Gå til innhold

Storebror som ikke vil ha søsken

Gillenia

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så på en annen tråd at mange er i samme situasjon som meg, med to "store" barn og tredje på vei. Mine gutter er 10 og 7, og jeg er nå 7 mnd. på vei. Yngstemann gleder seg, har kjent på sparking, sunget for babyen osv. For eldstemann er baby et ikke-tema. De første 6 mnd. sa han "æsj" o.l. hver gang det ble nevnt, nå har han endelig slutta med det. Han synes nok at hele prosjektet er litt ekkelt...Jeg aksepterer at ikke alle går rundt og gleder seg, på samme måte som eldstegutten må akseptere at dette er et tema som kommer opp jevnlig. Men jeg synes at det er dumt for hans del å gå glipp av det fellesskapet det innebærer å vente på et nytt medlem i familien. Andre med lignende erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan det være at han føler det ekkelt at foreldrene har sex? gutter i den alderen får mangen rare ideer:) han vet jo hvor barn kommer fra og at han syntes det er rart at hans egne foreldre gjør slikt? bare en tanke siden han sier esj hver gang graviditeten kommer opp:) ellers må du bare gi han tid,etter babyen kommer og han får vendt seg til det kommer han sikkert til å syntes det er stas,kanskje ikke helt i begynnelsen,men seinere:) da eg ventet gullet mitt syntes ikke min lillebror det var stas,ikke når hun var liten baby heller,men nå når hun er over 1 år koser de seg sammen:) (eneste eg kan sammenligne situasjonen din med)

Skrevet

Ja, du har rett i at han ikke liker å tenke på hvordan babyen er blitt til. Pga sammenslåing av skoler har han nå sett Trond Viggo Torgersens klassiker om temaet for andre år på rad, pluss at de akkurat har hatt "Hvordan blir en baby til" som tema i tre uker. BL.a med bilder av en nyfødt, blodete baby mellom et par damelår...Da fikk jeg vondt av ham, siden han i utgangspunktet var fed up med hele greia. Det blir spennende å se reaksjonene til begge gutta når ungen faktisk kommer ut!

Skrevet

tenkte meg dette:) de skal jo vise absolutt alt og forklare alt for tida:) ikke alltid like bra:) en gutt i 10 års alderen trenger liksom ikke se bilder fra en fødsel...han har jo fått et "feil" bilde av alt sammen..det som skulle være så fint,har for han blitt ekkelt... problemet ligger nok her:) husker når vi var små å fikk se fødsels film...huff,vart så dårlig av det og siden har eg hatt fødsels angst..er det en gutt du venter?

Skrevet

Jeg vet ikke om det er gutt eller jente. Synes det er mest spennende å vente å se...

Skrevet

hadde vert helt gal av nysjerrighet...men hadde vert gøy å vente da:) dessuten er det skummelt å vite tidlig,det kan jo være feil,en får litt sjokk når hele graderoben er rosa,men ut kommer det en gutt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...