Gå til innhold

Snakk med mannen deres FØR dere blir gravide!!!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen min ble sammen når jeg var 17 og han 19 år. Jeg gav beskjed til han ganske tidlig at dersom jeg skulle bli gravid, kom jeg ikke til å ta abort. Dette var noe han visste om og måtte respektere. Jeg sa også at jeg ikke kom til å ville ta noen angrepille, da dette er noe jeg ikke vil utsette kroppen min for. Han aksepterte det med abort, men var litt uenig i angrepilla. Jeg fortalte han gang på gang at han ikke kunne tvinge meg til å ta denne. Jeg var som sagt bare 17 og ønsket virkelig ikke å bli gravid, å heldigvis ble jeg ikke det før nå, 4 år senere men da var det planlagt.

Poenget er at jeg syns det er viktig å snakke om hva en skal gjøre viss en blir ufrivillig gravid. det er viktig å få fram hvilke meninger en har om saken! en bør tenke over konsekvensene det å ha sex kan føre til! selv om en ikke ønsker det skal skje så KAN det skje! viss en har sterke meninger om abort bør en gi beskjed om det på forhånd! det gjør alt så mye lettere! Mannen min VET at han ikke kan rokke mitt syn på abort, men han tar "sjansen".

Dette er ingen moralpreken, men mer et råd om at par bør ta opp ting før en havner i situasjonen! Er en for en abort så snakk om det også! Jeg har full respekt for de som ønsker en abort! folk er forskjellige å har forskjellige meninger å det bør di få lov til å ha, men å tvinge dama si til å ta abort, grenser til overgrep, derfor GI BESKJED!!!

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg er HELT enig med deg.

Med en gang man starter et fast forhold med sex involvert, så må man snakke om hva man skal gjøre dersom "uhellet" skjer. ALLE vet at man kan bli gravid selv om man bruker prevansjon, og å begynne å diskutere dette når man først er blitt gravid er en grusom prosess kan jeg tenke meg, og ofte ender folk opp med å gjøre noe de ikke vil.

Så ta ansvar og sørg for at det ikke blir helvete på jord dersom man blir gravid pga uenighet.

helt enig! vi gjorde det vi også, han er helt klar over at blir vi gravide, så klarer ikke jeg tanken på abort. men, han ønsker abort.. så selv om man snakker om dette før en evt graviditet, så trenger man ikke å være enige.. men jeg vet at han har lyst på barn, ikke akkurat nå, men om litt, og det respekterer jeg. men, har det seg sånn at jeg blir gravid nå, så skal ikke han klare å overtale meg!

Er enig om at man må snakke om det, men er ikke alltid like enkelt selv om. Når jeg ble sammen med min kjære sa jeg selvsagt ville jeg tatt abort om jeg skulle blitt gravid. Var den gang 18 år, og vi har ikke snakket så mye mer om det. Men jeg ble altså gravid når jeg var 22 år, og då brukte han dette mot meg. Jeg har valgt og beholde den lille, og han respekterer meg for det nå. Men er tøft utansett, man vet ikke hovrdan man vil reagere den dagen man sitter med testen foran seg...

• 3 uker senere...

jeg vil gjerne fortelle deg noe...

da jeg og typen ble sammen for snart 1 år siden sånn ca..

ja vi hade i vært sammen i et halvt år. og da måtte jeg slutte på pillen fordi den hadde dreot folk og gitt dem bloprpopp.. vi har masse av det fra før i familine. og da sa jeg at jeg måtte slutte noe han forsto og sa at vis det skjer noe så må vi stå for det vi har gjort.

men nå 5 mnd seinere så er jeg blit gravid. er vel i 6 uke . og han sa nei jeg vil ikke ha det er bedre ha vondt i et halvt år pga aborten enn i 20 år alene med abrnet og greier han ville ikke ha det og det vakke måte på han sa han kom til å gå fra meg om jeg beholdt den lille.. og det var jo noe så inni helvetes kranggel ang det der..

var jo han som sa at vis det ble noe gravid så skulle vi stå for det som skjedde.. men neida da så bare vakke det snakk om

og nå noen uker etter den krangelen så har han begynt å nusse på magen og legge huet sitt der og ikke sagt noe mer om abort. han har stryki på magen også. og jeg er så usikker.. han hakke sagt noe mer eller ang det.. på nicket hans på msn så står dt et lite sjarmtroll. og det har han ikke tatt bort.. han tok det der etter krangelen. og jeg bare hva faen lixm... og han har vært på msn vær dag og redigert på nicke men ikke tatt det bort det står der enda... og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. hva er det han egentlig vilf or noe jeg er usikker.. noen som er i samme båt eller noe??

plis ta kontakt.... er så redd...

jeg skjønner han jo ikke vil ahn ha eller ikke??

Annonse

Gjest yrild

Lykkeliten :-)

Men lille venn du er jo bare ungdommen :-) Kontakt amathea.no og få voksne folk rundt deg som kan støtte deg!! Det kan være at du er veldig moden, men når jeg var som deg hadde jeg trengt noen fra foreldregenerasjonen som støttet meg (ikke Mamma for hun hadde blitt hysterisk). Det er ikke sikkert det bare er vondt i et halvt år som han sier, det kan vare mye lenger, men det kan også kjennes helt riktig.

Skjønner så godt at du er redd!

(og drit i anonym rett under ditt innlegg, noen har vel aldri hoppet av i svinger eller vært litt vel glad og glemsk!)

Klem

det står ingen ting om angrre pillen her anonym... og desuten at det går ann å være så frekk og barnsli som deg.. du er rett og slett bare patetisk siden du ikke tør å vise navnet dit

sier litt om hvem som er mer voksen her enn andre... det er pga p-pillen at jeg slutta fordi den ga folk blod propp og vi har masse av det fra før i familien

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...