Gå til innhold

For en helg!

Anbefalte innlegg

Da er helgen over og jeg hadde absolutt trengt en ny.

Fredag var det rolig før stormen, satt og kosa meg med tv, cola og potetgull og nøt at huset var nyvasket. Linea var urolig og kranglete fordi hun begynte å bli forkjøla. Men, men... jeg ladet i hvert fall opp til helgen og gruet meg kanskje litt.

Lørdag var det opp kl 8, da hadde Linea sovet i sengen vår fra 6. Vi spiste frokost, ordna litt forkjellig og vekket pappa kl 9:30. 10:30 stressa vi ut av huset. Linea og mannen måtte kjøre meg til byen for jeg skulle i utdrikningslag. Det var et fantastisk opplegg, med latter og tårer og brud i fin-fin form. Fint vær og kald drikke, god mat og høy steming. Kl 24 var jeg i seng og da kjente jeg at det kanskje hadde vært å ta litt i. Gravid og lite søvn pga Linea hjelper liksom ikke helt...

Søndag var det opp igjen kl 8:30. Linea hadde igjen sovet inne hos oss de siste timene og vært urolig på natten, host og snørr og hyl og skrik. Kl 10:15 var alle dusjet, badet og festpyntet til barnedåp. Det var bare et dåpsbarn, men både barnegospel og speidere deltok så det tok nærmere 1,5 time før gudstjenesten var over. Linea sitter ikke stille så lenge for å si det sånn, og når kusine og Lineas store helt er der blir det jaggu ikke mye ro. Heldigvis var presten veldig flink, han viet bror og svigerinne også så de ville gjerne ha han igjen, så det gjorde ingen ting at det ble litt bråk... Hos bror var det høy stemning. Linea løp etter kusinen sin hele tiden og skrek og frydet seg. Ikke alt er like barnesikret der som hjemme så vi måtte jo følge litt med på henne. Og med meg som var trøtt og hadde baby i HELE magen og mannen min som hadde sovet dårlig og hatt en ganske slitsom lørdag med sutrete sykt barn som egentlig ville være sammen med mamma så var det ikke bare bare. Vi fikk spist og hygget oss, men passet på å komme oss hjem så fort vi hadde mulighet kl.17. Da hadde ikke Linea sovet hele dagen (ikke noen vits å prøve en gang når hun er så oppspilt). Så hun sov i de 20 min vi brukte på veien hjem. Heldigvis så gikk det greit og legge henne kl 19 likevel, og på toss av hostekuler jevnlig gjennom hele natten så sov hun faktisk veldig godt!

Har vært en begivenhetsrik helg, men skulle gjerne fått den en gang til uten så mye opplegg så vi kunne fått gjort litt i hagen og sånn...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137522989-for-en-helg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble gave til hjelpefondet de opprettet i storesøstersnavn for 5 år siden. Pengene skal gå til bygging av skole/barnehjem eller lignende i Zimbabwe. Og så kjøpte vi et sett med ute leker ved siden av: lastebil, bøtte, spade. sandformer... Han er jo nesten 10 mnd, så det blir jo behov for det til sommeren! ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137522989-for-en-helg/#findComment-137524500
Del på andre sider

Annonse

Helt enig - for en helg! Det hørtes ut som du har hatt en begivenhetsrik helg med mye farting!

For min del var lørdagen veldig hyggelig med middagsbesøk og festligheter til langt på natt: ergo var ikke søndagen så bra!

Thomas sov borte og kom hjem 1500, da var vi kommet til hektene igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137522989-for-en-helg/#findComment-137524882
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...