Grublegruble Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Hva gjør dere i rugeperioden? Har ikke turt å ta noe medisin, er på rugedag 11 nå, og blir SPRØ av å ha vedvarende migrene som bare har bitt seg fast i over halvannen uke...Noen tips om hva en kan gjøre for å lette på smerten? Det hjelper nok ikke at jeg ikke er flink til å akseptere at jeg får sykefravær av dette, har bare blitt så mye av det syns jeg, fordi jeg pleier å være syk med migrene i tillegg. Vet jo at det overhodet ikke hjelper å stresse så prøver å si til megselv at jeg må tillate meg å være hjemme fra jobb i denne viktige perioden, men trenger visst at noen andre stemmer i, for merker at det ligger under og gnager dette med å måtte avlyse ovenfor folk i øst og i vest. Var borte fra jobb i over tre uker i februar da jeg ble overstimulert, og nå var jeg borte forrige mandag og onsdag og nå mandag igjen, pluss torsdagen for innsetting...og måtte avlyse kurs i helgen pga migrenen. Er kanskje ikke så mye, men føles sånn. Vet at denne prossessen er viktigst av alt så jobb bør jeg bare legge helt bort, men klarer visst ikke det helt. Hadde nok hjulpet om jeg hadde hatt en forståelsesfull sjef, noe jeg ikke har, hun vet om hva som står på akkurat nå og lemper likevel mer arbeid på meg og maser stadig om tidsfrister de dagene jeg har karret meg på jobb... Sorry at jeg syter men trenger visst noen kloke ord om hvordan dere klarer å forholde dere til jobb under denne prosessen. Burde sykemelde meg helt, jeg vet det, men klarer det ikke likevel, koster mye å bare ringe inn og melde seg syk i dag. Høres helt forskrudd ut, for det jeg vil aller aller mest er å bli gravid og da må jeg jo sette meg og eggene først av alt, men dette "flink pike syndromet" sliter i meg, skal visst likevel gjøre alle til lags til og med på egen bekostning i denne viktige fasen. Unnskyld at jeg syter sånn, men blir så sliten av megselv og trenger et klokt hode som kan riste litt i meg i dag...
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 Jeg har ikke hatt det før(eller legen mente jeg har det,men ikke vært noe særlig plaget(, men det kom for fult etter jeg begynte å spraye. Er ikke noe å gjøre....jeg gikk med 3-5 migrene anfall fra jeg begynte å spraye til jeg var rundt uke 18.I tillegg til konstant hodepine. Det jeg gjorde var å ligge i sengen og kjenne på smertene,ikke stor mer å gjøre:-( Mannen har aldri hørt noen be om å bli skutt så mange ganger før...hehe. Var rett og slett helt grusomt. Mange blir kvitt det under svangerskapet,får håpe det gjelder deg!! Lykke til med forsøket:-)
♣ Christiane ♣ Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 Hei Jeg har også migrene og kjenner igjen dette med at man karrer seg på jobb uansett. Nå har jeg såkalt syklusbetont migrene som gjerne dukker opp noen dager før mens( i tillegg til litt sånn innimellom også) Har spurt legen min på Aleris hva jeg skal gjøre når jeg får migrene i rugeperioden og mens jeg går på medisiner, og har fått beskjed om at jeg kan ta medisinene mine som normalt. Begrenser meg til 50mg Imigran tabletter hvis jeg må. Migrenen min avslører ofte et mislykket forsøk pga østrogenfall på rundt rd 8-10 og da "vet " jeg at det sannsynligvis ikke har festet seg og tar pillene fordi jeg ellers ender opp med en 3 dagers migrene fra helvete hvis jeg ikke tar noe for det. Turte ikke ta noe på første forsøk og holdt på å bli helt koko. Skulle jeg få migrene under spray og sprøyter så tar jeg også pillene mine. På pakningsvedlegget til Imigran står det at de tom kan tas når man er gravid hvis fordelene oppveier ulempene. Kan sikkert tolkes på flere måter, men legen min har ihvertfall godkjent at jeg tar de.
lilletrollet Skrevet 21. april 2008 #4 Skrevet 21. april 2008 Kjære grublegruble. Du må ikke ha dårlig samvittighet!!! Det er ikke mange ganger i livet man har mulighet til å bli gravid. I hvertfall ikke vi her inne. Og du sier det jo selv, det viktigste akkurat nu er deg selv og eggene og formen. Fy f.. for en usympatisk sjef du har!!!! Jeg har også migrene og vet litt om hva du sliter med. Har en gutt på tre år og var egentlig veldig fin da jeg gikk gravid med han. Hadde bare tre eller fire skikkelige anfall mens jeg var gravid. Og legen min anbefalte meg å ta Imigran selv om jeg var gravid. Ungen i magen merker dine smerter og ditt ubehag og det kan være verre enn om du tar medisin. Men nu mens jeg akkurat har fått bekreftet at jeg er gravid etter IVF behandling har jeg vært svært restriktiv med å ta medisin. Har holdt meg til paracet, selv om det er som sukkertøy å regne. Merket at jeg fikk mye og oftere vondt i hodet nu i forbindelse med IVF forsøket. Gutten vår er laget på naturmetoden. Trur nok at all denne usikkerheten og spenningen vi går rundt med i kroppen i tillegg til bivirkninger av medisiner trigger anfallene. Så bare noen ord til slutt: Ta vare på deg selv nu og vær 100% egoistisk. Det er ingen som kommer å klapper deg på skuldra dersom ting skulle gå galt pga stress eller uheldige medisiner. Det er ditt liv og ingen andre som bestemmer over deg og kjenn etter hvordan formen er og lev etter dette. Og husk at ingen er uunnværlig på jobb, selv ikke du:-) (til og med Kongen har jo lov til å bli sykemeldt....) Lykke til! Klemz
Tasim Skrevet 21. april 2008 #5 Skrevet 21. april 2008 Hei vennen Hører du sliter med mye av det samme som meg. Jeg hadde mye hodepine da jeg gikk på nesespray. Slet hver dag med å komme meg ut av senga. Fikk dårlig samvittighet hvis jeg måtte avlyse noe eller ta en egenmelding. Jeg har heldigvis ikke hodepine lenger, men jeg har hatt mye smerter i magen etter innsett. Også blitt helt slått ut av hormonene. Så etter masse om og men skal jeg til legen imorra og sykemelde meg. Hvis du ikke har ork i deg må du virkelig vurdere å gjøre det samme. det er mye bedre for din sjef at hun får inn noen som kan gjøre jobben fullt ut og du trenger virkelig å ta vare på deg selv. Vi jenter er altfor flinke til å ha dårlig samvittighet for alt. Dette er en utrolig vanskelig og tung prossess og det er viktig at du prioriterer deg fremfor en jæv.... sjef. Heldigvis har jeg en veldig sympatisk sjef, men det letter ikke på samvittigheten når jeg ikke er i stand til å jobbe. Håper du finner ut av det Klem
Grublegruble Skrevet 23. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. april 2008 Tusen takk skal dere ha for kjempefine svar, det hjalp meg stort mens jeg lå og hadde så vondt i hodet! Skal spare på de og minne meg selv på det neste gang jeg kaver meg opp over at jeg skuffer andre ved å være syk. Nå som jeg fått bekreftet at en eller to spirer har klort seg fast skal ingen få utsette disse for stress, heller ikke jeg
lilletrollet Skrevet 23. april 2008 #7 Skrevet 23. april 2008 Høres meget fornuftig ut! Take care! Så går nok dette helt fint skal du se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå