Gå til innhold

Dårlig sædkvalitet, men gravide alikevel?

Tinna*med nytt barn i juli!*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere - og gratulerer...endelig! Vil bare høre om noen av dere på tross av konstatert dårlig sædkvalitet hos mannen, har lykkes bli gravide naturlig?

Min mann ligger rett under grensen (18 % progressivt motile - De som svømmer målrettet mot egget og befrukter det).

Noen her inne som har lykkes tross alt? Noen tips da i såfall?...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anyone?

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Ikke erfaring på dette selv, men har hørt andre som har blitt gravide selv om mannen så og si er steril, så det er håp :-)

Skrevet

Hei!

Mannen min har dårlig sædkvalitet. Vi fikk vite at han hadde ca 20 % av levnde sædceller av det som er normalt.

Vi har nå to barn :)

Det som hjalp for oss var å sette hele prosjektet *prøveåfåbarn* på hylla en stund og plutselig satt første spire. 13 mnd. etter fødselen av førstemann ble jeg gravid igjen ;)

Det er håp!!! Lykke til!!!

Skrevet

Så flott da! Gratulerer! Vi har 1 sønn fra før. Vi har av vår lege blitt bedt om å spare opp kruttet før EL for å få bedre kvalitet, så da blir det til at man planlegger litt. Det er jo liksom viktig da med dårlig kvalitet å treffe sånn nogenlunde rundt EL. Tenkte du aldri på det, mener du? Dessuten er jeg 36 og mannen 40 og føler at vi må få det til innen rimelig tid. Hvor gamle var dere da det klaffet for andre gang?

Skrevet

Jeg tok ikke hensyn til om jeg hadde el eller ikke den perioden. Vi hadde akkurat bestilt oss en tur til USA og skulle reise om 6 mnd. Vi ville ha en pause og søke om prøverør når vi kom hjem fra turen. Tenkte at vi ikke kunne bli gravide i den perioden og hadde ingen planer om det, men gjorde heller ikke noe for å avverge en graviditet om du skjønner ;) Når vi dro til USA var jeg 19 uker på vei :D

Vi prøvde i neste 3,5 år med førstemann og han fikk jeg 2 mnd før min 25 årsdag. Med 2 mann var jeg da 26 (27. 4 mnd etter)

Håper spiren sitter snart. Skjønner at dere tenker på å få barn innen rimelig tid, men jeg har litt den troa på at når man slapper helt av psykisk ang. det å bli gravid så kan det være med på å hjelpe.

Vet det ikke er lett å la være å tenke.

Skrevet

Her i huset var mannen nesten steril, men vi har snart 2 "hjemmelagde" barn ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...