Mikkemafian Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Forteller allehelt åpent om vanskeligheter med å bli gravid?? Vi gjorde ikke det første gangen. Da fortalte vi det bare til nærmeste familie og noen venner som spurte direkte.. Nå er det sånn i ettertid at jeg faktisk ikke husker hvem som vet og hvem som ikke vet. Skulle på en måte ønske at vi bare hadde vært helt åpen... Trist å lyge også, men det er ikke alltid at jeg har lyst til å diskutere hvor lenge vi prøvde for å få lillejenta med hvem som helst...
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 Alle vet at vi ikke kan bli gravid paa egenhaand, men vi har ikke nevnt naar vi har starta etc..Gidder ikke alle spoersmaalene om hvordan det gaar etc...
Nergård Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 Det er ingn andre enn foreldrene våre som vet det. Dette er ekstra sårt for samboeren min, da det er han det er "feil" med. og han vil da ikke at noen skal vite at vi sliter. Det er til tider fryktelig tungt når mange kommer å spør når vi skal få barn, at de er sikre på at jeg er gravid osv.. Skulle ønske vi kunne vært åpne om det, men respekterer absolutt hans ønske. Kanskje neste gang at det har fått modnes litt mer hos han, og at han da er klar å prate åpent om det. Hvem vet...
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 21. april 2008 #4 Skrevet 21. april 2008 Vi har fortalt det til våre foreldre + hans bror og min søster. Jeg har 2 brødre jeg ikke har fortalt det til, men har tenkt å informere dem om det i disse dager. Min søster har fått vite det siden jeg overnatter hos henne når jeg er alene inne til kontroller på sykehuset (har lang reisevei) - da sparer vi en del penger i overnatting samt at min søster er glad for besøk. Har også fortalt det til sjefen min på jobb og 3 andre kollegaer på jobb. 2 venninner av meg vet det også. Jeg for min del er glad for å ha vært litt åpen om det, da det er greit å kunne snakke med andre om det, og at andre vet litt om hva vi er igjennom og om jeg skulle være i dårlig humør - ha mange bivirkninger (som jeg har) så vet de hvorfor.
mustylissi Skrevet 21. april 2008 #5 Skrevet 21. april 2008 Vi har også vært åpne så langt det lar seg gjøre,men er ikke sikker om jeg synest det er det beste nå,blir veldig masse spørsmål å fokus på dette,men da vi startet med dettE BLE VI ENIGE OM Å VÆRE ÅPNE DA JEG HADDE VELDIG BEHOV FOR Å SNAKKE OM DET.Det er min mann som er problemet hos oss,og han synest det er en privat sak,så dette har vi kun sagt til nærmeste famile og venner.Visst andre folk spør sier jeg at det er en privat sak,synest det er en privat sak og reagerer litt på at andre spør,jeg ville aldri spurt andre om dette.Men det er vel kanskje bare jeg som er gravid og nærtakende...
Grublegruble Skrevet 21. april 2008 #6 Skrevet 21. april 2008 Er litt vanskelig det der, selv er jeg veldig åpen av natur, mens mannen min er privat og siden det er han som i utgangspunktet er grunnen til at vi må ha IVF prøver jeg å respektere hans ønske om å la være å si det til folk. Imidlertid er det så lett for han, han får ikke noe fravær fra jobb og er på guttetur i Spania akkurat nå, mens jeg ligger hjemme og stresser med at jeg har migrene (igjen)og derfor for syk til å gå på jobb (igjen), har sagt det kun til sjefen denne gangen, men er ikke lett når kolleger vil vite hva som står på, sist følte jeg meg presset til å si det til flere ettersom enkelte ringte hjem og mange maste om hva som var gale (var da overstimulert og borte fra jobb i tre uker). Nå har jeg presset meg til å gå på jobb med det resultat at jeg har migrene som har bitt seg fast i over halvannen uke. Blir en del sykefravær av sånnt og føler jeg skylder folk en forklaring, men vet jo at de egentlig ikke har noe med det. Så, ikke lett å vite hva og til hvem en evt skal forklare, hvert par får vel finne ut av det, vi er alle forskjellige og prøver å respektere sambos ønsker så langt det lar seg gjøre, men noen hensyn til seg selv må en også ta, så vi finner en middelvei
Kanskje i år? Skrevet 21. april 2008 #7 Skrevet 21. april 2008 Vi har fortalt det til våre foreldre, noen andre i familien, og kun noen få venner. Jobben synes jeg ikke har noe med vårt problem.
lilletrollet Skrevet 21. april 2008 #8 Skrevet 21. april 2008 Vi har valgt å ikke si dette til noen. Dette føler vi er en privatsak. Men vi har jo en gutt som er laget på naturmetoden og har derfor sluppet så veldig mange spørsmål. Jeg har vært veldig åpen rundt at jeg har vanskelig for å bli gravid pga tett eggleder og PCOS, men selve IVF behandlingen har vi holdt for oss selv. Og da har det vært veldig deilig å kunne benytte seg av dette forumet.Så tusen takk til alle som har svart på mine spørsmål og lest mine innlegg. Det har betydd mye for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå