Tweak Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Jeg husker at noen sa til meg en gang at en ikke blir brun på de delene av kroppen som ligger nedpå plasten i solariumet! Og med min kropp, så blir det betydelig mer enn bare skuldre, rumpe og legger... Og siden jeg har fått den oppfatningen, så har jeg ikke trurt å ta sol på mange år! Men nå skulle jeg likt å fått littegranne farge før et bryllup jeg skal i... Stemmer dette, eller er det bare tull for å skremme meg? Skal jeg tør å ta sol? Har mest lyst til å ta stående sol, men vet ikke om det er noen solstudioer som har dette! (noen som vet om det finnes i Ålesundsområdet?) Og med min vinterbleke hud, hvordan bør jeg begynne (hvor mange min) og burde jeg smøre meg med solkrem på forhånd? Og hva er lurt på smøre seg med etterpå? Aftersun? Håper noen kan hjelpe! :-)
Gjest Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 Du blir brun på den siden som ligger ned også, du trenger nok ikke å bekymre deg for det Vanlig solkrem er ikke nødvendig. Solkrem brukes jo for at man kan være lenger ute i solen, hvis du bruker det i et solarium resulterer det i at du må betale mer penger fordi du trenger å ligge der lenger. Det er en del aftersun-kremer, les på pakkene for å finne en med ønsket effekt. Det er flere typer, jeg har ikke oversikt over hva de er. Det er uansett bra å drikke vann etterpå, man blir ofte litt dehydrert av å ligge i solarium. Hvis du er gravid må du være forsiktig slik at du ikke blir for varm, fosteret kan overopphetes hvis du blir ordentlig varm. Jeg har veldig lys hud, som også er nokså bleik mesteparten av tiden. Når jeg begynner å ta sol tar jeg bare 5 min. Nå skal det sies at jeg er veldig forsiktig slik at jeg ikke skal bli solbrendt og at jeg har lyst hud. Du blir uansett ikke brun av å bli rød, rosa er kanskje ikke den kuleste fargen uansett, så jeg vil anbefale deg i å starte forsiktig og så kan du heller ta litt mer neste gang. Det er bedre å ta 7 minutter 3 ganger i uken eller å ta en gang med 20 minutter fra hudens synspunkt. Hvis du er gravid vil jeg ikke anbefale at du ligger i 20 minutter uansett
prematur chris Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 men du burde passe på når man er gravid får man fortere pigmentmerker kjedelig å gå med det i ansiktet lenge eller på kroppen i det hele tatt
temine Skrevet 21. april 2008 #4 Skrevet 21. april 2008 Jeg blir i alle fall jevnt brun, men der skulderbladene ligger hardt nedi solbunnen blir jeg helt hvit...vet ikkke hvorfor, men sånn er det bare:) Og ha vifta på fullt, så blir ikke bebisen så varm:) Herlig å ta litt sol, så godt å få litt farge på kroppen. Bruker selv å bare smøre meg med en god fuktighetskrem etterpå. Drar på trening, tar sol, drar hjem, dusjer og smører meg. Da får jeg en god kveld skal jeg si deg:)
Tweak Skrevet 21. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. april 2008 He he, ingen fare med noen bebis, for jeg er ikke gravid! :-) Henger inne på "Mannen ikke klar" :-( Men da tror jeg at jeg kjøper meg aftersun og går og tar sol i ettermiddag! :-D Hvor lenge kan jeg ligge første gangen? Og hvor lenge med ansiktssol?
Gjest Skrevet 21. april 2008 #6 Skrevet 21. april 2008 Dette må du nesten avgjøre selv ut fra hvordan du erfarer huden din reagerer på sol. Hvis du ikke har for mye bry med å komme deg til solarium vil jeg anbefale at du starter forsiktig og heler prøver å ta litt mer etter hvert. Hvis det står skilter om at det er nye rør i sengene bør du være obs på at de vil være ekstra sterke. Nye rør kan få deg til å se ut som en grillet kylling hvis du er overmodig. Hvis du tar 7-10 minutter tror jeg at du er trygg. Jeg har startet medd 5 minutter, men det er fordi jeg er veeldig forsiktig og har fått med meg mye kraftkampanjeinfo. Ps. Det smeller helt sikkert i sengen når den begynner å bli varm, dette er fordi plasten du ligger på utvider seg litt. Det er ikke noe farlig, ingenting kommer til å ta fyr eller eksplodere;-) (Jeg ble alltid så stressa over de små smellene i begynnelsen)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå