrøt og sa det var kjempeflott at jenta mi hadde fått morsmelk i 2 mnd, det var ett viktig grunnlag, og det gjorde ingenting om jeg fortsatte med mme nå.

Jeg slet veldig med å ta avgjørelsen om å slutte å pumpe, å hadde hs ment jeg burde fortsette hadde jeg nok møtt veggen.. Nå har jeg og snuppa mi det mye bedre, jeg er opplagt og uthvilt og hun er mett å god!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...