Contura Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Ja, her sitter jeg da - og leser så det spruter etter om setefødsler vs. keisersnitt. I utgangspunktet er jeg litt skeptisk til keisersnitt - har vært operert et par ganger og vet at dette med operasjonssår ikke er barebare. Jeg har født normalt to ganger før, har nok greit bekkenmål uten at jeg vet med sikkerhet hva det er, men begge mine har vært 38 cm. rundt hodet og funnet veien ut uten problemer. Vi er begge to enige i at dette er siste tilskudd på vår familiestamme, og har vurdert dette med sterilisering en stund. Vi har kommet frem til at det er det riktige å gjøre, men mannen er nok ikke helt happy med tanken på at han skal utføre det. (uæææ - ingen får skjære meg der! hehe.) Så - jeg vurderer å be om keisersnitt av følgende grunner: - Jeg liker dårlig tanken på at noe skal gå galt under en setefødsel og tar heller risikoen ved å la meg operere. - Babyen ligger så langt i seteleie i uke 34 med beina rett opp, ikke i fosterstilling. - Veldig "enkelt" å bli sterilisert i samme slengen - og dette veier litt for meg kjenner jeg. men er det riktig grunnlag å ta valget på? At det står og faller på det?
Nasseline Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 Jeg ville valgt ks uten tvil hvis mitt barn hadde ligget i seteleie. Nå har jeg hatt ks en gang og skal ha det på nytt i juli. For meg var mitt første ks helt uproblematisk. Jeg ville sikkert valgt å blitt sterilisert santidig hvis det var et alternativ. Lykke til med valget ditt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå