Gå til innhold

Hvilken vogn er lengst i ryggen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mener rygglengden på oth er rundt 50 cm, muligens ett par sm lenger.GT safari ble målt til 46 av en som svarte i ett innlegg under her. EW sky vet jeg ikke, TFK vet jeg heller ikke men den ser omtrent like lang ut som vår phil&teds og den er 55 cm lang i ryggen.

Av de du nevner her har jeg hørt at tfk er lengst i ryggen, er breiest og har god plass til beina. Så har du ett stort barn tror jeg at jeg ville gått for den.

Annonse

Skjønner ikke hva emmaljunga roter med for har lest på 3 ulike forum om eiere av scooter som har målt liggelengden på den til ca 100 cm(og på hvert forum er det flere ulike brukere som har målt og alle kommer til samme lengden), og scooter har dermed en av de lengste liggelengdene på markedet.

jeg tror phil and teds slår alle jeg vet om og har sett... prøvde mini oppi den nye vogna mi nettopp(halvannet år, normalt lang) og han hadde en "evighet" igjen til toppen.. rekker sikkert ikke opp i kanten før han er sluttet med vogn for lengst.. også tåler den 25 kilo:)

Scooter har ikke lang liggelengde! Har vogna selv, og den er for liten for mini og sove i!

De som driver den der målinga må legge noe vanvittig med godvilje til, eller så kan de ikke måle!!

Vet at simo sine sportstriller er en av de lengste på markedet, har også prøvd den til mini, og den passer mye bedre enn scooter!

Annonse

babybutikk1 har en vogn som heter filuu som er 97 cm i liggelengde. ifølge dem er det det lengste på det norske markedet. det vanlige er 90 cm eller mindre. etti

---------------------

Tull og tøys..........

Det finnes bøttevis med vogner som er massevis større enn gode tyske filuu.

F eks Moon Buggy med en setedybde på 26cm, rygghøyde på 57cm og benstøtte på 26cm, altså tilsammen 109cm.

Årsaken til at vi ikke hører om store vogner er fordi kjedene og barneutstyrvognene KUN selger "cafè-vogner" med phil & ted som størst.

Alle større vogner ansees som spesialsegment, og selges desverre hovedsaklig av "spesialbutikker" som har kunder som har barn enten med spesielle behov eller unger som er for små til å gå hele tiden selv men som har vokst ut av de dukkevognene som finnes på markedet.

Selv har jeg ei tøtte som er treg motorisk og trengte storvogn, og jeg endte opp med en axiom1 med svingbart forhjul, http://www.ababyoutlets.com/Product_list/product.cfm?idProduct=7520

Denne har et liggemål på behagelige 111cm ;)

Men, vogna snur på femøren og veier kun lette 12kg, og er en drøm å ha med over alt.

En hemmelighet til;

MacLaren har en hemmelig paraplytrille som kun fåes alle plasser unntatt her i Norge; http://www.maclarenbaby.com/major/

Veier kun 6,75kg og passer for unger opp til 63,5kg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...