Mamma til 2 søte jenter Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Nå skal jeg i gang med sprøyter på torsdag og er godt inni sprayingen. Men dessverre har jeg nå begynt fått symptomer på pollenallergi. Dvs i tillegg til at jeg hele den siste uken har hatt hodepine - kommer det at jeg er tett i nesen og at det renner og renner fra nesen. Begynner å bli bekymret for om jeg får i meg den sprayen jeg trenger, men får jo smaken av sprayen i munnen så da må det vel virke..., i tillegg til at hodepinen fortsatt er der. Nå har jeg begynt på Ortrivin, men ble litt i tvil om det er i orden å bruke dette ift IVF -behandling? Jeg har også resept på Zyrtec tabletter og Nasonex nesespray ift allergi, og lurer på om det er noen her inne som har tatt det under spraying og injeksjoner ifm IVF? Får jeg ikke noen svar ringer jeg Riksen og hører... Blir så ekstremt plagsomt med bivirkningene når jeg i tillegg renner av nesa hele tiden... Ellers kan jeg også høre med legen når jeg skal til kontroll på Riksen på onsdag, men har jo helst lyst til å begynne med dette tidligere..... Takknemlig hvis noen kan svare en veldig allergiplaget kvinne!
lilly01 Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 Hej du. Jag kan ikke hjelpe dig så mye om medecinerna påvirker vid ivf eller ikke. men jag tror ikke de gør det. Allt mognas egentlig litt på samme sætt som till vanlig fast med litt extra hjelp, og folk till vanlig kan ta medeciner innan de blir gravide. Fast syns du ska ringe før att vare på den sikkre siden. Jag kan derimot ge dig en masse andre råd om allergier. Det er i litt senaste laget men ta en sprøyte (viss du tål kortison) på våren så slipper du mye styr med sprayer og medeciner. Viss du har gress allergi i tillegg så er det ikke førsent. Tror kanske ikke den går att ta mitt i ivf- behandling, men en tanke til neste år. Sedan finns det vaccin som man tar under vinterhalvåret og dette kan hjelpe veldigt mye. Er sjelv vaccinerad og helt allergifri idag. Det tog sin tid men det var det vert, då jag var allergisk mot i princip allt utanfør dørren. Lykke til og viss du snakker med lege så si vad de har sagt, tror det kan va mange med samme problem her.
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 21. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. april 2008 Jeg ringte Riksen, og de sa at jeg kunne bruke vanlig nesespray fram til jeg var gravid. Det vil vel si fram til innsettingsdagen?? Jeg skal få det presisert på onsdag når jeg skal på kontroll på Riksen. Etter det måtte jeg bruke nesespray som man kan bruke som gravid. Så da er det avgårde når mannen min kommer hjem til nærmeste apotek og begynne med allergi-nesesprayen. Så får jeg noen ok dager fram til iallefall innsettingsdagen og slippe å snufse hele tiden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå