Sj¤kkus med prinsen i magen Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Hei, Hva betaler dere for overtid hos dagmamma? 200kr pr påbegynte time?
Tomtetroll Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 Det var litt mye syntes jeg. 50 høres litt mer rimelig ut. Jeg fikk ingenting som overtid, men ble trekkt de dagene hun ble hentet tidlig. Var så mye styr med moren, så orket ikke være dagmamma mer. Men det er rettferdig at hun skal ha mer om hun har ungen lengre. Hun har jo et liv hun også, og planer, men 200 pr påbegynnte time synes jeg var mye. Dere burde sette opp en kontrakt, der det står.
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 Er det ikke vanlig med det som man betaler pr time da? Aner ikke hvor mye du betaler pr time for å ha barnet hos dagmamma. Ellers så er det jo mange som opererer med høye priser for å unngå at det blir en sovepute for foreldrene. Jeg jobber i barnehage, hos oss så koster det 350 kr å hente for sent. MEN vi som jobber der har fått beskjed om at skjer det sjelden så ser vi gjennom fingrene. Men hvis det er noen som henter ofte for sent så er prisen høy, for at det ikke skal bli for lett å være slapp ang tidene.
Sj¤kkus med prinsen i magen Skrevet 21. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. april 2008 Jeg betaler 4000 i mnd for hvit dagmamma, og må på kurs etter jobb og kommer til å hente jenta mi ca litt over syv... Hva betaler jeg da?
-mai06&mai08- Skrevet 21. april 2008 #5 Skrevet 21. april 2008 Jeg betaler 4500kr imnd, for hvit dagmamma. Er barna der lenger enn 8timer er det 50kr per halvtime......
Sj¤kkus med prinsen i magen Skrevet 21. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. april 2008 Takk for svar, ble litt klokere!
mai mammaen til to Skrevet 22. april 2008 #8 Skrevet 22. april 2008 kan du ikke bare avtale det med dagmammaen? når jeg jobbet i privat barnehage så var det sånn at hvis barna ble hentet for seint så fikk de bot på 200 kr... der jeg jobber nå *(kommunal) er det ikke lov å gi bøter... men ser jo at du skal på kurs og at du ikke bare henter henne for seint.... da ville jeg avtalt med dagmammaen hvor mye du skal betale...
snart mor til 3 Skrevet 22. april 2008 #9 Skrevet 22. april 2008 Hvis du skal på kurs etter arbeidstid så må du jo avtale dette med dagmammaen og da også pris. Dette blir da en ekstraservice hun utfører. Dette "bot-systemet" er i barnehager og hos dagmammaer er laget for å forsikre seg at foreldrene henter barnet i tide. Skal barnet være hentet innen klokken 5 så SKAL barnet være hentet innen det klokkeslettet. skulle foreldrene da være forsinket skal dette "svi" slik at det ikke blir noen vane. både dagmammaer og barnehageansatte har alle krav på å ha et eget liv etter stengetid. så hvis du skal gjøre en avtale om henting klokken 7 er ikke dette noe du skal straffes for,men må snakke med dagmammaen om hva hun syntes er en grei timesbetaling for disse ekstra timene.
Edelweis Skrevet 22. april 2008 #10 Skrevet 22. april 2008 jeg betaler 25 kr timen for hvit dagmamma jeg, veldig billig forstår jeg av det jeg leser over her. det kommer seg på ca 2500 kr i mnd hos meg, og jeg henter og bringer når jeg vil innenfor åpningstimene. så regner de ut hvor mange timer det har blitt etter endt mndt. =) er jo bare å spørre henne da, om hvor mye hun skal ha ekstra. er jo ikke sikkert at hun vil ha henne til så seint heller. hos min dagmamma stenger det kl 16.30.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå