hønsemor Skrevet 20. april 2008 #1 Skrevet 20. april 2008 Jeg er sykemeldt 50% fra jobben. I går og i kveld har jeg feber og regner med at jeg ikke er frisk til i morgen. Kan jeg da ringe min arbeidsgiver og si at jeg er syk (bruke egenmelding) eller må jeg ringe legen min (igjen...) og få 100% sykemelding evt bare for en dag? Det er så mange regler ute og går at jeg ikke vet om det er regler på dette også. Håper noen vet!
Gjest Skrevet 20. april 2008 #2 Skrevet 20. april 2008 Du kan ikke bruke egenmelding når du er delvis sykmeldt. Ring legen din så må han sykmelde deg 100% for de dagene du er borte.
Julie<3 Skrevet 20. april 2008 #3 Skrevet 20. april 2008 Jeg er også 50% sykemeldt, men da jeg var syk i 3 dager så fikk jeg ikke bruke egenmelding, måtte ringe til legen å få 100% de dagene jeg var borte...
hønsemor Skrevet 20. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. april 2008 Tenkte kanskje det var sånn. Jeg er så lei av ringe legen, og hun sikkert lei av at jeg ringer. uff. jaja. Takker for svar!
<3 mine søte små<3 Skrevet 20. april 2008 #5 Skrevet 20. april 2008 synest det hørtes litt rart ut.. hvis du er innom jobb.. dvs du jobber de andre dagene du ikke er sykemeldt, så bør du kunne få bruke egenmelding.. hvis en har vert på samme arb sted i 3 mnd.. men det beste er jo å ringe legen.. for å spare egenmelding.. men.. hvis en kommer rett fra sykemelding.. og skal begynne å jobbe igjen og blir syk elle noe. da kan man ikke bruke egenmelding.. da må man ringe legen.. men dette er ikke noe eg er ekspert på...
Gjest Skrevet 20. april 2008 #6 Skrevet 20. april 2008 Skjønner hva du mener. Jeg var sykmeldt 20% og var skikkelig uvel noen dager og med bekkenplager så jeg klarte nesten ikke å gå. Leverte egenmelding men fikk den i retur av sjefen. Utrolig kjedelig og tungvint å ringe legen for det.
Gjest Skrevet 20. april 2008 #7 Skrevet 20. april 2008 du må ha vært i full jobb i minst to uker etter sykemelding for å kunne bruke egenmelding. En annen ting er jo at hvis man er 50% sykemeldt så kan du kanskje ringe arbeidsgiveren og avtale å jobbe de timene du skulle jobbet imorgen senere i uka eller noe sånn. NAV legger seg jo ikke oppi hvilke 50% av timene du jobber. Ellers må du få ny sykemelding fra legen din, ja. Skulle kunne la seg ordne per telefon evt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå