Cybele Skrevet 20. april 2008 #1 Skrevet 20. april 2008 Det er mye en skal gå rundt å innbille seg når man setter i gang å prøve og lage barn. Ikke nok med at man innbiller seg symptomer på graviditet, eggløsningssymptomer og festesymptomer. Nå har jeg hengt inne på denne siden så mye at jeg har begynt å lese alle disse grufulle kjennetegnene på PCOS, en diagnose som gjør det svært vanskelig for kvinnen å bli gravid. Sukk. Hodet går jo i stå. Jeg er absolutt naturlig slank (179cm og 65 kg), har brede hofter og smal midje (ikke epleformet som ble nevnt som et symptom), har ikke hårvekst på kroppen eller tegn til overaktivt testosteronnivå, har ikke høyt bloddtrykk, osv. MEN! Om jeg tenker meg nøye om, og ser i speilet, så kan jeg jo se begynnende viker. Og tenker jeg enda litt til, så erindrer jeg absolutt å ha mistet hår den siste tiden. Jeg har små bryst, kanskje jeg har dårlig østrogennivå da? Dessuten har jeg helt siden pubertenen hatt det sånn at jeg har kunnet klemme på brystene, og så har det kommet hvit melkeaktig veske ut. Ikke antatt at det er farlig eller avvikende, men her er nettoopp dette et symptomtrekk på ikke-eksisterende EL! HJEEEEEELP!Uff. Nå går jeg altså rundt her og har gitt opp før første pp er i gang (el 24.april) fordi jeg tror jeg ikke kan bli gravid. Dette er jo latterlig. Jeg har akkurat sluttet på pillen, og har hatt min første mens etter pilleslutt (ikke "sluttmensen, men en ny, egen, flere uker etter siste pille ble tatt). Jeg har imidlertid gått på pillen de siste 7 årene, og kan dermed "ha blitt lurt til å tro at alt er i skjønneste orden", som det sto et sted her på BIM om PCOS. Er det noen med erfaring om denne diagnosen som kan si noe fornuftig til meg, enten den ene, eller den andre veien???? Forstår at dette innlegget kan høres både tåpelig og naivt ut. Jeg blir imidlertid veldig takknemlig om noen svarer, enten det er det ene eller det andre.
tullemor og lillegutt Skrevet 20. april 2008 #2 Skrevet 20. april 2008 heisan, jeg er en jente på 35 år med denne diagnosen. da jeg skulle bli gravid denne gangen(har barn fra før) slet jeg veldig. Forsinket mens, ca, hver 40 - 45 dagers syklus, og ingen graviditet. Tok en tur til gynekolog, som påviste pcos. Fikk da beskjed om vanskelighetene med å bli gravid, og fikk foreskrevet en medisin, pergotime, som skulle stimulere til eggløsning. Men denne medisinen skulle jeg starte på ved neste mens, som aldri kom!! Jeg hadde klart å bli gravid likevel på naturmetoden, uten å bruke medisin. (Er nå i uke 32) Men hvis du ikke har fått påvist pcos, kan det bare være uregelmessige menstruasjoner du har fordi du akkurat har sluttet med pillen. Ta deg en tur til gynekologen, det er jo dumt å vente dersom det er hjelp å få!!
vestlandsjento Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 I og med at du nettopp har slutta med p-pilla og har fått mensen ville eg ha slappa av litt til. Det virker ikkje som om du har så mange symptom på PCOS. Korleis var mensen din før du starta på p-piller? Men selvfølgelig er det ikkje noko kjekt å gå å uroe seg og det treng jo ikkje være så vanskelig å stille diagnosen. Legen tar ein hormonprøve og evt. innvendig ul. Lykke til:)
BAcer vil ha flere :) Skrevet 22. april 2008 #4 Skrevet 22. april 2008 Hei! Har svart deg inne på bli gravid
Gjest Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 Kjære deg. Jeg får så lyst til å be deg om å slutte å lese på disse sidene! De gjør deg tydeligvis bare bekymret, og det er ikke godt for noe. Jeg tror ikke du har pcos! Gå ut i sola, nyt at mensen er igang igjen. Syns du høres sund og frisk ut! Hår kan alle miste i perioder, noen perioder mer enn andre. Det kommer tilbake. Små bryster er da helt normalt! Jeg tror ikke det er sundt å lese om masse symptomer, og tenke på alt som muligens kan gå galt... Masse lykke til, dette skal gå fint!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå