Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Hei Jeg og min mann venter en gutt i Juni. Vi har bestemt oss for navnet Edvin etter farfaren hans. Jeg synes det er et fint litt sjeldent navn, men jeg har lyst å legge til et ekstra navn slik at det ikke blir helt det samme som farfaren hans heter. Vi har tenkt mye på Edvin Elias. Hva synes dere? Har dere andre bedre forslag? Jeg og mannen min er også uenig om vi skal ha bindestrek mellom navnene hva synes dere? Vi skal uansett bruke begge navnene. Hva synes dere om navnet Edvin?
RaPe Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 Svigermor driver og foreslår dette. Jeg synes det er litt kuult, men vet ikke hva min kjære mener... Når det gjelder Elias, er jeg temmelig lei dette navnet. Som datra vår sier; "Nei, det kan ikke bebien hete, det er jo en båt!!!" Ikke at akkurat DET gjør noe, men det er jo blitt så populært... Men det er kanksje ikke så vanskelig å finne noe som passer? Edvin johann Edvin Emiil Edvin William Edvin Olai Edvin Samuel --- --- Skal begge navn brukes til daglig, så hiv på en bindestrek!
MariaShira Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 edvin er kjempeflott! men mannen liker ikke så jeg får ikke brukt det desverre! Edvin Johann var veldig fint! Edvin Johannes Edvin Mathias evin Christoffer
RaPe Skrevet 21. april 2008 #4 Skrevet 21. april 2008 Her heter storesøster forresten Eirin, så det blir nok litt for likt.... likte også Edvin Johann best! :-)
huldra87 Skrevet 21. april 2008 #5 Skrevet 21. april 2008 Edvin er knalltøft! =) Edvin Elias var en fin kombinasjon. Likte også forslaget Edvin Olai! =)
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #6 Skrevet 21. april 2008 Edvin er kjempefint! Ville latt det stå alene. Elias passer ihvertfall ikke til Edvin.
Vannmann35 Skrevet 21. april 2008 #7 Skrevet 21. april 2008 Jeg synes Edvin er et helt fint navn, men jeg forbinder det litt for mye med Edwis Leker til at jeg kunne brukt det selv. Uansett, synes aldri det er en god idé med to navn som begynner på samme forbokstav, i dette tilfellet EE - det virker så rart synes jeg. Hva med: Edvin Olai Edvin Olaus Edvin Johan Edvin Martinus Edvin Tobias Edvin Andreas Jeg ville droppet bindestreket - da kan han selv i fremtiden velge å bruke bare ett av navnene, eller begge. Om dere konsekvent kommer til å bruke begge navnene, tror jeg er veldig avhengig av hvor langt andrenavnet er. Det er ikke sikkert dere i lengden orker stå å rope Edviiiiiin Tobiiiiaaas... Har selv to navn, men alltid bare brukt ett av dem.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #8 Skrevet 21. april 2008 Edvin er knallfint! Men bruk det alene. I alle fall ikke sammen med Elias. Det pleier dessuten ikke være fint å la begge navnene begynne på samme bokstav. Mette Marit, Lene Louise, Anne Andrea... det halter.
Lejla Skrevet 22. april 2008 #9 Skrevet 22. april 2008 Edvin er kjempesøtt Edvin Markus Edvin Stig Edvin Sindre
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #10 Skrevet 23. april 2008 Edvin er kjempefint synes jeg, men ville valgt bare det. Hvis dere skal ha to navn synes jeg Edvin Johan er fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå