Gå til innhold

Har dere allerede kjøpt inn brystpumpe og hvilke merker er bra??

Anbefalte innlegg

Jeg er førstegangsfødende og lurer på dette med innkjøp av brystpumpe.. Bør man kjøpe inn dette på forhånd?? Og hvilket merke skal man i såfalll velge? Er det en fordel med elektrisk??

Hva sier dere erfarne på området?

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har litt erfaring, med en sønn på to år..Kan kanskje hjelpe litt?

Jeg har nesten bare erfaring med ikke-elektrisk, og var veldig fornøyd med den. Da kan man justere "trykket" så mye man vil.

Noen har ikke behov for brystpumpe overhodet. Andre har stort behov.

Noen får lett tendenser til senebetennelse..til disse anbefaler jeg elektrisk.

Det er rett og slett umulig å vite hvordan behovet kommer til å bli, men jeg vil anbefale deg å kjøpe inn en manuell håndpumpe, før fødselen. Dersom det viser seg å bli behov for en elektrisk, kan du jo kjøpe det etterhvert. Men det er dumt å være avhengig av batterier etc hvis du virkelig trenger pumpa, og batteriene er flate!

Jeg har manuell pumpe, av merket Avent. Var veldig fornøyd med denne fra forrige ammeperiode! Den passer også til tåteflasker og (etter hvert som babyen blir større) kopper som man kan kjøpe på nærmeste rema eller rimi.. Kan også kjøpe noen veldig greie plastkopper som passer til, til oppbevaring av melk i frysern. Blir mindre søl enn med fryseposer, ihvertfall. (selv om jeg brukte det endel også).

Uansett, en liten oppsummering:

-Greit å ha kjøpt inn på forhånd

-Avent er et greit merke

-positivt og negativt med både manuell og elektrisk..

Lykke til!

Forresten vil jeg også anbefale å kjøpe brukt, ihvertfall dersom du kjøper en manuell. Det blir mye billigere, du kan vaske og koke HELE greia, og bidra til mindre produksjon/forurensing:)

Eg er nok ikkje erfaren (er også førstegangs), men har fulgt råd fra andre, og kjøpt brystpumpe fra Avent. Den kostet litt, ca. 1400, men den kan man bruke både manuelt og elektrisk, og eg har bare hørt positivt om den. :) Følger med flasker, superpraktisk veske, og fryseelementer slik at melka holder seg fersk i veska viss en vil ha med seg.

Men på den annen side er det kanskje litt kjedelig å bruke så mye penger på noke en ikkje er sikre på om en trenger. Eg fikk min i gave, men hadde kanskje ventet litt å sett ann behovet dersom eg måtte betalt den sjøl..

Jeg har også kjøpt Avent håndpumpe. Hadde den til våre to forrige barn også og er fornøyd med den. Aldri prøvd elektrisk pumpe før.

Jeg ville ikke kjøpt brukt pumpe, da min erfaring er at de "Plastlokkene" som skal sitte ytterst på pumpa blir ganske slitt/slakke etterhvert og gjør pumpa litt slarkete.. Sånn har det iallefall vært med de to foregående jeg har hatt.. Investerte derfor i en ny til hvert barn.. det er liksom gummien/plasten eller hva nå det er ubrukt og sitter bedre...

Annonse

Har også Avent sin manuelle brystpumpe. Har ikke brukt den så veldig mange ganger, men jeg synes det er kjekt å ha just in case. Hadde greit med melk forrige gang og ammet derfor isteden for å gi flaske.

Jeg kjøpte min brukt, dvs den var åpnet, men ikke tatt i bruk:)

Det er bare å koke delene, hos meg fulgte det med slitasjedeler, men fikk ikke bruk for de.

Jeg ser ikke behovet for elektrisk pumpe hvis du ikke har tenkt å pumpe deg for å gi fra flaske da, eller at det oppstår noen form for komplikasjon som gjør at behovet endres.

Jeg brukte Avent håndpumpe sist, og var veldig fornøyd med den. Min aller første erfaring var de elektriske de har på barselavdelingen, og husker jeg ble veldig forbauset over at en håndpumpe var så pass bra i forhold til de. Men brukte den ikke så veldig mye, i begynnelsen for å få produksjonen opp, og siden for å hindre melkespreng. Men absolutt nødvendig å ha for meg, siden jeg aldri klarte å lære meg å få ut melk for hånd..

Kom over avent brystpumpe på tilbud idag på Apotek1. Vet ikke om dette bare gjelder på det apoteket jeg var på da eller om det er over hele landet. Jeg var på city syd, trondheim. Nedsatt til 3-400 kroner var det vel..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...