Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Jeg har vært til kontroll pga. vekstavvik på -12 %. Jeg synes ikke jeg får noe svar når jeg spør om hvorfor det kan ha skjedd. Nå bekymrer jeg meg selvsagt mye. Skal tilbake til kontroll om en uke. Er det noen andre med erfaringer her?
Sauen Shaun Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 Dersom de oppdager vekstavvik på babyen blir du fulgt opp med jevnlig kontroll for å følge med at babyn vokser riktig. babyer fødes med forskjellig fødselsvekt, så det kan være helt normalt, men sykehust vil vel følge med slik at ikke veksten på babyen har stagnert. Vil tro at de på neste kontroll måler babyens størrelse for å se om han har vokst og deretter måler gjennomstrømningen i navelstrengen. -12% er ikke så mye, så de vil sikkert bare følge med slik at det ikke blir værre. I min første graviditet sluttet babyn å vokse og fødselen ble ikke satt igang før vekstavviket var over -30%. Men jeg ble fulgt med nøye, og var på kontroll hver uke. Mitt råd er å ta det rolig,hvile mye og ikke bekymre deg for mye. Du skal se at neste uke har babyen vokst igen. De vokser jo i rykk og napp disse småttisene.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 Takk for svar! Godt å høre andres erfaringer. Hvordan gikk det med babyen din da? I hvilken uke ble du satt igang?
Sauen Shaun Skrevet 21. april 2008 #4 Skrevet 21. april 2008 Hei, hei. Gutten min ble født i uke 34, han var 1585 gram(Skulle vært rundt 2600 g). Det gikk veldig bra, han lå ei uke i kuvøse og tilsammen 1 mnd på sykehus. Han er idag 4 år og frisk som en fisk. Hadde aldri noen problemer, trengte kun litt hjelp til mating, fikk derfor mat gjennom sonde. Han måtte bare ut og få mat:) I hvilken uke er du i?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #5 Skrevet 21. april 2008 Jeg har vært på min førsteblodgjennomstrøms måling idag for å begynne oppfølgingen av veksten på min baby. Jeg mistet idødfødsel i fjor, og de sa at babyen min var veksthemmet den gang pga infarkter i morkaken. Nå er jeg 24 uker på vei, og jeg kjenner egentlig greit med spark daglig. Har slått meg til ro med at alt da er ok. Men idag fikk jeg beskjed om at jeg hadde litt dårlig gjennomstrømning fra meg til morkaken. Ikke noe å være bekymret for sa de, men det var i grenseland.For hva da??? Og så ville de ikke sette meg opp på ny måling før om 4 uker! Det er alt for lenge for meg å vente, så jeg har tenkt å ringe dem igjen imorgen og be om en ny måling om to uker. Nå skal jeg ikke la meg tråkke på. Er det neste gang dekan måle om der er vekst avvik i forhold til målingene idag? Eller er avviket regnet ut fra hva som er gjennomsnittet for babyer i viss alder? Noen som vet?
Sauen Shaun Skrevet 21. april 2008 #6 Skrevet 21. april 2008 Avviket regnes ut fra gjennomsnitt for babyens alder. Jeg må si meg enig i at det er lenge å vente i 4 uker dersom de mente det var litt dårlig gjennomstrømning. Spør om du får komme inn etter 14 dager, slik at du slipper å bekymre deg. Særlig dersom du mistet babyn din ifjor. Har litt med hvordan du føler deg også det. Men så lenge det er nok blodgjennomstrømning så får babyn nok næring, men greit å få tett oppfølging slik at du vet at det ikke forverrer seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå